Age of Mythology (2002)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Ensemble en MacSoft
Uitgegeven door Microsoft en MacSoft

Speel met de Griekse, Egyptische of de Noorse beschaving. Iedere beschaving heeft drie oppergoden waaruit je kunt kiezen die beschikken over specifieke krachten en bonussen.

avatar van ps3me
Ik heb mijn cijfer maar verhoogd omdat ik het spel nu weer ontzettend lang zit te spelen en ik er zo veel plezier aan beleef, dat ik er niet omheen kan!

Het spel is gewoon onwijs goed, er zijn natuurlijk de gewone AoE games, maar dit spel heeft zoveel meer te bieden waaronder: god powers, myth units, en ga zo maar door en door! Daarom is dit spel ook geweldig goed, in mijn ogen dan. Het feit dat je complete egyptische, griekse en noorse civilizaties kan bouwen.. maakt het nog 10x beter, maar dat hoort natuurlijk bij Ao games. Met alle gebouwen die je kan maken en units die je kan creëren, zijn er voor mij maar 3 nadelen: Een te korte campaign, een paar maps meer... had ook geen kwaad gekunt. En het jammerst van alle tegenvallers: je kan je town centers alleen maar bouwen op een aangegeven plek. Dat zijn mijn enige kleine minpuntjes .

Verder is deze game gewoonweg super!