The Ship (2006)

Ontwikkeld door Outerlight
Uitgegeven door Mindscape, Merscom en Valve

Mr. X nodigt je uit op een cruise. Je reis is gratis maar daar staat wel iets tegenover. In ruil voor de gratis reis moet je een medereiziger vermoorden en wel op een zo origineel mogelijke manier, zodat Mr. X zich vermaakt.

avatar van Alastor
Dit lijkt me best humor. Eens kijken of ik het op de kop kan tikken ergens.

avatar van davidov
Steam?
Enige mogelijkheid ook volgens mij...

Ik zou willen dat dit spel eens in een actie kwam bij Steam, in de vorm van "een week of weekeind gratis dit spel proberen". Zoals bij DoD en CS voorheen ook is gedaan.

Zonder demo koop ik niet snel een spel

avatar van Deftones_JP
Dat is weleens geweest volgens mij. Toen het net uitkwam. Je zou de oude half-life mod kunnen proberen.

avatar van Justinx
Nee, dit spel kun je ook gewoon in de winkel kopen. Altans, dat heb ik wel gedaan - overigens moet je even goed zoeken. Het idee achter The Ship is echt goed en leuk; Mr. X wil op zijn cruise moorden zien, het liefst zo origineel mogelijk. Hoe origineler de kill, hoe meer geld je ontvangt. Zo kun je je belagers vermoorden met de meest vreemde wapens als een paraplu, een koekepan en een deegroller, maar ook vuurwapens zijn aanwezig. Je krijgt een doelwit voor ogen die ergens op het schip rondloopt. Je krijgt elke tien seconde informatie over die persoon, waar hij zich bevind enzo. Zijn hoofd zie je nog niet, die zie je pas als je hem tegen het lijf bent gelopen. Het doelwit moet je dus vermoorden met een zo origineel mogelijk wapen, zonder dat ook maar iemand het door heeft. Camera's, voorbijgangers en crewleden ga je dus maar beter uit de weg. Daarnaast heb je ook behoeftes te vervullen, die met een Sims-achtig systeem te werk gaat. Je moet eten, drinken, je behoeftes doen, slapen en meer. Soms tot het vervelende toe, maar dat is anderszijds ook wel weer de kracht achter deze game. Want je doelwit (die dus ook iemand anders op het schip moet zien te vermoorden) heeft ook behoeftes die hij moet vervullen. Hij wordt echter een makkelijk doelwit als hij zijn behoeftes als slapen niet vervuld. Het is dus snel afgelopen als je doelwit op de gang ligt te pitten. Ja, het spel is zeker wel leuk. Helaas kan ik niet optimaal van deze game genieten, omdat het net even iets te groot is voor mijn computer. Ook sommige aspecten hadden naar mijn mening wat anders gemogen, maar voor de rest een bijzonder aardige game. Een 3,5* voor mij.

Misschien heb je wat aan de oude versie:

(zou beter kunnen lopen)

avatar van Justinx
Deftones_JP schreef:
Misschien heb je wat aan de oude versie:

(zou beter kunnen lopen)

Oh dankje, zal er zeker eens naar gaan kijken! Feit blijft natuurlijk dat de nieuwe Ship (retail-versie) meer aan extra's biedt dan de mod van de oude Half Life. Dat neemt nog niet weg dat de mod-versie ook erg vermakelijk is!

avatar van Deftones_JP
Ja inderdaad maar ik zie wel een bericht staan onder de link die geef dat er weinig tot geen servers zijn. Maar je kan het proberen natuurlijk. HL2 is bij mij ook al aardig zwaar dus ik ga over op de 360 versie die er aan gaat komen (dat portal pakket enzo)

avatar van polopolo150
Aardige spel.

Voor een uurtje is het best leuk, daarna niet meer....

Deze spel heeft ook een Single Player mode zodat je beter begrijp waarom je deze spel online speelt. Die is ook maar leuk voor een uurtje, maar daarna ook echt niet meer.