Donkey Kong Country (1994)

Game Boy Advance / Game Boy Color / Nintendo Wii / Super NES / Nintendo Wii U
Platform

Ontwikkeld door Rare en Nintendo

In deze game moet Donkey Kong zijn bananenvoorraad, gestolen door King K. Rool en de Kremlins, zien te heroveren. Hierbij krijgt hij hulp van zijn jongere neefje en goede vriend, Diddy Kong. Samen moeten ze alle levels zien te doorstaan om het uiteindelijk op te nemen tegen King K. Rool, zodat Donkey Kong zijn bananen weer terug kan krijgen.

avatar van dr channard
Mooie review. Het vervolg daarentegen is beter dan alle Mario platforms bij elkaar (volgens mij dan).

avatar van blackmetallives
dit spel was erg verslavend ik heb King k rool tig keer verslagen het blijft gewoon leuk vooral de mijnlevels en natuurlijk de sneeuwlevels erg goed gemaakt voor haar tijd! 4

avatar van KoomBa
Waarom kunnen ze dit niet omzetten naar PC en verkopen op Steam, of is dat echt megaduur? Er zijn best wat oude spellen uitgebracht in HD bijv. en die verkopen ook gewoon nog steeds na al die jaren.

KoomBa schreef:

Denk niet dat daar echt verdienmodel in zit. Ik speel zelf honderde NES & SNES game via de rasberry pi en dat werkt en is net zo goed als het orgineel en het kost niks.

avatar van Thomas83
Inderdaad. Dat kan je gewoon via een emulator op moderne systemen spelen. Een echte port maken is een ander verhaal. Dat zou misschien nog lastig kunnen zijn.

Nintendo brengt sowieso niks uit op andere systemen dan hun eigen Nintendo consoles. Dat is hun absolute USP wat hen stinkend rijk maakt. Dit jaar is er nog Donkey Kong Tropical Freeze geport naar de Switch en zal Donkey Kong Country vast op korte termijn speelbaar zijn via Nintendo Online. Daar komen de SNES games volgend jaar ook wel aan de beurt.

avatar van KoomBa
Okay.
Ik heb zelf ook een hoop games gespeeld op de pc via een emulator, maar het lijkt me wel leuk zoiets op Steam te kunnen spelen online.