Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

MSX Series PC / Mobile / PlayStation 2 / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation Vita / PlayStation 5 / Nintendo Switch / PC / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

In 1999 zijn de spanningen tussen de nucleaire supermachten verbeterd en ze gaan akkoord om hun nucleaire wapens te ontmantelen. Echter een in het Midden-Oosten gelegen natie, genaamd Zanzibar, maakten gretig gebruik van deze nieuw ontstane situatie. Zij gebruikte de onmantelingsites om eenvoudig de nucleaire wapens te stelen. De geleerde Dr. Kio Marv wist de inmiddels in energiecrisis verkerende wereld, tijdig te hulp te schieten door de ontdekking van een ruwe olie genereerend micro organisme. Logischerwijs werd hij gekidnapt naar Zanzibar. De vervangende leider van Fox Hound "kolonel Roy Campbell" doet wederom een beroep op de reeds gepensioneerde Solid Snake.

Misschien wel het leukste deel uit de hele serie (ik heb Snake Eater helaas nooit gespeeld, dus die kan ik niet meetellen). De graphics mogen tegenwoordig dan wel wat simpel zijn maar het verhaal (je moet dan wel de vertaalde versie van OASIS hebben gespeeld) is verweg superieur aan MGS 1 en MGS 2. Hoewel die delen qua gameplay en graphics bij de top horen, moeten ze veel kracht inboeten door de tergend lange soapopera-achtige cliché dialogen. De voice acting mag dan van hoog niveau zijn maar de prekerige stijl (war is bad m'kay) werkt op een gegeven moment op mijn zenuwen. Metal Gear 2: Solid Snake heeft een boeiend plot en is veel meer to the point zodat de vaart er in blijft. O ja, de bossgevechten zijn (net als bij de latere delen) ongelooflijk ingenieus. Al met al een enorme verbetering op de eerste Metal Gear en samen met SD Snatcher (van dezelfde maker Hideo nogwat) het beste spel van zijn generatie.

%%%%%%
Is dit die deel met Raiden en die supper snelle vampier

avatar van Status Seeker
%%%%%% schreef:
Is dit die deel met Raiden en die supper snelle vampier

Dat is Metal Gear Solid 2

avatar van welleweirdo
Waarom denkt iedereen dat dit Metal Gear Solid 2 is? Kunnen mensen niet lezen ofzo?

avatar van Foetsj_NL
Ik vraag me af hoe dit er uit zag, zijn er nog filmpjes op YouTube hiervan ?

Wederom een prachtspel die ik op de MSX 2 speelde op zolder bij mijn ouders. Ik was geloof ik een jaar of 11, wat een tijd zeg... zucht.... (nostalgiemodus on) Dit deel overtrof wel de eerste uit 1987. ****1/2

avatar van patenpac
Is het verhaal van deze MG hetzelfde als Metal Gear Solid?

avatar van Sateck
Is dit spel nooit uitgekomen op de NES? Ik wil binnenkort de NES mini classic kopen en ben dus aan het kijken of ik deze game er ook op kan spelen.

Volgens mij moest de NES het doen met 'Snake's Revenge'.