Grand Theft Auto ll (1999)

Alternatieve titel: GTA 2

Game Boy Color / PC / PlayStation / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door DMA
Uitgegeven door Rockstar

GTA2 speelt zich af in 2013 in een fictionele en deprimerende toekomst. Je komt als Claude Speed, een onbekende crimineel, voor het eerst in de stad, met als enige doel geld verdienen om zo de levels te halen. Geld verdienen kan op meerdere manieren. Je kunt besluiten voor de gangs te gaan werken, maar het is ook mogelijk om je eigen weg te kiezen en aan geld te komen door zoveel mogelijk chaos te scheppen in de stad. Het is zelfs mogelijk om als brave taxichauffeur aan je geld te komen.

avatar van %%%%%%
Toen ik klein was heb ik veel pluzier met deze game gehad Lekker rond rijden en voor het eerst geloof ik dat je voledig vrijheid hebt 3,5

avatar van JohnWilliams
%%%%%% schreef:

Heb je inderdaad niet bij heel veel spellen, vond het zelf ook altijd een geslaagde Game!

avatar van Didiusthegreat
Ik weet niet echt hoe het komt, maar ik heb de eerste gta altijd beter gevonden.

De sfeer/graphics van gta2 konden me niet bekoren...

avatar van FoxNL
vet vet vet spel

heb net een lan party met dit spel gehoude.
wat nou zo lekker is met dit spel is dat je gewoon een workstation kan gebruike en lekker lan game houde met vrinde en vrindinne

lanne is echt lache met dit spel

*4.0

Heerlijke game! De laatste old school GTA maar misschien wel de leukste GTA van allemaal. Was voor het eerst in een GTA dat je bende's tegenover elkaar had. Je had meerdere buurten en je kon proberen bij de bende's in hun gunst te komen. Als ze je vrienden waren had je meteen wel goede hulp, want dan kwamen ze je ook helpen als je in de shit zat. Leuker was natuurlijk met een bende of 2 bevriend te zijn en ze tegen elkaar uit te spelen uiteindelijk!

Ik vind de 3D versies van GTA erg tof, maar we mogen nooit vergeten hoe het begon!
Dit is echt een classic. Apart dat ie slechts op plek 250 in de top 250 staat. Ik denk omdat lang niet iedereen dit spel heeft gespeeld omdat het al heel wat jaartjes oud is.

avatar van Tha)Sven
Sterker nog: ik vind dit de enige echt goede GTA game. Hierna werd veel te veel gekeken naar de commercie en werd de console ook belangrijker.

avatar van Tsjo-Wi
Tha)Sven schreef:

Wat is dit nou weer voor onzin? Rockstar heeft gewoon het spelconcept van deze GTA naar 3D getoverd en is daar geweldig in geslaagd met GTA III en de latere delen.
Je kan de old-skool stijl van de oude GTA's vetter vinden dan de delen in 3D maar dat heeft toch niks te maken met commercie en consoles?

avatar van james
Weet iemand ook waar je die tow-truck kan vinden of krijgen

zo ja in welk level hoor het graag

Was een goede opvolger met leuke nieuwe zaken bij.
Was grafisch al wat beter en weer leuke missies en zo verslavend ook.
Multiplayer was ook leuk was wel niet online maar toch echt wel plezant.

Heel gaaf spel. Je hebt ook heel veel vrijheid. Je kunt schieten, autorijden, met de trein en zelfs in een tank. Lekker veel wapens heb je leuke opdrachten. Geweldig dus 5,0 ster

RE123
domspel

avatar van ps3me
RE123, kun je daar a.u.b een uitleg bij geven? hoezo een domspel.
Ik vond het altijd wel wat hebben dit spel, 1e echte free-roaming die ik kende. Het rond rijden in de tanks is ook geweldig. Tuurlijk ten opzichte van de games van nu kan GTA2 daar niet meer aan tippen, maar voor toen was dit een superspel en dat is het nog steeds best wel

riczz
echt vet cool het spel is tegenworodig gratis te downloaden op de site van gta.
Verder Goede gameplay, wel 2d das een minpunt en verder wel coole wapens enz vooral de tank was erg cool

leuk om gewoon een keer te spelen.
Maar wordt al snel saai

avatar van ps3me
Het verhaal is moeilijk te volgen, daarom word het snel saai.

