menu

StarCraft II: Wings of Liberty (2010)

mijn stem
4,08 (68)
68 stemmen

PC / Macintosh
Strategy
single player / multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

De Protoss, Terran en Zerg zijn weer terug en nemen het weer op tegen elkaar in dit real-time strategy sequel op het legendarische Starcraft. De campaign gaat verder waar Brood Wars is gestopt. Hier maakt de speler kennis met de nieuwe helden en technologiën van de 3 rassen, maar characters uit het vorige deel zijn er ook weer bij. Zo is de geïnfecteerde Kerrigan nog steeds de queen van de dodelijke Zerg, staat Jim Raynor zijn mannetje bij de Space Marines en probeert de Dark Templar Zeratul de broze eenheid bij de Protoss te bewaren. Dit oeroude ras is sterk verzwakt na de gebeurtenissen in de eerste StarCraft waarin de Zerg meer dan 70 procent van de Protoss-bevolking op Aiur (hun thuisplaneet) afslachtte.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=Iyh-S3wk0sQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van DoraRing
5,0
Hell It's about time!

Maar ze mogen wel opschieten..

2008 pas, zucht

avatar van DoraRing
5,0
2008???? Laten we het hopen.
En laten we niet hopen aan het einde van 2008.
Snel snel

avatar van DoraRing
5,0
Ik hoop dat de systeemeisen niet te hoog worden.

avatar van ReMyTje86
5,0
Ik denk ze pas rond midden 2009 uitbrengen

Ik verw8 dat dit spel zeker niet uitkomt in 2008 lijkt me te snel

avatar van rpger
4,5
Valt me trouwens op aan de gameplay screenshots dat het er wat cartoonachtig uit ziet, ook de concept art, voor zover beschikbaar doet denken aan een soort manga stijl.

avatar van Deftones_JP
Hier staan een aantal trailers van Starcraft II. Met name de trailers met als titel 'demo' zijn zeer interessant. De nieuwe units worden geintroduceerd en er worden een hoop nieuwe abilities geintroduceerd. Kijken dus!

http://www.gametrailers.com/game/4868.html

De bewegende beelden zijn trouwens een stuk indrukwekkender dan de screenshots vind ik. Het leek eerst een verkapte add-on te worden qua graphics maar na het zien van de filmpjes denk ik daar een stuk positiever over.

jorisje123456
Ik betwijfel ten sterkste dat dit spel zijn voorganger zal evenaren

avatar van Tha)Sven
Als je iets van Blizzard kan zeggen dat is het wel dat ze waardige vervolgen op de markt brengen.

jorisje123456
Tha)Sven schreef:
Als je iets van Blizzard kan zeggen dat is het wel dat ze waardige vervolgen op de markt brengen.

Da's dan wel weer waar

Only time will tell, neem ik aan?

avatar van Deftones_JP
Er staat een preview in de PU door Steven. Heel erg fijn dat ze een RTS nitwit op pad hebben gestuurd. Er staat echte helemaal niks boeiends in dat stuk. Fanboy gezwam over blizzard (vooral door hem gebaseerd op WoW) vind ik weinig met Starcraft 2 te maken hebben.

Om even te reageren op jorisje, wat ik begrepen heb van de previews wordt Starcraft eigenlijk gewoon een mooiere versie van deel een met een behoorlijke upgrade qua units en mogelijkheden.

het heeft zo lang geduurt niet normaal meer :O
het was inmiddels al 10 jaar geleden dan deel 1 uitkwam
ik kan trouwens niet wachten op deze
hell, it's about time kun je wel zeggen ja

4,5
Deftones_JP schreef:
Om even te reageren op jorisje, wat ik begrepen heb van de previews wordt Starcraft eigenlijk gewoon een mooiere versie van deel een met een behoorlijke upgrade qua units en mogelijkheden.

Zover ik weet is dat vaak zo bij vervolgen hoor, dus om daar zo versimpelend over te praten lijkt me niet echt nodig.

avatar van Deftones_JP
Daarom zijn tweede delen van games ook zelden interessant. Om een game te noemen die wel een prima opvolger heeft gehad kom ik op Half-life naar Half-life 2. Daar zat tenminste evolutie in. Die indruk heb ik niet van Starcraft 2. Dat neemt niet weg dat het een vette game gaat worden maar geen revolutionaire.

jorisje123456
Deftones_JP schreef:
Daarom zijn tweede delen van games ook zelden interessant. Om een game te noemen die wel een prima opvolger heeft gehad kom ik op Half-life naar Half-life 2. Daar zat tenminste evolutie in. Die indruk heb ik niet van Starcraft 2. Dat neemt niet weg dat het een vette game gaat worden maar geen revolutionaire.


