NiGHTS: Journey of Dreams (2007)

Nintendo Wii
Platform / Action

Ontwikkeld door Sonic Team
Uitgegeven door Sega

Het spel vind plaats in dromenwereld Nightopia. Nightopia wordt bedreigt door kwaadaardige wezens die Nightmaren genoemd worden. Jij kruipt in de huid van een vliegende acrobaat, ook wel de Nights genoemd, en je taak is om Nightopia te redden van nachtmerries die door de Nightmaren worden gecreëerd.

nights op de sega saturn was geweldig, een pareltje. Kan dan ook niet wachten, deze voor de wii aan te schaffen.

het is egt een goeie game wie veel van fantasie hou er zjn mooie kleuren

jammer, heb me even verdiept in de game, verschillende reviews gelezen. Ben tot de conclusie hem niet aan te schaffen. De gameplay moet echt verrot zijn en de graphics gedateerd ( Op een paar scenes na ). Jammer had hem erg graag willen hebben en het had zo mooi kunnen zijn, zoals ik al zij de saturn versie was werelds.

Gelukkig is deze versie dan ook identiek ( verhaal ) en dat verzacht de pijn een beetje.

Sadish177: herken je het bovenstaande of niet?

avatar van Bahamut Zero
-marco- schreef:

Sadish177: herken je het bovenstaande of niet?

Wat recensies zeggen hoeft niet altijd jouw mening te zijn, ik ken genoeg mensen die het tegendeel van recensies kunnen bewijzen. Huur de game eens en als hij bevalt dan koop je hem, bevalt hij niet: No gain, no loss

avatar van Mega Man
Ben hem wel van plan om te kopen. Het geheel kwam toch mooi en magisch over. Vooral de Efteling-achtige intro muziek en de fantasierijke omgevingen. Zo slecht kan deze game toch niet zijn?

avatar van Bahamut Zero
Mega Man schreef:

Het gemiddelde is tot zover goed
Jammer dat deze alleen voor de Wii is, want heb trailers van dit spel gezien en op zich 'heeft het wel wat'.

Wie heeft dit spel in bezit en kan een globale review geven? Ben echt benieuwd of alles wat ik op het net en in de bladen lees klopt. Is de besturing echt flut en zijn de graphics echt niet om aan te zien? Ik hoor graag van een speler?

avatar van Mega Man
Ik had laatst het engelse magazine Nrevolution gekocht en daar kreeg Nights een 8.0. Wel een groot verschil met de 6.0 en 6.5 die je in andere magazines ziet staan. Nrevolution zegt zelf dat als je de slordigheden over het hoofd ziet je dan een heel mooi spel over houd. Als je heel veel verwacht van deze game als Nights fan of in het algemeen dan kan het een teleurstelling worden. Maar verwacht je er niet veel van door al het negatieve nieuws wat je hebt gelezen dan kan de game misschien best meevallen. Ik weet zelf wel dat de soundtrack en de animatie filmpjes heel mooi zijn in deze game. En de boss fights schijnen best indrukwekkend te zijn.

avatar van Mega Man
Wow! Een dikke 5? Ik dacht dat deze game zo z'n mankementen had gezien de vele reviews van magazines en gamesites. Er zijn maar weinig games die de volle mep geven maar ik wist niet dat Nights daar ook onder viel.

spelfreak
-marco- schreef:
besturing is best wel slecht ja je hebt vier manieren wii remote+nunchuk alleen wii remote en traditionele controller van de wii of gamecubecontroller mijn voorkeur gaat naar wii remote+nunchuk je moet er aan wennen maar het blijft slecht graphics zijn niet zo superslecht vermakelijke game niet top

Heb het spel uit de aanbieding bakken bij de bart smit gekocht.
Maar het spel viel mij erg tegen.
Besturing was lastig, had er iets anders van verwacht.