White Knight Chronicles (2009)

Alternatieve titel: White Knight Story

PlayStation 3

Ontwikkeld door Level-5
Uitgegeven door Sony

White Knight Story is een role-playing game met als doel je skills te verhogen en alle quests die beschikbaar zijn te volbrengen. In de wereld van White Knight Story kun je vrij rondlopen en met verschillende karakters spelen waaronder Lenard, de hoofdrolspeler die zich kan transformeren in de White Knight. In je zoektocht kom je gigantische monsters tegen die je moet zien te overwinnen om succesvol je taken af te ronden.

Jack Savage
Level-5 die ook verantwoordelijk waren voor dark cloud 1 & 2, Dragon Quest VIII: The Journey of the Cursed King en Rogue Galaxy, dit gaat wel goed komen.

avatar van Zuzuu
Ik ben het met je eens. RPG games zijn mijn favoriet, dat kun je ook zien aan mijn toevoegingen. Ik kan haast niet wachten

avatar van rpger
Er wordt erg naar uitgekeken door de PS3 fanbase, mede omdat de 360 tot nu toe een aantal goede JRPGs heeft geleverd i.p.v. de PS3, waar nog 0 RPGs op te verkrijgen zijn (behalve Oblivion).

Idd, Xbox alles weg aan't kapen . Playstation's RPG-haven status helemaal down the drain. Brengt deze titel toch weer een sprankje hoop. Level-5 vind ik geen echte top dev, maar maken wel lievige old-school rpgs.

Deze ziet er wel erg vet uit, hier de trailer, hier een stukje gameplay. De beetje real-timige battles leken me in het begin wat minder, maar hebben wat leuke twists en lijken cool. Heb er wel zin in.

Dit lijkt me wel wat ik heb altijd al wat gehad met klein beginnen en dan je skills upgraden.

avatar van Donkerwoud
Ik ben verkocht door de trailer, nu maar hopen dat die verwachtingen terecht blijken te zijn.

Is er al een definitieve relasedatum bekend? (bedoel maart zegt mij niet zoveel Meestal is een release pas1 jaar nadat hij in Japan is uitgekomen.)

avatar van ps3me
Waarschijnlijk krijgt de Playstation 3 hierbij een van zijn 1e goede exclusives.

Zou wel een keer tijd worden. De eerst beelden zien er op zich wel aardig uit.

avatar van ps3me
Laten we heel hard hopen dat dit een goed spel word voor de PS3

avatar van Donkerwoud
Maar deze ligt binnenkort in de winkel...? Dan weten ze het wel verdacht stil te houden rond de release, en dat voor de JRPG die zou moeten scoren op de PS#.

avatar van rpger
Mja de JRPGs op de 360 zijn vrijwel ook allemaal in EU geflopt, ook Valkyria Chronicles deed het zeer beroerd in het westen, ik verwacht niet dat Sony hier grote reclame mee gaat maken.

avatar van Donkerwoud
Dan zouden ze de PS2-releases die eraan zitten te komen nog meer promoten. Van de nieuwe Persona had ik bijvoorbeeld wel het een en ander gehoord. Op grote sites als Gamespot en Gamefaqs staat nog geen definitieve release, dus kleine kans dat hij echt deze maand hier uit komt.

joeri592
uncharted en ratchet and clank en metal gear solid, resistence zijn toch allemaal goede exclusieves voor de ps 3??

Waarom is er nog steeds geen datum of dat er uberhaupt gesproken word dat de game naar Amerika of Europa komt.

1ste kwartaal 2010. Ik heb het idee dat 2010 wel het jaar van de ps3 gaat worden

SvV_Ying
Zo, hier is ook helemaal niet meer over gesproken. Vanaf volgende week te koop in de VS. Ben benieuwd naar de reviews. Wil wel een RPG spelen voor FFXIII op 13 maart. Twijfel tussen deze en de nieuwe Star Ocean op PS3 die ook volgende week komt.

War-Ultima
Dit spel heeft een 5.1 van ign.com gekregen, erg slecht dus.
Ik keek naar het battle systeem en level-5 probeerde er een soort van MMORPG, JRPG en WRPG van te maken, lijkt echt nergens op, je moet steeds 8 seconden wachten om een aanval uit te voeren en dat is niet het enigste wat slecht is.

SvV_Ying
Echt heel jammer. Keek hier erg naar uit, maar de reviews die er nu zijn, zijn redelijk slecht. Het spel schijnt saai en veel te makkelijk te zijn. Ach, aan de andere kant hou ik weer 45 euro over, er komen nog genoeg toppers deze maanden die ik wil hebben.

VivaElPresidente
Rujar schreef:

in de bart smit komt hij voor 59.95 uit op 19 FEBRUARI
en in de game mania voor 69.98 uit op 23 FEBRUARI pas
maar in de bart smit komen ze af en toe een paar dagen op voorhand al uit XD

Zag er al wat beelden van en net de review op Gamekings.tv en het zag eerlijk gezegd niet al te boeiend uit.
Vooral het aspect dat je je eigen mannetje kan maken die nog geen eens de hoofdrol speelt gaat alle logica te boven.

avatar van LimeLou
Hoort het vervolg eigenlijk niet al op gamesmeter te staan? Het is al een tijdje geleden aangekondigd dat 'ie komt