StarCraft II: Wings of Liberty (2010)

PC / Macintosh
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

De Protoss, Terran en Zerg zijn weer terug en nemen het weer op tegen elkaar in dit real-time strategy sequel op het legendarische Starcraft. De campaign gaat verder waar Brood Wars is gestopt. Hier maakt de speler kennis met de nieuwe helden en technologiën van de 3 rassen, maar characters uit het vorige deel zijn er ook weer bij. Zo is de geïnfecteerde Kerrigan nog steeds de queen van de dodelijke Zerg, staat Jim Raynor zijn mannetje bij de Space Marines en probeert de Dark Templar Zeratul de broze eenheid bij de Protoss te bewaren. Dit oeroude ras is sterk verzwakt na de gebeurtenissen in de eerste StarCraft waarin de Zerg meer dan 70 procent van de Protoss-bevolking op Aiur (hun thuisplaneet) afslachtte.

woooohoeeeeeeeeeeeeee
nog 2 dagen en dan kunnen we eindelijk beginnen. Wooooehoooooeeee Na 10 jaar lang wachten

avatar van N811
Vooral die ghost was zo vet!
YOu call down the thunder!

avatar van bvonk
Mensen in de buurt van Rotterdam kunnen morgen avond al aan de slag. Is voor mij te ver weg en heb het spel al besteld maar toch leuk.

Nachtelijke lancering van StarCraft II in Rotterdam - pc - Gamez.nl

avatar van N811
ja en grubby gaat op je tieten een handtekening zetten als je dat wilt.

avatar van fabblwaps
Nog maar 1 nachtje slapen!

avatar van LimeLou
haha, het ziet er naar uit dat jullie écht uitkijken naar Starcraft 2!
Ik ben zelf niet echt een RTS gamer, maar ik wens jullie veel plezier met Starcraft

avatar van N811
man, ik heb hem gepreordert omdat ik een bon van de mediamarkt had, kom ik daar hebben ze hem niet binnen gekregen.
pfff

avatar van bvonk
Jammer! Als het goed is ligt hij al bij mij thuis dus kan hopelijk na werk meteen beginnen.

avatar van fabblwaps
Ik ben ook geen RTS gamer LimeLou, maar heb met WC3 erg veel plezier gehad, vooral met de custom games. Ik ga deze nu installeren, ben benieuwd.

avatar van LimeLou
Ik zie ook Empire Total War liggen bij de bart smit voor 5 euro, die ga ik ook later wel kopen

avatar van fabblwaps
Daar vond ik juist niks aan, m'n mannetjes luisterden steeds niet naar me.

Ik heb trouwens problemen met installeren. Ik moet een Battle.net account maken terwijl ik er al 1 heb (zal wel met Battle.net 2.0 te maken hebben). Als ik daar de derde stap van heb gedaan krijg ik het bericht dat er een internal server error is. Had ik niet verwacht, aangezien Blizzard meestal goed z'n zaakjes op orde heeft.

avatar van rpger
Weinig berichten? Toch wel één van de grootste releases van de afgelopen paar jaar, deel 1 is met meer dan 10 miljoen stuks één van de best verkochte games ever.

avatar van bvonk
Ongeveer een uurtje gespeeld en is weer super. Gameplay is bijna hetzelfde als deel 1 en verhaal sluit tot nu toe goed aan bij het eerste verhaal. Ziet er ook allemaal erg mooi uit maar niet zo mooi als bv Empire of Napoleon. De details van de units zijn erg goed uitgewerkt.

Voorlopig een 5.0

avatar van fabblwaps
Ik kan nog steeds niet spelen vanwege die stomme Battle.net registratie.

avatar van bvonk
Ik heb zelf een nieuw account gemaakt. Had er nog geen omdat ik alleen single play heb gedaan of lan van Starcraft.

Op forum van het spel zijn er meer mensen met het probleem. Het veranderen van je passwoord schijnt te werken. Bij sommige een keer maar bij andere meerdere keren veranderen. Het zou ook te maken kunnen hebben met drukte.

StarCraft II - eu.battle.net

Succes!

avatar van fabblwaps
Mijn probleem is dat ik geen account kan aanmaken vanwege een internal server error bij Blizzard, ik vrees dat ik daar niet veel aan kan doen behalve wachten.

Dit is het scherm dat ik dan te zien krijg.

avatar van fabblwaps
Vandaag deed ie het wel, mijn nieuwe Battle.net account is een feit.

Die screen waar ik gister naar linkte klopt zo te zien niet. Toen ik gister zelf op die link klikte kreeg ik een andere screen.

avatar van bvonk
Mooi! veel speel plezier!

Moet helaas werken vandaag maar straks weer verder met de singleplay. Is weer erg verslavend en was het wachten waard.

avatar van Scython
Is het 't waard om dit spel alleen te kopen voor de custom games? Het verhaal ken ik niet omdat ik nooit met SC in aanraking ben gekomen.

