Buzz!: Quiz TV (2008)

PlayStation 3
Party

Ontwikkeld door Relentless
Uitgegeven door Sony

Buzz is terug en dit keer op de PlayStation 3! Met gloednieuwe vragen kan je je weer vermaken. Je kan voordat je een quiz gaat spelen selecteren welk onderwerp je wilt. Als je een algemene quiz wil dan kan je ook gebruik maken van de Channel Hopper modus waar alle vragen door elkaar worden gesteld. Maar dat is niet alles, met de nieuwe download mogelijkheid kan je naast de standaard vijfduizend vragen ook nog duizenden extra vragen downloaden.

avatar van Metalfist

ja voor de PS3 he

avatar van JohnWilliams
Metalfist schreef:

Ze houden nooit op.

avatar van GameKing !
hoeveelste is dit wel niet ?

Metalfist schreef:
Nog een nieuwe Buzz ...
Inderdaad, Metalfist. Buzz! wordt stilletjesaan erg uitgemolken troep de laatste tijd...

GameKing ! schreef:
hoeveelste is dit wel niet ?
Al het achtste deel ondertussen...

avatar van Jurgen76
Het lijkt me toch vrij logisch dat hier steeds nieuwe delen van komen.Na een tijdje heb je alle vragen wel een keer gehad.Vind deze games altijd zeer vermakelijk met een stel vrienden.

avatar van Stan
Ja ik ook! Vind het wel leuk hoor

avatar van jaspertje3
Dit spel komt met draadloze buzzers, toch wel een hele flinke vooruitgang!
Ik heb 8 buzzers met draden, man wat een geklooi altijd...

avatar van jaspertje3
Er zijn ook nieuwe vragen te downloaden via de Playstation Store. Voor maar 5 euro heb je er 500 nieuwe vragen bij.
Strakke actie!

Xa4
Eindelijk weer een Buzz die de moeite waard is.
De nieuwe online-mogelijkheden maken het echt wel de moeite waard!
Zelf quizzen ineen steken is echt amusant!

Leuke Buzz!
Is er grafisch erg op vooruit gegaan zeg!

Mooi!
Leuke vragen ook nog en vind het ook leuk dat je nu kan selecteren wat voor thema je wil in plaats van alles door elkaar en dat je van de helft geen verstand hebt..
Daarnaast zijn de wireless controllers echt geweldig.. Geen draden meer die in de knoop gaan zoals bij mn oude buzz

Leuke quiz, maar had er wel meer van verwacht.
Vind het nogal snel gedaan als je bv met zen vieren speelt.

Online gedeelte maakt dan wel veel goed.
Ook de draadloze Buzzers zijn zeker een + punt

avatar van killer7
Idd een hele verbetering de draadloze buzzers.

alllen als je met ze 6 speelt is het gewoon te kort met kleine 10 minuten ben je al weer klaar. dat is jammer maar online is dit gewoon fun

killer7 schreef:
Idd een hele verbetering de draadloze buzzers.

Ja dacht ik ook totdat de usb ontvanger kapot gaan! Wat nu?

avatar van killer7
Rujar schreef:

Ja dacht ik ook totdat de usb ontvanger kapot gaan! Wat nu?

Is de ontvanger kapot of moet je hem opnieuw conecten (verbinden) zit een knop op de zijkant van de ontvanger.

Nee hij is echt kapot.

avatar van DylanVR
Online vind ik het wel spijtig dat je geen totale rangschikking met iedereen over heel de wereld.. (ale toch nog niet gezien):)
maar voor de rest tof spel om met vrienden te spelen!

avatar van Hadouken
Deze game is mijn eerste Buzz! game en hij bevalt erg goed!

Vooral met meer personen, dat wel. In je eentje krijg je slechts een paar saaie rondes waarin je vragen moet beantwoorden, zonder extra spelvarianten. Met vier spelers is het echter dikke fun.

Zo begin je met het kiezen van een personage, kostuum, buzzergeluid en naam en zo begin je aan het spel. De personages zien er trouwens leuk uit, en hebben ieder zijn of haar grappige kenmerken. Er worden vragen gesteld uit diverse categorieën zoals Film, Muziek en Kennis. De vragenrondes bevatten verschillende varianten. De ene keer kan je je tegenstander bekogelen met taarten, de andere keer kun je punten stelen. Er zit genoeg variatie in om de spanning erin te houden, en als het potje voorbij is, met veel plezier weer een potje te spelen. De troef is natuurlijk de buzzer. Het voelt echt beter met zo'n ding in je hand.

Het online gebeuren is interessant, maar werkte nog niet helemaal bij mij. Het is erg leuk om zelf je quiz te maken. Zo is het bijna onmogelijk om dezelfde vragen tegen te komen, wat nogal eens een struikelpunt is bij trivia games. Online ben ik geweest maar ik kon helaas maar één speler vinden, en die reageerde niet tijdens het spel. Meteen ontdekte ik een groot minpunt, of ik heb er gewoon overheen gekeken. Maar waar is de 'Exit'-knop? Ik wilde de quiz beëindigen maar dat kon niet? Natuurlijk is het niet leuk om online middenin de quiz te kappen, maar ook in je eentje offline is het niet mogelijk. Steeds maar weer de game resetten dus... vreemd.
Daarnaast kreeg ik vaak de melding dat de Buzz! servers tijdelijk niet beschikbaar waren. Ik werd ook steeds van het PSN afgeflikkerd tijdens de game, en wanneer ik de game afsloot werd ik weer aangemeld. Helaas, helaas. Maar wanneer het online-gedeelte doet is het pure fun.

Daarnaast ziet de game er leuk uit, hoewel ik Buzz er een tikkie duf uit vind zien. En de game is Nederlands-talig, erg belangrijk. Ik begrijp Engels goed, maar vragen over wetenschap en technologie zijn niet te doen. Vooral een aanrader voor de partygamer dus!