Martian Gothic (2000)

Alternatieve titel: Martian Gothic: Unification

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Creative Reality
Uitgegeven door Talonsoft en Take-Two

In het jaar 2017 heeft de Aarde zijn eerste onderzoeks-station, Vita Base, op Mars neergezet, met als doel te onderzoeken of er ooit leven op de planeet is geweest. Vlak na de eerste ontdekking volgt al snel een verstoord laatste bericht; "De doos van Pandora geopend... Al het oud kwaad van Mars... In geval van bemande redding... Blijf alleen, blijf leven..." Nu is het 2018, een team van drie astronauten, Kenzo, Karne en Matlock, worden naar Vita Base gestuurd om uit te vinden wat daar heeft plaatsgevonden.

Verassend spannende, originele adventure game, met wat resident invloeden, een beetje low-budget mischien, maar lekkere spannende gameplay en leuke puzzels. Vet gedaan dat je met 3 karakters speelt, die elkaar niet mogen tegenkomen, samen met het item-transfer systeem (van die air-lockers waarmee je items heen-en-weer kan sturen) zorgt dit voor veel echt aparte puzzels. Verhaal is weinig origineel, maar wel erg goed uitgewerkt en goeie filmische sfeer, deed mij soms denken aan the Dig.

Coole game, vooral aanrader voor adventure fans, focus ligt meer daarop, dikke 4*

Hier de mooie sfeervolle intro.

Akron777
Zocht eigenlijk naar de Gothic reeks. Helemaal vergeten dit spel. Op zich wel een grappig spelletje. Lekkere duistere lugubere sfeer. Alleen destijds toch nog wel schrikken bij sommige punten.