Imperial Glory (2005)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Pyro en Robosoft
Uitgegeven door Feral en Eidos

Imperial Glory speelt zich af in de Napoleontische tijd tussen 1789 en 1830 en laat de speler kiezen tussen de grote rijken van die tijd - Groot-Brittannië, Rusland, Pruissen, Oostenrijk-Hongarije en Frankrijk - met als doel het veroveren van heel Europa.

avatar van Sandokan
Ik vind dit het beste en mooiste wargame, dat ik ken. Cavalerie, infanterie en artillerie is inzetbaar. Tactisch en strategisch handelen is vereist. Het spel is niet erg moeilijk en je kunt eigenlijk vrijwel meteen aan de slag. Je hebt de hele kaart van Europa tot je beschikking om veldslagen die zich echt hebben voorgedaan na te spelen. En misschien win jij als Napoleon wel de slag bij Waterloo?
Kortom, echt een mooi spel en ik wacht op het vervolg! 5*

avatar van oliver
Ik heb de demo en het kickt ass. Ik ga hem kopen denk ik.

avatar van oliver
Een zeer goed spel, de campaign kun je blijven spelen en even een quick battle is ook leuk. De campaign is soms absurd als je op hard speelt. Het zou niet de eerste keer zijn dat 10 landen mij in 1 beurt de oorlog verklaren. Het spel werkt dus met beurten wat ook goed is: je kunt het lekker op je gemak spelen op het tempo dat je wilt.

Klopt het dat dit spel eenzelde soort gameplay heet als de Total War series sinds Rome?