Beyond Good & Evil (2003)

Alternatieve titels: Beyond Good & Evil HD | Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition

PlayStation 2 / PC / Xbox / Nintendo GameCube / Xbox 360 / PlayStation 3 / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Beyond Good & Evil speelt zich af op een planeet die aangevallen wordt door buitenaardse eenheden, de Domz. De hoofdpersoon Jade is een freelance fotografe, die samen met haar stiefvader Pey'j in een vuurtoren woont, en daar een opvangcentrum runt voor kinderen van wie de ouders door de Domz zijn ontvoerd. Helemaal in het begin van het spel wordt de vuurtoren aangevallen, en moet Jade de kinderen zien te bevrijden. Als dat gelukt is, komen de plaatselijke strijdkrachten, de Alpha-secties, als mosterd na de maaltijd. Op de planeet zelf zijn ook opstandelingen actief, het zogenaamde IRIS-netwerk. Zij proberen de wereld ervan te overtuigen dat de Alpha-secties onder één hoedje spelen met de Domz. Uiteindelijk rust het op Jades schouders om de wereld te redden.

avatar van LimeLou
Dan moet je die cd'tjes maken en helemaal opnieuw uitbrengen en dat kost veel geld

avatar van Donkerwoud
Hopelijk wordt de interesse voor deel 2 nu eindelijk aangewakkerd, want daar zitten we nu wel erg lang op te wachten...

Winkelwagentje schreef:
Hopelijk is het spel meertalig, want de Nederlandse stemmen waren briljant. Eén van de weinige spellen die moeite waard zijn om een keer in het Nederlands te spelen.

Het spel is standaard Nederlands gesproken als je in je Xbox instellingen hebt staan dat je uit Nederland komt. Beetje raar dat dit niet gewoon in het spel zelf aan te passen is, want de stemmen klinken best goed maar ik speel toch liever met de originele stemmen. Hiervoor moet ik dus eerst op m'n Xbox instellen dat ik in Engeland of de VS woon.

avatar van roman123
Zijn hier achievements voor te halen?

avatar van Brains
Ja, 200 punten totaal. Gewoon net als iedere andere Xbox Live Arcade game .

avatar van Deftones_JP
Destijds gespeeld op de xbox maar nooit uitgespeeld dus ik ben maar weer aan de HD-versie begonnen, prima game met wat cameraproblemen maar de sfeer en het verhaal maken veel goed.

avatar van Brains
Zeker een klassieker die destijds volledig onopvallend langs me heen is gegaan. Gelukkig viel de nieuwe HD Xbox 360 versie me wel op, want 't was de kleine 800 MS points meer dan waard. Pakkend verhaal, mooie sfeer en leuke personages. Af en toe kleine ergenissen mbt de besturing en de camera en een paar grote ergenissen mbt vastlopers en andere bugs waardoor je gedwongen opnieuw moet beginnen in de 360 versie, maar al met al minimaal 4 sterren waard.

avatar van Starmaster501
Heb deze nog liggen in mn kast voor de PC. Nooit gespeeld. Ik zal hem maar eens proberen.
Is er op de pc nog iets te downloaden dat hij HD heeft?
Moet ik trouwen NL of Engelse stemmen doen??

avatar van threeohthree
Totally up to you. Maar Beyond is wel een van de weinige games waar de nl stemmen tot hun recht komen. Ik zou ze gewoon beiden bekijken op youtube (oid) en op basis daarvan de taal kiezen.

