Wario Land II (1998)

Game Boy / Game Boy Color / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Nintendo

Wario's nemesis, Captain Syrup en haar volgelingen, de Pirate Gooms Wario's skuipen Wario's kasteel binnen en maken er veel kabaal. Ze stelen een van zijn kostbare schatten en laten zo zijn alarmklok afgaan waardoor heel zijn kasteel onder water stroomt. Wanneer Wario wakker word stopt hij eerst de overstroming en gaat dan door verschillende landen op zoek naar zijn schat en Captain Syrup...

Leuke Game, Wario Land reeks is echt leuk. Toen ik zag dat ze er nog niet op stonden dacht ik, even toevoegen! Dat heb ik ook gedaan, Wario Land 1,3 & 4, deze wilde ik nog toevoegen maar ik zag opeens dat hij al was toegevoegd. 3,5* voor deze leuke platformer.

avatar van Onderhond
Best leuk ja, deze vakantie nog uitgespeeld aan't zwembad.

Vooral fijn dat je na de eerste 50% (normale game) eigenlijk maar halverwege bent. Toch altijd leuk bij platformers als je nog extras en vooral extra levels kan ontdekken.

Kleine 4*

Laatste spel dat ik ooit op mijn gameboy heb gespeeld maar was iets te gemakklijk en was rap saai dan moet ik zeggen.
2.5 stemmen

Whahaa, één van mijn eerste GBC spellen Echt veel lol aan beleefd!!! 4,5*

Bahamut Zero schreef:
Whahaa, één van mijn eerste GBC spellen Echt veel lol aan beleefd!!! 4,5*

Vond zelf deze ook geweldig maar ik vond Wario land 3 leuker.

JohnWilliams schreef:

Vond zelf deze ook geweldig maar ik vond Wario land 3 leuker.

Kan ze moeilijk vergelijken, heb deel 3 nooit gespeeld

Dan gaat dat inderdaad niet zo gemakkelijk.

Haha dat ik deze weer eens terug zie!

Heerlijk spelletje, uren mee vermaakt! Wario is cool, de game had humor en was pittig genoeg soms. De WL reeks is gewoon grappig om te spelen maar heeft zeker wel de Nintendo kwaliteit die we gewend zijn.

avatar van equalizersound
ik heb dit spel helemaal kapot gespeeld het was heel leuk want in mario land 2 was wario de eindbaas en hier ben je wario dat vond ik echt prachtig (en je kon niet dood gaan)

avatar van The Blue Boy
Bahamut Zero schreef:

Kan ze moeilijk vergelijken, heb deel 3 nooit gespeeld

Moet je echt eens proberen

Als je hem nog ergens kan krijgen tenminste.

avatar van The Blue Boy
JohnWilliams schreef:
Als je hem nog ergens kan krijgen tenminste.

Oude spellen kan je ook als Roms spelen door ze te downloaden
Niet leuk, maar wel de enige optie volgens mij

avatar van Bahamut Zero
Ik heb geen problemen met roms, het neemt wel sfeer weg, maar om deze nog eens te vinden... Zal je advies opvolgen en deel 3 binnenkort ff aan de tand voelen

Vrienden van me zaten allemaal aan Mario en ik speelde met diens tegenhanger Wario. Jeugdsentiment: ik speelde dit in een zomervakantie tijdens het reizen. Wist me altijd prima bezig te houden.

avatar van Q jones
Dit spel heb ik helemaal kapot gespeeld zo gaaf. Laatst heb ik hem gekocht in de e store. Blijft een goud spel