Pokémon Blue (1996)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Ao

Game Boy / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Game Freak

Als de protagonist van Blue op een dag het hoge gras rond zijn dorp in wil lopen, wordt hij tegengehouden door Professor Oak, de plaatselijke authoriteit op het gebied van Pokémon. Die waarschuwt hem ervoor dat het hoge gras vol zit met zulke wezens, die een gevaar kunnen betekenen voor eenieder die er zonder eigen Pokémon doorheen waadt. De speler en Oak's kleinzoon, Red, krijgen beiden van de professor een Pokémon. Er onstaat een bittere rivaliteit tussen de twee jongens, die beide proberen hun Pokémon zo sterk mogelijk te krijgen, hun Pokédex zo vol mogelijk te maken en een zo groot mogelijk collectie Pokémon badges te winnen.

Tsjo-Wi schreef:

Omdat rood een warmere en intensievere kleur is dan blauw waardoor de hele spelervaring intensiever ervaren wordt in rood vergeleken met blauw omdat blauw een stuk killer en afstandelijker over komt...

Of gewoon omdat Red meer gekocht werd dan Blue

avatar van A.V
A.V
Bennerd schreef:

Of gewoon omdat Red meer gekocht werd dan Blue

En dat is waarschijnlijk doordat die rood intensiever over komt dan blauw Rood is gewoon een stoerdere kleur dan blauw. En daardoor vaker verkocht. Punt.

yorampunt
Geweldig ik had zelf geel waar pikachu achter je aan liep!

avatar van wiiplayer
Vind geel leuker en deze evenleuk als rood.

4****

avatar van Jim Carrey
Jim Carrey schreef:
Een pracht spel van Pokémon, ik ben geen fan van Pokémon over het algemeen zelf maar van de spellen ben ik een f-f (freakfan) en ook bij deze slagen ze er weer in om voor mij een vermakelijk spel recht te zetten .

* * * * *

Nou, Toch maar een half sterretje laten zakken maar toch nog steeds een Leuk spel eerlijk gezegd ik doe er echt geen hele ster af.

avatar van jirachi04
Echt leuke tijd was dat. Het was erg verslavend en heel leuk met vrienden erbij.
Ik had yellow bij me en mijn vriend red/blue. Verder deden we kijken naar bugs en "'zeldzame pokemon''.

Positieve punten:

-voor toen goede graphics

-toornhoge batterijkosten
-nu slechte graphics
-past niet op DS

nou voor een begin een goeie game

avatar van Metalfist
Fijn is dat, ik ben er in geslaagd om mijn spel op de emulator te laten vastlopen in een oneindige loop Ik vecht met een Haunter van lvl 29 tegen een Pidgey van lvl 26 en ik gebruik Rage. Pidgey gebruikt Whirlwind maar mijn Haunter is niet affected maar ondertussen blijft mijn Rage maar missen... Het enige wat ik kan doen is altijd op A drukken Want Rage is een aanval voor meerdere keren.

Tot zover mijn jeugdsentiment

Edit Tot mijn grote blijdschap ben ik er in geslaagd om hem nog een keer te kunnen raken maar dood is ie nog niet

Edit2
Hij is eindelijk dood. Een gouden tip gebruik nooit rage tegen een vogeltype

avatar van Bennerd
Ik heb Rage altijd al vermeden in die eerste games. Wat een k*taanval

avatar van Metalfist
Inderdaad en het is nog altijd niet gedaan... Haunter was mijn enige pokémon die ik nog over had en er kwam een Fearow achter die Pidgey en de aanval ging gewoon door Heb maar gesaved en ben er mee gestopt Later nog eens proberen.

avatar van Lucaz
jirachi04 schreef:

-past niet op DS

Genomineerd voor de domste comment ooit, alsof ze toen een DS hadden, ga dan lekker een DS naar benedenden raten omdat ze daar geen Color spellen op hebben -.-

Game_Kaza schreef:
Helaas... dit lijkt totaal op de andere 2 pokemon die die tijd uitkwamen. Waarvan ik het dus ook totaal slecht vind dat deze is uitgebracht. 1 van de 3 moest uitkomen als enige.
"Gonna Cath Em All" geld niet voor de games.

