The World Is Not Enough (2000)

Alternatieve titel: 007: The World Is Not Enough

Game Boy Color / Nintendo 64 / PlayStation

Ontwikkeld door Eurocom

Je wordt er op uitgestuurd op een geheime missie met als doel het verijdelen van snode, nucleaire plannen van terrorist Renard. Bij de missie hoort ook het beschermen van Elektra, die echter voor Renard lijkt te werken. Met vele gadgets en een license to kill ga je als geheim agent James Bond de strijd aan.

neo (crew)
Goldeneye schreeuwde om een vervolg en daar was ie dan; The World is Not Enough. Met Perfect Dark in het verschiet, maar niet door Rare maar Eurocom ontwikkeld. Daar zit al meteen een groot verschil inl Rare begon met onervaren mensen met veel enthousiasme te werken aan de eerste N64. Zoals vaak met succes wordt er daarna meer geld tegen aan gegooid en wordt alles professioneler. Maar kan deze tippen aan Goldeneye of Perfect Dark? Nee, dat niet. De AI zou ondertussen toch wel verbeterd kunnen worden, maar nee. Ook bieden de levels wat minder beweegruimte als in Goldeneye. Maar o wat zijn het, afgezien van de eerste, toch geweldig gevarieerde levels. Het boet wat aan gameplay in, maar er is zoveel wel goed aan deze game en verbeterd tenzichte van Goldeneye. Helaas is de mutliplayer weer een behoorlijk stuk kariger. Perfect Dark won het op dit laatste in ieder geval al met slag en wimpel, wat ook gezegd mag worden van de AI. Toch is TWINE een hele goeie game. 4.5 sterren

avatar van martinstegenga
Nou Goldeneye niet, maar Bond wel
Mmm nooit geweten btw dat hij een Multiplayer had... Maarja ik had hem op mn Psx. Iniedergeval goed spel en lang mee vermaakt.

neo (crew)
Die Psx was stukken minder. Heb ze beiden gespeeld.De graphics waren slechter, de besturing minder soepel, de muiltiplayer was weggelaten....

Goed spel, vind ik eigenlijk wel van alle Bond-Games.

avatar van davidov
1,5
vervelend, naar, buggy, sloom, haperig, lelijk, stom spel.

Hatelijk. Ik keek er erg naar uit, maar gek genoeg is dit spel uit 2000 dat 3 jaar later uitkwam dan zijn voorganger op de n64, vele vele malen slechter. Zo erg dat ik het idee had dat het de voorganger van goldeneye had kunnen zijn.

geklooi met gadgets die niet lekker werken, meer beuken dan sluipen, meer geluk hebben dan oefenen en goed zijn.... level design waar je pijn in je buik van krijgt... Het imago van EA straalt er van af: snel en veel 007 games maken om zo de naam compleet uit te melken.

1.5*... brrr zonde van m'n tijd...

neo (crew)
Bedenk mij nu ineens weer die belachelijke laadtijd. En dat terwijl de N64 toen te boek stond als de enige console zonder.

avatar van Mega Man
Op de N64 ben ik nooit verder gekomen dan dat frustrerende Villa level. Wel jammer dat dit level zo lastig is gemaakt want TWINE was best een toffe game. Geen klassieker zoals Goldeney, Perfect Dark en Timesplitters maar toch best goed.

neo (crew)
Met een walkthrough is dat level best te doen. Snap de frustratie, die heb ik zelf ook ondervonden. Op de 2 hogere niveaus was het voor mij echt niet meer te doen. Nu ik zo eens terug denk aan de Psx versie is dit level daarvoor ook vrij anders enis het meer beperkt tot binnen de villa in het rond te sluipen. Het ski-level kent ook aan het einde van de rit het moment waarop je met enkele skicopters moet afrekenen.

avatar van Mega Man
Ik heb het meerdere keren geprobeerd (ook met walktrough) maar ik werd keer op keer gesnapt door Davidov, die andere kerel of de camera's. In de walktrough werd mij aangeraden zo dicht mogelijk langs de rand van de Villa te blijven lopen totdat je binnen bent. Op een gegeven moment was ik het zat en stopte ik Goldeneye weer in de N64.

avatar van davidov
1,5
Sorry zal het niet meer doen

davidov schreef:
Sorry zal het niet meer doen

Haha ...die is sterk!

Die andere schurk in TWINE heete Garbor. Maar die heb ik nog niet gevonden hier op Gamesmeter .

Ach, na Goldeneye probeerde men het succes van een James Bond spel over te brengen met andere games, maar het is nooit meer gelukt. Sommige Bond games kwamen op een hele ruime voldoende, anderen waren slecht (Agent under fire) of gemiddeld, zoals deze.

TWINE is niks bijzonders. Het blinkt nergens in uit. Het zag er redelijk uit, het speelde redelijk maar het boeide niet lang. En dat is toch het belangrijkste. De Bond vibe die Goldeneye me bezorgde, kreeg ik hier bij lange na niet.

avatar van Dragonslayer
Op het eerste gezicht lijkt dit spel vet cool. De graffics zien er goed uit enz. Maar het is lang niet zo goed als Goldeneye.

Goldeneye ging nooit vervelen en ik heb alle levels gigantisch veel gespeeld. TWINE is gewoon 'leuk om een keertje gespeeld te hebben.'

De unlockebles in TWINE zijn helaas zo moeilijk te unlocken dat het bijna onmogelijk is. In Goldeneye viel dat wel mee.

avatar van glimlicht
TWINE is een prima shooter die zich net boven de middelmatigheid weet te plaatsen door het arcade gevoel dat het met zich mee draagt. Lekker rondrennen met auto-aim en speedrunnen die hap. De wapens zijn gevarieerd en hebben vaak een tweede functie. De gadgets zijn simpel in gebruik maar niet echt bijzonder.

De puur op actie gerichte levels zijn wat mij betreft echt het leukste, vooral "Thames Chase" en "City of Walkways". Het laatste level hadden ze beter achterwege kunnen laten, zwemmen in een gekantelde onderzeeboot is vragen om problemen...

*3,5

avatar van Duke Nukem
Ik heb dit spel samen met Tomorrow Never Dies in een duo-pack gekocht. TWINE is duidelijk een beter spel, met een betere besturing en het is een FPS wat maakt dat het makkelijke aimen is tijdens de vuurgevechten. Wel jammer dat er blijkbaar geen cheat codes voor de PS1 zijn. Er zijn ook geen check points, als je sterft moet je dus het level opnieuw opstarten. Bij TND had je dit probleem dan weer niet, als je daar stierf hoefde je niet helemaal opnieuw te beginnen. Zo heb ik level 2 volledig uitgespeeld tot James Bond aan de luchtballon aankomt waarmee Elektra wil ontsnappen, waarop ik even moest nadenken wat te doen en ik meteen werd doodgeschoten. Missie mislukt, start dus maar helemaal van het begin. Cruel!
Net als in TND krijg je stukjes van de film tussen de missies door, dat vind ik dan weer een heel leuke 'touch'!