Bij Warcraft III vond ik de custom games fenominaal, heb daar echt honderden uren plezier aan beleefd.

avatar van fabblwaps
Custom games worden hier alleen maar beter waarschijnlijk. Ik ben daar ook groot fan van.

avatar van bvonk
Ja er zitten ook Custom games bij en nog wel meer dingen die je kunt doen met single play zoals Challenges. Heb er zelf nog maar even naar gekeken en zijn behoorlijk pittig. Beste is om eerst wat ervarig te hebben met het spel voordat je daar aan begint.

Ik heb de collectors Edition en daar zitten ook twee Guest Passes bij. Dat zijn key's om het spel 7 uur te kunnen spellen. Als iemand er eentje wil hebben moet je maar een PM naar me sturen. Anders worden ze waarschijnlijk toch niet gebruikt want iedereen die ik ken en StarCraft II wil hebben heeft hem al.

Bijzonder dat er al een 0.5 stem is. Ik heb nog niet 25% gezien van wat het spel kan denk ik. En ontdek steeds er leuke dingen. Jammer dat deze persoon niet even aangeeft waarom hij het maar een 0.5 waard vind.

Tip: als je een arcade speelkast tegen komt moet je die eens aanklikken. Leuk Arcade spel voor tussendoor.

bvonk schreef:
Ik heb de collectors Edition en daar zitten ook twee Guest Passes bij.
Die zitten bij elke versie. Of ik heb per ongeluk de CE gekocht. De mijne was 55 euro, da's dan de normale toch?

avatar van Jimo
Ben ondertussen ook al bezig met de campaign. Deel 1heb ik nooit gespeeld, omdat ik meer een C&C fan was destijds. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt tot nu toe en ben ervan overtuigd dat dat nog wel aanhoud. Jammer vind ik alleen dat er maar 1 campaign is, die van de Space marinss, en geen van de zerg of protoss. Ik leesde dat deze wel komen in de vorm van een (of2?) add-ons. Desalniettemin ben ik tevreden over de singleP aangezien de cinamatics er gelikt uit zien en het spel me al heel wat uurtjes heeft bezig gehouden. Echter wel had ik de grapics wat beter verwacht anno 2010, volgens mij speel ik nu gewoon een gepimpte WC3 engine.

Hopelijk komen de add-ons snel en ook met mooie cinamatics, maar daar twijfel ik niet aan bij blizzard.

@fabblwaps

Ja de normale versie is €55.

@Jimo

Nee de enigine is wel nieuw maar je hebt gelijk. Anno 2010 kan er veel meer. Blizzard kiest er altijd voor om het spel ook op mindere PC's speelbaar te houden. Ze zijn ook erg lang bezig geweest met dit spel, dus dat zal ook een effect hebben gehad. Het level van detail maakt voor mij de mindere grapics helemaal goed.

Ik kijk ook erg uit om ook als Zerg en Protos te spelen. Dit kun je in skirmish of multiplay wel doen natuurlijk maar er is geen campaign. Die komt inderdaad nog. De protos campaign van deel 1 vond ik ook erg leuk om te spelen.

avatar van Mafurios
Het lijkt erop dat iemand met een mac uit het jaar nul heeft geprobeerd om dit te spelen, dat of het is een haat stem...

avatar van Deftones_JP
Komt er eigenlijk ook een demo voor dit spel of niet? Ik wil eigenlijk even checken of mijn oude pc dit enigzins trekt.

avatar van hectometersnor
Deftones_JP schreef:

Ik zou een vriend of familielid even lief aankijken, bij elke aanschaf krijgt men 10 day guest passes erbij dus ze liggen nu letterlijk voor het oprapen.

avatar van hectometersnor
Wat een gruwelijk goed spel is dit toch! Ik had de Beta al helemaal lam gespeeld maar dat is niets in vergelijking met het aantal Starcraft uren dat ik nu maak. Spel zit gewoon fantastisch in elkaar en is echt tot in de puntjes perfect uitgewerkt. Ik heb echt niets hierop aan te merken. Misschien alleen dat het wel eens leuk zou zijn als ipv de standaard sexy researcher wij gewoon eens een oude Roemeense vrouw met snor te zien zouden krijgen, maakt het een tikkeltje realistischer. Raynor = Held!

@hectometersnor

Ik heb toch liever de sexy researcher!
misschien komt het nog een keer dat je zelf kunt kiezen wie je er in wilt hebben.

avatar van Deftones_JP
Mochten er trouwens mensen zijn die het eerste deel niet hebben gespeeld of het verhaal nog eens (beknopt) na willen lezen dan staat hier wel een goede samenvatting:

StarCraft II - Wings of Liberty: singleplayer preview | Singleplayer: struikelblok? | Games | Tweakers.net