Tekken 3 (1997)

Arcade / PlayStation / PlayStation 2
Fighting

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Dit derde deel in de Tekken serie volgt het derde 'The King of Iron Fist' toernooi. Heihachi Mishima is wederom de organisator van het vechtspektakel. Als titelverdediger wordt hij uitgedaagd door zijn eigen kleinzoon, Jin Kazama.

avatar van Leidenaar187
Ik vond dit altijd erg leuk om met vrienden te spelen.
Tegen de computer is niet echt me ding maar dit vond ik mooi,wel lang geleden,maar begon het niet altijd met zo'n vet filmpje waarin je alle karakters zag?

Leidenaar187 schreef:
maar begon het niet altijd met zo'n vet filmpje waarin je alle karakters zag?
Ja, dat was die prachtige intro.

Dit zal altijd mijn favoriete tekken zijn.
Ik heb hier zoveel tijd aan besteed.
Maar op en of andere manier werd ik altijd agressief als ik dit spel speelde.

avatar van youngtick
Reynolds schreef:
Dit zal altijd mijn favoriete tekken zijn.
Ik heb hier zoveel tijd aan besteed.
Maar op en of andere manier werd ik altijd agressief als ik dit spel speelde.

logisch als je die moves van de characters ziet heb je gewoon zin om iets kapot te slaan of schoppen begrijp je

en dit deel is volgens mij ook het meest verkochte van de serie

De beste tekken die ik ook ooit gespeeld heeft, voor playstation begrippen waren er mooie graphics , genoeg uitdaging en interresante personages, voor de rest hederdaagd nog steeds vermakelijk, en dat is een zeldzaamheid in een game.

avatar van Yestsida
Dé reden dat ik in 1998 een PlayStation kocht!

Jammer genoeg was deze game net uitverkocht en was deeltje 2 mijn eerste ervaring met de serie. Achteraf gezien al goed dat ik Tekken 2 speelde voor deze.

In elk opzicht is Tekken 3 een verbetering tegenover de voorganger. Toffere en vloeiendere gameplay, toffere soundtrack, geweldigere characterdesigns (King daargelaten imo), nieuwe fighters die nu niet meer weg te denken zijn uit het universum en een indrukwekkende visuele vooruitgang. Ja, Tekken 3 is mijn favoriete deel in de serie én mijn favoriete fighting game allertijden!

Extra modi beat 'em up minigame Tekken Force en strandvolleybal minigame Tekken Ball zijn ook aspecten waar ik vele uren in gestoken heb.

Qua nieuwe fighters is dit deel diegene met de beste en meest bekende. Eddy, Hwoarang, Jin, Bryan en Xiaoyu zijn maar enkele figuren die niet meer weg te denken zijn uit de serie. In deze game waren Hwoarang, Law en Eddy mijn favorieten. Deze drie vind ik in de volgende delen nog steeds de beste en plezierigste om mee te spelen.
Bonuscharacters Dr. B en Gon zijn leuke toevoegingen, vooral de laatstgenoemde. Dr. B was grappig, maar koos ik het minst door zijn "liggende vechtstijl".
Deze Yoshimitsu heeft trouwens het tofste uiterlijk van de gehele serie, naar mijn mening tenminste.

Ook hier was de Arcade modus weer de moeite voor de eindfilmpjes... maar ook bazen Heihachi, Orge en vooral True Ogre waren fantastische tegenstanders.

Nadelen? Als ik toch een puntje van kritiek moet geven is het misschien wel jammer dat oudgediende zoals Baek, Bruce, Ganryu, Devil, Armor King maar vooral Kazuya niet in deze game zitten. Al miste ik ze eigenlijk niet door de fantastische lineup fighters in de game.

Klassieker!

avatar van Maarten0402
Heerlijk!! Kunnen fightgames technisch nog zo goed zijn tegenwoordig, dit is voormij een laatste halte. Eerst de skills vergaren en goed worden, maar nog belangrijker, dit was het vechtspel wat ik altijd meenam naar vrienden om dit lekker ouderwets op de bank tegen elkaar te doen. (En ja je schold elkaar toen in het gezicht verrot XD). Heerlijke tijden!

avatar van FunkStarr
Voor mij de eerste Tekken die ik speelde en heb dit altijd een geweldig deel gevonden in de reeks.