Space Quest II: Vohaul's Revenge (1987)

Alternatieve titel: Space Quest 2

Atari ST / Macintosh / PC

Ontwikkeld door Sierra
Uitgegeven door Sierra

Roger komt te werken op Xenon Orbital Station 4. Alles is lekker rustig totdat hij ontvoerd wordt door Sludge Vohaul. Het ruimteschip dat hem vervoerd stort echter neer op de planeet en Roger moet zien te overleven in de vijandige jungle van Xenon.

avatar van Thomas83
Heerlijke adventurereeks, die Space Quest-games. Echt een begrip in het genre.
Helaas weet ik bij de SQ-reeks, KQ-reeks en bijvoorbeeld ook de Larry-reeks al die delen niet goed uit elkaar te houden, dus wordt een beoordeling geven wat moeilijk. Moet ze allemaal weer eens opnieuw gaan spelen. Want de gameplay is in de Space Quests gewoon erg fijn. Leuke puzzels, voldoende leuke humor, leuke karakters en leuke locaties.

avatar van Thomas83
Dit vervolg is ongeveer even leuk als de eerste. Misschien wat avontuurlijker. Er zijn kleine verbeteringen in de animaties, het typen, en op zich ook wel de puzzels, die wat uitdagender zijn, maar ook minder eerlijk. Als speler krijg je lang niet altijd goede aanwijzingen.