The Hobbit (2003)

PC / PlayStation 2 / Nintendo GameCube / Xbox
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Inevitable en The Fizz Factor
Uitgegeven door Vivendi Universal, Sierra en Sold Out

The Hobbit vertelt het verhaal van Bilbo Baggins en zijn avontuurlijke reis, en de kennismaking met de Ring. In je reis ontdek je de fraaie wereld van magie en daar schuilt veel meer in dan dat Bilbo weet. Onderweg kom je diversen puzzels tegen. Daarnaast moet je objecten verzamelen en vijanden verslaan de ring niet kwijt te raken.

Lijkt mij wel een leuke game maar nog nooit gespeeld.
Ik denk dat ze wel een remake hiervan maken in 2010 gelijk met de film The Hobbit die dan ook word verfilmd.

avatar van Metalfist
Heb het ooit is een halfuurtje gespeeld. Vond het vrij irritant en had in mijn ogen niets met het boek te maken, maar ik stem niet want het is veel te lang geleden en heb ook maar zeer weinig gespeeld.

Metalfist schreef:

Het lijkt mij ook een flut game eerlijk gezegd. En nu jij zegt dat het helemaal niet op het boek lijkt...nu lijkt het mij een nog minder leuk spel. En overigens kan ik ook wel een beetje zien dat Gandalf erop staat (op de achtergrond) en Mordor...maar is dat nou Bilbo?

avatar van Metalfist
Ik zeg het, het is zeer lang geleden dat ik het heb gespeeld maar Mordor is dat volgens mij niet. Ik denk zelfs dat Mordor niet in De Hobbit voorkomt. Waarschijnlijk is dit de berg waar Smaug zich in verschuilt. En ja, dat is Bilbo

Oja...Smaug...de draak.
Mordor en Frodo en Aragorn komen er inderdaad niet in voor. Ook géén Gimli . Maar wel zijn vader Gloin.

avatar van Metalfist
Zou het precies wel eens willen spelen op PC. Vrij hoge score maar er zijn dan ook maar 2 stemmen...

3 stemmen, maar dat komt omdat iemand 5 sterren voor deze game heeft gegeven!

Heel leuk spel! Speelde het vroeger de hele dag door. De eerste levels zijn wat saai, maar als je daar eenmaal door bent wordt het leuker. Het spel volgt ook helemaal het boek ( The Hobbit ). Weinig commentaar dat ik moet zeggen voor dit spel. 4.5*

Ik wacht gewoon op de videogame van: The Hobbit die in 2010 eraan komt.

Zeer fraai spelletje. het heeft wat weg van bionicle en zelda...(hele kleine kruising).
Wanneer ik spel voor de eerste keer speelde, had ik mijn twijfels. heb de Hobbit vaak gelezen....maar hoe het spel begon verraste mij. Dat bilbo flauw valt en midden in een veldslag tussen elven en orcs terecht kwam......(schrikken, niet zoals het boek.)
Maar daarna volgde het spel wel degelijk het boek, in alle opzichten, alleen uitgebreid om er een leuke game van te maken.
En weet je...ik speel hem nog vaak op de pc..hopen dat hij het nog doet op vista en mijn nieuwe videokaart.
Om het kort te zeggen, dit is een spel voor LOTR fans en verzamelaars, zoals ik.
4,5*!!

avatar van twinsen
Leuk spel ziet er vrolijk uit en heeft goede muziek.
Sommige levels zijn beetje eentonig maar het verhaal van het boek
klopt en word goed verteld tussendoor met schetsen en filmpjes.
Vond vooral de laatste levels het leukst..

Nu nog wachten op de film hopen dat ie zo goed word als de LOTR trilogie.

JohnWilliams schreef:
Lijkt mij wel een leuke game maar nog nooit gespeeld.

Denk je dat nog steeds?:P

heb dit spel al een tijdje geleden gespeeld maar kan echt niet begrijpen wat iedereen zo goed aan dit spel vind, ten eerste stoor ik me gigantisch aan de niet lekker meewerkende camera, ten tweede vind ik dat er niet genoeg afwisseling in de gameplay is en ten derde is het voor iemand zoals mij, dit het boek ofdergelijke niet heb gelezen moeilijk om in het verhaal te komen, wat mij wel positief wist op te vallen waren de graphics, zeer mooi voor zijn tijd, al met al zal ik het spel niet snel nog een keer pakken