Age of Mythology (2002)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Ensemble en MacSoft
Uitgegeven door Microsoft en MacSoft

Speel met de Griekse, Egyptische of de Noorse beschaving. Iedere beschaving heeft drie oppergoden waaruit je kunt kiezen die beschikken over specifieke krachten en bonussen.

De tijd dat er 3 grote Rtsgames rond dezelfde zouden komen
C&C Generals, Warcraft III en Age of Mythology

avatar van thomzi50
Heb dit gespeeld omdat ik zo gek was of Age Of Empires 2, maar dit kon me toch wat minder bekoren. Prima game, maar had niet iets echt speciaals voor mij. 3,5*

avatar van bro
bro
prachtig spel. heb ik ook gekocht na age of emires en vind dit toch een pak beter dan AOE. veel afwisselender, meer strategisch en ook grafisch een grote stap vooruit. voorlopig het spel dat ik nog het meest speel. 5*

avatar van Artifact
Eigenlijk alles wat AOE zo goed maakte, doet deze game nog beter. Bovendien is er nu voor 3 authentieke fracties gekozen waar in de vorige delen gewoon veel dezelfde legers terugkwamen. Vroeg me alleen af in hoeverre deze gebalanceerd zijn. Grafisch was ik echt overdonderd. Het was eindelijk mogenlijk om 360 graden rondom de map te scrollen. Ik had altijd gedacht dat dit de eerste 3D strategie game was, maar die eer gaat uit naar Total Annihilation. Toch ziet deze game er nog steeds erg mooi uit.

avatar van Spawn NL
Zeer mooie game en kon me aan Replay waarden en Diversiteit nog meer bekoren dan zijn voor gangers. Kheb deze game helaas niet ontzettend veel gespeeld. Maar de keren dat ik deze game speelden (voornamelijk op LAN) was het echt heel mooi om met je Special Powers even mijn maat een flinke hengst in zijn defense te geven om er daarna met het voor af gebouwde leger flink doorheen te walsen Geweldig !.

avatar van Phoenix
Eigenlijk een veels te makkelijk RTS, maar daardoor wel lekker toegankelijk. Ook heel erg sfeervol, mythologie spreekt me sowieso wel aan, en hier was het allemaal leuk met elkaar verweven. En er zat een Phoenix-unit in. Dat maakt het af gewoon.

4,5*, misschien wel puur de leukste RTS die ik gespeeld heb.

avatar van Jorge-E
4 sterren.
Zoals alle games uit de age of empires reeks (of mythology in dit geval) is dit echt een prachtspel. Niet zo vaak gespeeld als de rest want deze heb ik juist geleend in de tijd dat ik nog verslaafd was aan age of empires III.

Singleplayer was alleen leuk, jammer dat het zo makkelijk was.

avatar van Martijn
makkelijk was op titan...?

avatar van martinstegenga
Dit spel heeft toch wel wat vind ik... Toen ik hem voor het eerst speelde vond ik het een prachtige game. Nu natuurlijk wat minder na alle updates en nieuwere spellen, maar daarom blijft hij toch 3.5 Sterren houden

Heb hier eeuwen plezier aan beleefd, wss. ook omdat de Griekse mythologie me zo interesseert.

Nu heb ik het al zo'n jaar niet meer aangeraakt, maar blijf er toch goeie herrinneringen aan hebben.

AoM + The Titans:
5* (PC)

alle 'age of' spellen blijven me boeien, zeer vet spel vooral met de 'titans expansion pack' is het spel zeer vet!!!

avatar van DoraRing
is er een redelijke online community?

avatar van Martijn
Toen het uitkwam was er een meer dan behoorlijke online community, 2 a 3 maanden terug was er nog genoeg om wat potjes te spelen, meestal blijft er bij online spellen nog wel een harde kern over die het blijft spelen of mensen die terug willen.

avatar van rpger
Uitstekende RTS en wellicht één van de betere uit het genre. Daar Warcraft III nog een beperking had t.o.v. het aantal units waren de legers vol mythologische figuren hier een stuk groter. En die gepimpte Farao was echt te cool, met 1 mannetje een heel leger in de pan hakken.