Misschien voor de jongere generatie die nooit SC 1 heeft gespeeld?

avatar van rpger
4,5
Ik heb zelf het sterke vermoeden dat SCII een handige warmloper is voor Universe of Starcraft. Blizzard blaast op deze manier handig nieuw leven in de franchise, men probeerde dit al eerder met Ghost maar dat liep op niks uit. Ben wel blij dat Blizzard de PC gamer trouw is en exclusive PC games blijft uitbrengen (Diablo III, SCII)

avatar van Tha)Sven
De formats voor Diablo 3 zijn dacht ik nog niet bekend gemaakt ?

avatar van rpger
4,5
Tha)Sven schreef:
De formats voor Diablo 3 zijn dacht ik nog niet bekend gemaakt ?


Het is natuurlijk vanzelfsprekend voor de PC en MAC. Zie de FAQ

http://www.blizzard.com/diablo3/faq/

klopt die release date??

avatar van DoraRing
5,0
Tuurlijk klopt die niet.
2009/2010

avatar van DoraRing
5,0
haha er staat nu ook 7 november.

Dat zal te mooi zijn.

Maar geloof me dit spel gaat heeeeeeeeeel groot worden. Red Alert 2 zal wel verkopen. Maar de kwaliteit komt niet in de buurt van sc2

avatar van DoraRing
5,0
Upcoming Beta? 10.10.2008
When we talked to Dustin Browder yesterday, we got the impression Starcraft II release/beta was still far off. Although very frequently he would say "I'd be interested to see if your opinion on that doesn't change after you've played." Within our swag bags we have confirmation that the Starcraft II beta is indeed classified as "upcoming". Perhaps it will be announced today?


Bron: http://www.starcraft-source.com/

jorisje123456
Het spel wordt in 3 delen uitgebracht.

Eerst de Terran campaign en later de protoss en zerg campaigns als uitbreidingen.


avatar van ReMyTje86
5,0
Blizzcon 08: StarCraft II Split Into Three Games
Blizzard drops bombshell and says real-time strategy sequel is now a trilogy. We talk to Blizzard's Rob Pardo for answers.
by Eduardo Vasconcellos and Jason Ocampo

October 10, 2008 - ANAHEIM--Blizzard dropped a bombshell at the 2008 Blizzcon today by announcing that StarCraft II, the highly-awaited sequel to the smash hit 1998 real-time strategy game, StarCraft, has been split into three. The company said that StarCraft II now consists of three different stand-alone titles--one for each faction campaign. The first of the StarCraft II trilogy will be StarCraft II Terrans: Wings of Liberty. The second will be StarCraft II Zerg: Heart of the Swarm, with the third and final installment of the main trilogy being StarCraft II Protoss: Legacy of the Void.

Blizzard says it made the change to make each story that much more epic and to flesh out the StarCraft universe. By splitting the game, the company says that players will access more story content, more characters, and more customization. Rob Pardo, executive vice president of game design, said that each game would be approximate in size to the original StarCraft. Each game will be a stand-alone installment – not an expansion.



We had a chance to catch up to Pardo shortly after the announcement, and we asked him to explain the decision to split the game. "We really wanted to emphasize player choice a lot more," he said. "We really wanted to tackle more of a branching storyline, [a] branching campaign; allow players to choose things like their own technology. And as we kind of developed [the game], we had to figure out how all there? How many missions do we actually need to tell an interesting story and what's the player's critical path to it? We have to make all of these tough design decisions about how this was going to work for us?"

"What we realized that whenever we put in the similar amount of content that we put in our previous games--as far as missions, characters, cinematics, things like that--it never really felt like the player had enough choice; it wasn't really living up to what our hopes and dreams were at first. That's when we realized we're kind of at this fork in the road. We really have to make a choice. Do we want to back away from those philosophies? Or do we maybe just delay the game a lot and kind of do a little bit more? Or do we go for it?"

The original StarCraft, according to Pardo, had 32 missions; 12 for the Terrans, and 10 each for the Zerg and the Protoss. According to Blizzard, each of these StarCraft II games will consist of more than 30 missions.

