Tales of the Abyss (2005)

Alternatieve titel: Teiruzu obu ji Abisu

Nintendo 3DS / PlayStation 2

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco en Bandai Namco

Auldrant is een wereld die volledig bestaat uit Fonons, een materiaal dat je overal vind. Lang geleden werd er een nieuw soort Fonon ontdekt maar het bracht ook veel problemen met zich mee. Door de nieuwe soort Fonons ontstonden er Zeven Fonists. Eén hiervan, Yulia Jue, voorspelde de toekomst voor meer dan duizend jaar. De voorspelling werd gebeiteld in stenen maar door een oorlog geraakten de stenen verwoest en werden ze verspreid over het hele universum. Twee naties, Kimlasca-Lanvaldear en Malkuth, vechtten al vele generaties over deze fragmenten in de hoop dat ze de toekomst weten voor de andere. Het spel begint in 2017 en je speelt als Luke fon Fabre, zoon van Duke Fabre van het Kimlasca Kingdom. Wanneer je als 10 jarige word gekidnapt door de Malkuth's word je geheugen gewist maar nu 7 jaar later breekt er een mysterieuze vrouw binnen en brengt gebeurtenissen op gang die de wereld voor altijd zal veranderen...

Iemand deze ooit gespeeld? Ik ben momenteel bezig aan Tales of Vesperia - eigenlijk het eerste deel in de 'Tales of...' serie die ik 'echt' speel (wel eens gezien of een uurtje met een vriend bij hem thuis gedaan maar nooit echt aan begonnen zoals nu) en die bevalt me erg goed. Tales of Graces heb ik verleden week ook maar in huis gehaald, en Xillia komt er sowieso ook. Maar hoe verhoud Tales of the Abyss zich hiertegenover? En dan met name de 3DS versie? Ben namelijk aan het twijfelen of ik deze ook in huis zal halen.