rpger schreef:
Ik vond warcraft juist geniaal door het beperkte aantal leger. Het overzicht was zoveel groter dan in zijn voorganger en starcraft.

avatar van DoraRing
Ik download de nieuwe patch, probeer ik online, gaat het ding zeuren dat ik de nieuwe patch niet heb.
grrrr

Game_Kaza
Ik hou niet van Strategy games. Te cliché.
Mythelogie ben ik daarintegen erg geintreseerd in. Deze vond ik daarom een stuk intresanter. Je volgde ook een verhaal en je had mooie bovennatuurlijke krachten. Niet alleenmaar huisjes bouwen en krijgers maken.

2,5.

Vandernagel
Game_Kaza schreef:
Ik hou niet van Strategy games.
Strategie games zijn juist wel mijn ding. En AoM steekt boven anderen uit vooral qua setting (mythologie). Grafisch stond het ook zijn mannetje alleen de grootste minpunt was de makkelijkheidsgraad. Deze was echt een lachertje. Verder vond ik de replayability lager dan bij bijvoorbeeld de AoE reeks. Zodoende dit spel maar een kort gespeeld.

4,0 sterren

avatar van basik
Vandernagel schreef:

4,0 sterren

Vind je AoM echt veel makkelijker dan bijvoorbeeld Age Of Empires 2 ? Het is namelijk van dezelfde makers..

avatar van Martijn
Euh, heb je hem ook op titan geprobeerd?

Vandernagel
basik schreef:
Ik vind van wel. Vooral SP skirmisches met 4/5 tegenstanders op het hoogste niveau waren moeilijk (en dus leuk) en online tegen anderen.
Martijn schreef:
Euh, heb je hem ook op titan geprobeerd?
Dat niet. Teveel games en te weinig tijd .

avatar van @hotmail.com
AOM Titan is echt veel moeilijker dan bijv. AOE 2 hardest!!
Moet nog wel even hard oefenen om te kunnen winnen (zonder cheats...)

avatar van thomzi50
Titan is op deze game echt ondoenlijk.. Ik ben best goed, win toch wel erg gemakkelijk op Hard, maar Titan zit er gewoon niet in. Ik snap niet hoe zij zo goed kunnen zijn Maargoed, ik speel deze game de laatste tijd weer uren per dag, hopeloos verslaafd.

Heb hem net op titan uitgespeeld en het was echt super zwaar vooral the titans was bijna niet te doen. Ik ben benieuwd wanneer ze Age of mythology 2 uitbrengen

avatar van ps3me
Christian schreef:

AoE titans is toch een soort van deel 2?

ps3me schreef:

AoE titans is toch een soort van deel 2?

Toch meer een uitbreiding dan een een tweede deel.

Ensemble studios heeft aangegeven dat ze gaan stoppen maar ik heb dan wel weer berichten gelezen dat ze waarschijnlijk gewoon onder een andere naam verder gaan en daar hoop ik ook op want op strategie gebied is ensemble toch wel koning in mijn ogen.

avatar van Martijn
AoM (niet AoE ) Titans was een expansion pack.

Ensemble Studios is vernietigd door Microsoft, die zag meer nieuwe console titels dan in een nieuw Age of Empires spel. (Mede door de piraterij) Enkele medewerkers van Ensemble Studios werken nu aan Halo Wars (console) en enkele gaan volgens mij een eigen studio oprichten.

Martijn schreef:
AoM (niet AoE ) Titans was een expansion pack.

ben benieuwd met wat die nieuwe studio zich bezig zal gaan houden. Tijd zal het leren.

avatar van ps3me
Erg jammer, AoE en AoM waren voor mij fantastische games!
Ensemble had niet moeten stoppen in mijn opzicht... maarja... Microsoft is een beetje meer bezig met nieuwe dingen dan met perfectie in zijn dingen... zo zie je maar aan Xbox360, The ring of death.... bij Playstation is zoiets niet.
Ik verkies op zulke paden toch Sony boven Microsoft.
Maar Microsoft is met pc's wel weer erg goed... maar dat is geen echte console in mijn ogen!