Beyond Good & Evil (2003)

Alternatieve titels: Beyond Good & Evil HD | Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition

PlayStation 2 / PC / Xbox / Nintendo GameCube / Xbox 360 / PlayStation 3 / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Beyond Good & Evil speelt zich af op een planeet die aangevallen wordt door buitenaardse eenheden, de Domz. De hoofdpersoon Jade is een freelance fotografe, die samen met haar stiefvader Pey'j in een vuurtoren woont, en daar een opvangcentrum runt voor kinderen van wie de ouders door de Domz zijn ontvoerd. Helemaal in het begin van het spel wordt de vuurtoren aangevallen, en moet Jade de kinderen zien te bevrijden. Als dat gelukt is, komen de plaatselijke strijdkrachten, de Alpha-secties, als mosterd na de maaltijd. Op de planeet zelf zijn ook opstandelingen actief, het zogenaamde IRIS-netwerk. Zij proberen de wereld ervan te overtuigen dat de Alpha-secties onder één hoedje spelen met de Domz. Uiteindelijk rust het op Jades schouders om de wereld te redden.

avatar van JohnWilliams
Blijf nog altijd hopen op een vervolg...

avatar van rpger
Blijf positieve dingen horen over dit spel, ligt voor 2 euro bij de Bart Smit ofzo, wellicht een keer de moeite waard.

avatar van Bart Tönjann
Lijkt me wel, voor 2 euro's

avatar van JohnWilliams
€ 2,00 voor dit spel? Dat is gewoon gratis echt doen, dit spel is namelijk voor dat geld zeker de moeite waard... (en dan te bedenken dat ik iets van €30,00 kwijt was).

JohnWilliams schreef:
en dan te bedenken dat ik iets van €30,00 kwijt was).

Ik 60 euro. Maar deze game is dat zeker waard. Voor 2 euro zou ik er niet eens over nadenken, zelfs al vind je de game klote (wat ik me moeilijk kan voorstellen [maar rpger wil er nog wel eens een verassende smaak op na houden ]) dan heb je nog niks verloren. Mooie sfeervolle adventuregame, gewoon kopen!

avatar van Hannibal
Tsjo-Wi schreef:

Ik 60 euro.

Heb je een zeldzame editie ofzo, want dit spel is nooit zo duur geweest. De nieuwprijs was € 29,95 en nog geen twee weken later lag ie voor € 15,00 in de winkels.

avatar van JohnWilliams
Ik had hem inderdaad voor €29,95 (€30,- dus). Maar ik wist niet dat hij zo snel in prijs was gedaald!

Hannibal schreef:

PS2 versie heb ik het over, maar misschien vergis ik me wel, tis al een tijd geleden en ik koop wel vaker spellen voor 60 euro. Maar ik kan me eigenlijk maar weinig nieuwe PS2 releases (met uitzondering van expansions, episodes, minigames etc.) herinneren die meteen voor 30 euro in de winkels lagen..

avatar van JohnWilliams
Je hebt ook al veel Games Tsjo-Wi. Kan best begrijpen dat je ze niet allemaal onthoud.

Tsjo-Wi schreef:

Mwa is een PC game dus dat komt wel goed

avatar van pkunk
Verrassend leuke game. De sfeer was goed aanwezig. 4*

avatar van rpger
Raar, zit geen gamepad ondersteuning in...

rpger schreef:
Raar, zit geen gamepad ondersteuning in...

Wel hoor, bij mij geloof ik wel!

Echt een heerlijke game, goed verhaal, goede voice acting en lekkere controls. Hopen dat er nog een vervolg komt!

avatar van JohnWilliams
Dat hoopt iedereen Mr. Lee....en misschien komt er nog wel één ook!!!

avatar van Royality
erg goede game! Toen het spel uit kwam had ik er eigenlijk weinig mee en het trok me niet aan.. maar na het toch gespeeld te hebben moet ik zeggen " wow! niet verwacht! erg goede game"

duidelijk lijkt me

avatar van bvonk
had er niet veel van verwacht maar toen ik een tijdje bezig was met deze game kon ik het niet meer los laten. het verhaal en de gameplay zijn geniaal en hoop dat er nog een keertje een vervolg komt.

avatar van Klaas-Jan
Waar blijft dat verdomde vervolg?

Klaas-Jan schreef:
Waar blijft dat verdomde vervolg?

Daar wacht ik nou ook al 5 jaar op.

avatar van rpger

Zie de link over vervolg. Ik heb het origineel nog steerds niet gespeeld tot mijn spijt

avatar van rpger
Daarom ben ik er nu maar eens aan begonnen

avatar van rpger
Mijn eerste indruk na + 10 uur spelen: Dit spel verdient alle lof, Nintendo fanboys (en girls) vergeet Zelda, dit is nou een kwaliteitsplatformer.

rpger schreef:

Zeker een goede game, maar vergeet ZELDA, dont touch the classic of all times, he!!!!!!

Dat dacht ik ook
Nu maar wachten op dat vervolg.

Schitterend spel, ja, maar herinneren jullie je de eerste ontwerpen van Jade nog? Het blijft jammer dat ze die hebben moeten aanpassen...

Relax
Ik heb nogal wat ruzie gehad met deze game, zelfde als bij Zelda.
Ik ging altijd op een groot moment dood, onlogisch of gewoon oneerlijk, de controller heeft dan ook gelijk een hoek gezien.

Ghola schreef:

Ik vind de Jade die we gewend zijn wel een stuk sexyer.

Ik vind die eerste ontwerpen anders een stuk sfeervoller, aparter en mooier overkomen, jammer idd dat die design-stijl niet wat meer in de game is doorgezet.

avatar van Jer0en
en de eerste trailer en screens zijn er van deel 2.

avatar van Klaas-Jan
Jaaa deel 2 komt er, hehe eindelijk.