Pardo explained that the multiplayer remains relatively unchanged; each StarCraft II game will have a fully functioning multiplayer suite with all three races playable. "[In] the shipping product, all three races will be fully featured and balanced in gameplay and also in content," he said. We asked whether that meant the multiplayer suite in each game would be exactly the same, and he said, "More than likely, the successive products will add multiplayer content; we haven't decided right now what that is." That brought up the question as to how multiplayer would work if some players only buy the first game while others only buy the second or third games. He said that they haven't made any determinations yet as to how that would work.

We asked when did Blizzard come to the realization that it would need to do something drastic? "We probably started talking seriously about this a year ago, so it wasn't that early in the process. The thing about how we develop RTSes is we generally develop the multiplayer first. We certainly talk about the single-player early on, and we talk about the big ideas about what we want the single-player to be, but we didn't get serious about single-player development until a lot of the technology and artwork from multiplayer was in the game."

The decision to split into three happened after the team discussed many ideas. One that was eliminated early was episodic online content. "We never really considered that one seriously. We tried that a little bit at the end of Warcraft III: The Frozen Throne; we actually did the orc campaign episodically through downloads. It was cool, but I think the only way that that's going to work is if you can really keep the episodic nature going on and on and on, where you can actually support it like a TV show. I don't know if you can do that with games, at least not the kind of games that we're making."

When asked what state the game was in, Pardo said that one campaign was far closer to completion to the others. "We've only got a serious amount of content done on the Terran campaign. We haven't really done much with the Zerg or the Protoss yet; we have some paper design on the next two campaigns. We certainly have ideas for how some of the metamechanics are going to work; we have a few mission ideas for both campaigns, but almost all the real production work is entirely on the Terran campaign right now."

That answer might give credence to a rumor earlier this year that Diablo III would ship before StarCraft II, even though it was announced a year after the RTS game. Pardo, who oversees both games, gave us a clear answer. "It's going to ship before Diablo III for sure; Diablo III is further out."

We asked about the timeline for the three StarCraft II games, using Valve's original prediction of shipping all three episodes of the Half-Life 2 episodes within a single year, but reality is that it will take more than more like three years. Pardo thought that was a great example and said, "It's a little bit similar to that in that it would be great if we could have them follow one year from one another; I think that's going to be our target, but certainly that's not a promise in any way. But I think that's going to be around the realm that we're going to be hoping for."

For detailed information about the new gameplay that Blizzard showed off at Blizzcon, make sure to check our coverage of the StarCraft II Panel.
Bron

avatar van DoraRing
5,0
jorisje123456 schreef:
Het spel wordt in 3 delen uitgebracht.

Eerst de Terran campaign en later de protoss en zerg campaigns als uitbreidingen.

Doen ze wel bij WOW. Beetje jammer dat ze dat ook bij sc2 gaan doen.

avatar van hectometersnor
5,0
DoraRing schreef:
(quote)

Doen ze wel bij WOW. Beetje jammer dat ze dat ook bij sc2 gaan doen.


Hoezo doen ze dat ook bij WoW dan?

avatar van DoraRing
5,0
2 uitbreidingen ipv 1.

avatar van ReMyTje86
5,0
Meer dan 30 campain missie's , Maar je weet nooit met blizzard meschien pakt dat wel goed uit.

jorisje123456
Ik denk dat dit een échte topper gaat worden, beste game sinds HL2:EP2 ofzo

Een volledig nieuwe generatie die Starcraft zal ontdekken..

avatar van hectometersnor
5,0
DoraRing schreef:
2 uitbreidingen ipv 1.


Ja maar reken maar van yes dat er van WoW nog minimaal 2 uitbreidingen gaan komen. Denk dat het bij Starcraft anders ligt. Daar zijn iets van 30 missies per campaign, iets wat vroeger 3 rassen bij elkaar was. In dat opzicht vind ik het wel logisch en bij succes heb je als Starcraft fanaat echt iets om naar uit te kijken. Ik gok ook dat de releases tussen de 2 uitbreidingen niet al te groot zal zijn. Jaartje misschien?.

Op dit moment zou ik ze ook het liefst allemaal in 1 keer hebben maar het zou best maar eens heel goed kunnen werken, en ja voor de verkoop en centjes is dit alleen maar goed voor Blizzard. Profiteurs zijn het toch ook eigenlijk haha...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:13 uur

geplaatst: vandaag om 02:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.