Sonic Spinball (1993)

Alternatieve titels: Sonic the Hedgehog: Spinball | STH pinball

Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / PlayStation 3 / Apple iOS / Nintendo Wii / PC / Nintendo Switch
Pinball

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Dr. Robotnik heeft van een berg zijn basis gemaakt en een machine ontwikkeld die hulpeloze dieren in robots kan veranderen. Om de machine te stoppen zal Sonic de chaos emeralds die de machine aandrijven moeten verwijderen. Robotnik heeft echter een bewakingssyteem in de vorm van een flipperkast gebouwd waar Sonic zich nu doorheen moet zien te bewegen.

Sonic blijft een leuk bedacht figuurtje. Leuk bedacht en leuk al die spellen. Ze gaan niet zo snel vervelen en ze zijn nog steeds tegenwoordig bekend. Er is zelfs een tekenfilmserie van als ik het goed heb op JETIX of Nickolodeon....

avatar van davidov
Zijn meerdere tekenfilms van

Geinig idee dit spel trouwens, vond het destijds erg verslavend om te spelen en heb het zelfs 1x uit weten te spelen.... leuk, origineel, maar helaas niet geweldig.... 3.5*

avatar van Gaming 4 ever!
1,5
ik vin het niet zo goed sory dat ik er maar 1,5 geef

Ieder zijn mening

avatar van davidov
Mja niks mis mee

1,0
neo (crew)
In de beginperiode van Sonic kwam men al snel met wat alternatieve games. Robotnics's Mean Manchine was daarvan een geweldig voorbeeld. Helaas kwam men ook op de proppen met een (s)pinball game. Bij een pinball game is het vereist dat het op zijn minst redelijlk vloeiend loopt, ofwel er moeten geen haperingen zitten. Dat betekent geen deels haperende flippers en dito balbewegingen. Dit alles naar eigen voorkeur, dat mogen hopen duidelijk zijn. Laat dit voor mijn gevoel nu net allemaal in deze game zitten. Als men dan een Sonic game ontwikkelt, dan hoort het op zijn minst een gevoel van snelheid te hebben. Ongeïnspireerd en vermoeiend.

avatar van PC.ENGINE.FAN
1,0
Net zoals veel mascotte pinball adaptaties was dit een puik idee; pacman pinball pokemon pinball et cetera. Maar wat een zooitje is het geworden. Het zegt genoeg dat ik hier de bonusgames leuker vind dan de reguliere sonic pinball levels.

SouthParkFan
Matig spelletje, leuk om een half uurtje te spelen, maar dan is de lol er wel van af.