Hoe leuk Bananza ook is, deze DLC weet de aandacht niet echt vast te houden en ik heb geen behoefte om hier meer tijd in te steken. Emerald Rush zou waarschijnlijk het beste werken als je in de post-game zit en nog allerlei bonus uitdagingen wilt doen. Als iemand die alle bananen, kostuums en fossielen heeft verzameld biedt deze mode geen beloningen waar ik iets mee kan (coins of wat nieuwe kostuums).
Emerald Rush bestaat uit teruggaan naar levels die je al gedaan hebt om objecten kapot te slaan of vijanden te bevechten. Dingen die door de hoofdgame al genoeg zijn gedaan en er word weinig vernieuwd aan deze opdrachten, buiten een tijdlimiet en score. Ondanks dat het (als een roguelike) probeert om verschillende speelstijlen aan te moedigen, kon ik alle missies met dezelfde speelstijl doen: zoveel mogelijk Void missies voltooien en items verzamelen die dichtbij Donkey Kong zijn. Hooguit focuste ik me meer op 1 type vijand die extra veel gold gaf, of gebruikte ik een specifieke aanval die meer rewards gaf, maar er was niets dat mijn speelstijl op een interessante wijze beïnvloede.
Het is leuk om DK Island een paar keer te doen ivm dat dit een nieuw level is, maar ik had liever dat ze dit level in de stijl van de hoofdgame hadden gedaan. Nu is het een lege wereld waar niets te beleven valt, buiten een roguelike mode die niet heel boeiend is. Qua cijfer zit het rond de 2,5*.
Nintendo gaat niet zo goed met hun DLC, de laatste tijd. Mario Party Jamboree’s uitbreiding was matig, deze is matig, Kirby And the Forgotten Land stond op de planning maar hier zijn de verwachtingen van verlaagd. De Mario Wonder’s DLC zag er ook uit als een paar matige toevoegingen die niet 20 euro waard zijn. Op dit gebied gaan ze de laatste de mist in.