Er is wel een manier hoor, ik zu zeggen:Pak je linkkabel en Gonna Trade Em All!

Mijn eerste game toen ik een gameboy collor had.
Vind het misschien wel het beste gameboy spelletje wat er is ookal zijn de graphics niet goed. Tegenwoordig vind ik de pokémon spellen een beetje saai ookal ziet het er veel mooier uit.

SvV_Ying
Kan me nog herinneren dat ik in de regen snel naar de winkel fietste om al mijn spaargeld, 80 gulden, aan dit spel uit te geven. Kreeg er toen ook nog zo'n mooi pokemon boek bij. een van de beste spellen die ik op mijn Gameboy heb gehad. Was natuurlijk ook helemaal de rage van toen.

avatar van Marcellussss
Beste spel ooit voor de Gameboy wat mij betreft, vooral voor zijn tijd. Ook al komt Pokemon nu verschrikkelijk mijn nek uit, dit spel zal ik altijd blijven kunnen spelen.

Volle mep, 5*

avatar van TonyTHorror
Mijn eerste gameboy spel, en wat vond ik het geweldig
Toen kon ik ook nog kijken naar die afleveringen op tv, nu is dat wel anders, maar deze game blijft gewoon erg sterk.
Heel erg diep gaat het niet, het is goed te doen voor jong en oud, ja ook voor oud, want naast het thema pokemon is er niets waar je de game op kunt afrekenen.

blijft vooral jeugdsentiment.

avatar van Starmaster501
die pokemon spellen zijn MEESTERLIJK! pokemon in een rpg

Shaw
Een van de eerste spellen die ik kocht, na er eerst een hele tijd voor gespaard te hebben, en zonder twijfel het spel dat ik het meest heb gespeeld. Jarenlang, van mijn zesde, toen de tv-serie een enorme hype was, tot ongeveer mijn tiende, toen ik er niet eens meer naar keek, had ik mijn Game Boy Color met dit spel overal en altijd bij. Daarna speelde ik het nog vaak. Talloze malen speelde ik het spel 'uit', trainde verschillende Pokémon tot level 100 en ving of ruilde ze bijna alle 151... En dan begon ik weer gewoon opnieuw! Zo ging het jaren door. Mijn huidige beste vriend en oud-buurjongen, die destijds Red had, ontmoette ik zelfs door samen te spelen. Jeugdsentiment, maar meer dan dat. Jammer dat ik geen Game Boy meer heb, ik zou het graag nog eens spelen...

avatar van polopolo150
Voor die tijd was ik aardig verslaafd met deze spel... ik heb nooit begrepen wat ik zat te doen. Maar het was leuk om wat te klooien erin, en de gevechten erin.

misterwhite
Mijn allereerste gameboy spel.

Ik was vroeger echt gek van pokémon. Had alle films, moest elke aflevering zien op tv, moest ook de spelletjes hebben. En toen kreeg ik deze game. En ik was meteen verkocht.

Het leuke aan deze game is zeker dat er een vrijheid is. Je kan lekker doen wat je wilt. Zolang als je ook maar je pokémon in gaten houd en traind,... Echt een grote verslaving geworden.

Ook de gymleaders konden best wel uitdagend zijn. Soms moet je eerst een puzzel oplossen om tegen ze te kunnen spelen enzo. Was echt zeer leuk uitgewerkt.

Ook het fijne is dat je niet alle pokémon zomaar kunt krijgen en dat je voor de beste echt moeite moet doen. Ik had dit spel destijds echt makkelijker ingeschat en dat was het toch niet altijd.

Zeker een topper! 4*

Dit spel behoort tot het collectieve geheugen van een hele generatie... Elke koter liep toen wel rond met een gameboy met Pokémon.
Verrassend genoeg was dit ook echt een goed spel, dat ik jaaaaren heb gespeeld en voor een deel verantwoordelijk is voor mijn kennis van het Engels. 5*.

avatar van ix-mario-x
A.V schreef:

nee gaat om charizard zeker:D