avatar van Jossie.!
Ik heb nog steeds de dezelfde mening. Net als bij GRand Theft Auto 1. Ik vind het veelste eentonig, hoewel deze wel iets beter was dan deel 1. Ik speel hem soms wel eens op de pc.
2,0 sterren.

avatar van Pooiertje
Weet iemand hoe je je game kan opslaan?
Want ik wist nooit hoe dat moest

avatar van Nickaliciouz
Toen ik klein was was dit ironisch genoeg een van mijn eerste games. Vond het destijds echt geweldig en sindsdien geen één meer gemist!

avatar van wiiplayer
Herriner me hem amper. Weet nog wel dat ie vermakelijk was.

avatar van Dragonslayer
Pooiertje schreef:
Weet iemand hoe je je game kan opslaan?
Want ik wist nooit hoe dat moest

Ga terug naar waar je was toen je het level binnenkwam, daar staat ergens een gebouw met Jesus Saves erop, loop naar binnen en als je genoeg geld hebt wordt je spel opgeslagen.

avatar van Dragonslayer
ps3me schreef:
Het verhaal is moeilijk te volgen, daarom word het snel saai.

Heb niet eens gemerkt dat er een verhaal in zat.

avatar van Them
Elvis has left the building !

Geweldige uitspraken in dit spel die me zijn bijgebleven. Ben normaal ook altijd een tegenstander van cheatcodes, maar dit spel kon ik écht niet zonder. Ik vond de moeilijkheidsgraad altijd erg hoog liggen.
And remember, respect is everything :T

avatar van Timmy757
Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllllllllllllllllllllll Frenzy .
Bruut spel was dit vroeger, heel wat uurtjes mee doorgebracht!

avatar van youngtick
Een goeie game maar niet dat ik uren eraan heb gespeeld

avatar van jellecomicgek72
Een klassieker deze. Teminnste dat vinden veel mensen. Ik kan begrijpen dat dit destijds erg leuk was maar tegenwoordig is het hopeloos veroudert als je gewend bent aan 3D GTA's. Het grootste minpunt vond ik nog wel de besturing van bovenaf. Ik heb daar nooit aan kunnen wennen en het schieten ging ook echt heel houterig. Wel grappig om van die witte balletjes uit je pistool zien komen maar dat was het dan ook wel. Toch maar een 2,5* omdat ik er vroeger toch wel veel plezier mee heb gehad maar tegenwoordig moet je er niet al te veel meer van verwachten. Althans helemaal niks.

avatar van kaholiic
Vond en vindt dit nog steeds een zeer leuke game. Houterig oké, maar dat vind ik niet erg. Ook omdat dit spel al dik 10 jaar oud is.

avatar van hitman
Mijn broer speelt het spel maar krijgt het niet op pauze met de aangeven knop.
Zoals spatie.

jellecomicgek72 schreef:

Waarom zou je dit spel vergelijken met de GTA's die er nu zijn, je moet hem beoordelen zoals je hem in die tijd mee heb gemaakt, en als je hem nu voor het eerst speelt omdat je toen misschien te jong was ofzo moet je niet eens stemmen joh

avatar van jellecomicgek72
Jawel joh!

heel goed, ik heb alleen niet lang genoeg gespeeld voor een stem, misschien later nog

De allereerste GTA die ik speelde. Vermakelijk, maar zo'n beetje alle opvolgende GTA's vind ik beter.

markwiering
"GTA2 speelt zich af in 2013"

Hee, Grand Theft Auto II speelt zich nu af. Dat is leuk.

Ik heb ook een keer een Suske & Wiske stripboek gelezen, De Ongelofelijk Thomas. Dat verhaal speelt zich deels af de toekomst, het jaar 2020. Dat is al over minder dan 7 jaar! Wat gaat de tijd toch snel...