Edit: Hij is wel in HD (1080p) voor je Xbox360 en in mei wordt deze gereleased voor de PS3 (Via PSnetwork).

avatar van LimeLou
Niks om HD te krijgen, nee. Maar ik zou de Nederlandse eens proberen, die is zeer goed.

avatar van Starmaster501
Heb de opening even in het nederlands bekeken op YT. Vind dat taatlje toch nog een beetje lame. Ik ga denk voor Engels.

avatar van LimeLou
Ach , ik had er veel nostalgie aan Maar toch veel plezier, het is een geweldige game

componentoverdrachtsfout
Component: GameData BETA
Bestandengroep: GameData BETA
Bestand: I:\data4.cab
Fout: gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

Als hij bezig is met disc 2 installeren. Heb gelezen dat bijna alle NL exemplaren dit hebben en daarom onspeelbaar zijn. Weet iemand hier wat van en is dit nog op te lossen?

avatar van LimeLou
Toen ik de PC versie had had ik hier ook last van. De disc is hoogstwaarschijnlijk beschadigd

avatar van Starmaster501
Ik weet niet. Er mankeert niks aan de disc, hij is gewoon schoon. En overal op internet zie je dat mensen het zelfe probleem hebben.

avatar van LimeLou
ja, kan te maken hebben met een bepaalde systeemeis, denk ik. Ik weet zelf er niet zo veel van. Probeer wat meer te zoeken bij mensen die hetzelfde probleem hadden en het opgelost hebben.

Mmm, cyclische redundantie bla is meestal een cd error, dus kan hij het bestandje niet geheel van de cd lezen. Idd blijkbaar meer lui diezelfde error en geen reacties van ubisoft of fixes. Kan misschien proberen ignore te kiezen en het data4.cab bestandje zelf te kopiëren en in de game map te zetten...

@LimeLou
Tja, mensen met het zelfde probleem kregen het niet opgelost. Ook niet na bellen en brieven sturen. Eentje kreeg 2 keer een nieuw exemplaar opgestuurd die hetzelfde probleem had. Er vallen geen oplossingen te vinden.

@Squall
Ik kan alleen op OK drukken en hij sluit dan af. En dat bestandje in de game map zetten? Die is er toch niet eens als je hem niet eens geïnstalleerd hebt?

avatar van threeohthree
Download het gewoon voor 3 Euro van Steam. Werkt prima.

avatar van Hadouken
Zonet de HD demo gespeeld op de PS3. Ik moet zeggen dat ik het verschil persoonlijk nooit zo zie, tenzij ik de verschillende versies naast elkaar houdt. Nog steeds dezelfde textures, alleen nu een wat feller kleurtje.

Maar een mooie gelegenheid om dit pareltje wat aandacht te geven en een uitgelezen kans voor de leek om hem alsnog aan te schaffen! En nu deel 2 graag!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Iedereen die het spel gisteren voor de PS3 heeft gekocht krijgt een refund, de prijs is gecorrigeerd:
“Beyond Good and Evil was priced incorrectly, this has now been changed to £7.99/€9.99. Customer who bought at higher price will be refunded.”

avatar van jirachi04
Hoe duur was ie eerst?

avatar van Hadouken
€14,99

avatar van Martijn
Vraag voor de mensen die hem op de Ps3 gekocht hebben, kan de volledige versie wel in het Engels? De demo was in het Nederlands en ik kon hem niet veranderen. (ik heb men ps3 op Engels staan)

Dat kan voor mij het verschil maken met wel of niet downloaden.

avatar van Johnno87
Op PSN met Plus abbo nu maar 7,99 euro. Echt wel het downloaden waard.

avatar van TonyTHorror
Martijn schreef:

Dat kan voor mij het verschil maken met wel of niet downloaden.

Ja dat kan

avatar van LimeLou
De game die van mij een gamer maakte. Erg mooi spel met geweldig verhaal en leuke secrets. Maar door de simpelheid wil ik het nog net geen vijf sterren geven..

avatar van jirachi04
Deel 2 komt , helaas/gelukkig op de volgende generatie consoles uit.

avatar van conan
Erg van genoten en verassend leuk om in je eigen taal te spelen.

avatar van Starmaster501
Heb hem voor Xbox Live Arcade gedownload, maar ik heb nu alles in het Nederlands, ook de stemmen, kan je de stemmen nog naar het Engels zetten op een of andere manier? Zie nergens een optie daarvoor..

EDIT: Laat maar, die stemmen zijn ook hilarisch! ''Dag mevrouw, wilt u kinderpostzegels?''