Torneko: The Last Hope (1999)

Alternatieve titels: World of Dragon Warrior: Torneko: The Last Hope | Torneko no Daibouken: Fushigi no Dungeon 2 | Dragon Quest Characters: Torneko no Daibouken 2 Advance

Game Boy Advance / PlayStation
Action / RPG

Ontwikkeld door Chunsoft
Uitgegeven door Enix

Torneko, de bekendste merchant (handelaar) uit het Dragon Quest universum, heeft ondertussen een aardige collectie treasures (schatten) opgebouwd, maar de kroon op zijn werk is toch wel de 'Joy Chest'. Trots heeft hij hem in zijn winkeltje tentoongesteld, als op een dag een mysterieuze vreemdeling iets te ongezonde interesse toont en bezorgd erover is dat hij niet meer in op zijn rustplaats in de dungeon (kerker) ligt. Vanaf dat moment verschijnen er plotseling dungeons over het hele land, waar zwermen monsters uit stromen.

avatar van Mithrandir
1,5
Heb deze een uurtje op de epsxe zitten spelen, in het begin lijkt het een toffe game te worden, the Magic Dungeon was veel belovend....blijkt het een soort tutorial dungeon te zijn, maar goed daarna begint de game....en de ellendige gameplay, je komt nog niet eens door de eerste dungeon heen. Vijanden leuk en aardig, maar waarom kunnen de monsters in hemelsnaam op muren lopen in de lucht hangen etc etc, wat het vechten onmogelijk maakt. Ga je af word alles gereset en mag je fijn helemaal van voor af beginnen, ben in de eerste dungeon uiteindelijk tot floor 4 van de 6 gekomen...en ja hoor ga je dood, omdat een monster voor de zoveelste keer over een muur vliegt/beweegt en ik er niet bij kan komen...om toch van deze zonnige morgen te genieten, heb ik de game maar in alle rust uitgezet en geef ik deze miskleun in de Dragon Quest serie een 1,5 ster....helaas!