Beyond Good & Evil (2003)

Alternatieve titels: Beyond Good & Evil HD | Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition

PlayStation 2 / PC / Xbox / Nintendo GameCube / Xbox 360 / PlayStation 3 / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Beyond Good & Evil speelt zich af op een planeet die aangevallen wordt door buitenaardse eenheden, de Domz. De hoofdpersoon Jade is een freelance fotografe, die samen met haar stiefvader Pey'j in een vuurtoren woont, en daar een opvangcentrum runt voor kinderen van wie de ouders door de Domz zijn ontvoerd. Helemaal in het begin van het spel wordt de vuurtoren aangevallen, en moet Jade de kinderen zien te bevrijden. Als dat gelukt is, komen de plaatselijke strijdkrachten, de Alpha-secties, als mosterd na de maaltijd. Op de planeet zelf zijn ook opstandelingen actief, het zogenaamde IRIS-netwerk. Zij proberen de wereld ervan te overtuigen dat de Alpha-secties onder één hoedje spelen met de Domz. Uiteindelijk rust het op Jades schouders om de wereld te redden.

avatar van TonyTHorror
Is bijzonder stil rondom deel 2 inderdaad, ik ben bang dat het (als het nog ervan komt) nog erg lang zal duren. Het zal iig erg teleurstellend zijn mochten ze niet meer uit deze geniale game willen halen.

avatar van fabblwaps
Waarschijnlijk verkoopt het gewoon niet goed genoeg en brengen ze daarom nu in de crisis commercieel succesvollere games uit.

avatar van TonyTHorror
Klopt, ondanks de goede reviews toen der tijd is het in de verkoop wat tegengevallen waardoor het plan van een trilogie niet helemaal door kon gaan, of iig moeilijker werd gemaakt. Onbegrijpelijk, zelfs als je het nu zou spelen zou je het geweldig vinden.

avatar van fabblwaps
Ik ken het spel alleen van een vriend die het heeft dus ik heb er niet veel van gezien, maar wat ik gezien heb heeft wel mijn interesse gewekt. Het lijkt me dus wel leuk als er een deel 2 van komt.

avatar van bvonk
Lijkt er inderdaad op dat het niet zo lekker loopt bij het ontwikkelen van Beyond Good & Evil 2. Erg jammer, hoop dat ze hem niet gaan anuleren.

Gerucht: Beyond Good & Evil 2 geannuleerd - home - Gamez.nl

avatar van fabblwaps
Een van de vertrekkende medewerkers is Rayman bedenker Michel Ancel. Hij vertrekt waarschijnlijk samen met een ander kopstuk van de studio, om hun eigen ontwikkelstudio op te richten.
Dit kan dan wel weer goed nieuws zijn.

avatar van bvonk
Misschien wel maar de rechten van Beyond Good & Evil liggen bij Ubisoft dus ze zullen er geen vervolg van mogen maken zonder toestemming.

avatar van fabblwaps
Da's waar, maar ik ben ook altijd voorstander van leuke nieuwe series, zolang het maar geen Raving Rabids Praktijken worden.

avatar van fabblwaps
Gelukkig maar, hoop wel dat ie een beetje snel komt, hij zou toch wel klaar moeten zijn lijkt mij.

avatar van JohnWilliams
Ik hoop dat die snel gaat komen, ik kan niet meer wachten gewoon.
Ze zijn er al een tijd mee bezig, dat moet iest goeds beloven!

avatar van fabblwaps
Moet je die stem niet weghalen?

@fabblwaps

Dit is het topic van Beyond Good & Evil 1 uit 2003 en niet van Good & Evil 2 want dat is er nog niet. Dus je mag gewoon een cijfer neerzetten.

avatar van fabblwaps
Haha, wat ongelooflijk stom van me.

Het is weer een leuke prachtig game van ubisoft.
Ik heb hem wel 20x uitgespeeld het is zo sfeervolle spel.
En het is ook een beetje moeilijk.

Kinderen van boven de 8 hebben veel aan dit spel.

En daarom geef ik 5*

avatar van Bart Tönjann
wat een heerlijk spel is dit ik geniet er echt veel van nog steeds
De sfeer is zo goed, en duister. Het eindgevecht tegen de "laatste eindbaas" was heel intens =)

een soort Mini-Review van Pu.nl, over deze game. Wel leuk om effe door te lezen

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ubisoft have announced that a HD sprucing of Beyond Good & Evil is in the works. The game will be available on both PSN and Xbox LIVE.

avatar van LimeLou
Erg goed nieuws voor mensen die nog niet bekend zijn met Beyond Good and Evil. Maar om eerlijk te zijn moeten ze gewoon opschieten met het vervolg, als je het mij vraagt

avatar van Brains
Ik ben zeer blij met dit nieuws. Heb 'm destijds gemist, maar wil hem altijd al een keer spelen.

avatar van fabblwaps
Klinkt goed inderdaad, kan ik deze game ook nog spelen.

avatar van TonyTHorror
Heb 'm laatst nog helemaal doorgespeeld op de ps2, leuk nieuws voor degene die hem nog nooit hebben gespeeld (schaam je ).

SeptuSword
Zal vast voor 60 euro in de winkel liggen, erg jammer, wil graag een nieuwe poging wagen aan deze game.. op de gamecube kwam ik vast te zitten namelijk, maar toen was ik nog jong lol.

60 euro? Ik zie het soms in een game-winkel liggen voor 15 euro

gamelord
Ik zag hem gisteren voor de xbox bij de game-mania 2de hands voor 6,98 euro.

avatar van Brains
SeptuSword schreef:

Nope. Hij wordt uitgebracht op Xbox Live Arcade en PSN, dus waarschijnlijk een eurootje of 15 . Met volledig opgepoetste en 'HD' graphics.

avatar van roman123
Ik ben erg benieuwd naar deze game. Nooit eerder gespeeld.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Brains schreef:

Op XBLA gaat deze 800 punten kosten. Hopelijk is het spel meertalig, want de Nederlandse stemmen waren briljant. Eén van de weinige spellen die moeite waard zijn om een keer in het Nederlands te spelen.

dus deze game zal niet in de winkel te koop zijn ? erg jammer

weet iemand ook waarom deze aleen op xbox live komt en niet gewoon op cd?