Gran Turismo 5 (2010)

PlayStation 3
Racing

Ontwikkeld door Polyphony Digital
Uitgegeven door Sony

Deze nieuwe Gran Turismo lijkt op zijn voorgangers maar is weer uitgebreid met nieuwe auto's en tracks. Dit deel bevat circa negenhonderd auto's en meer dan tachtig circuits op verschillende lokaties over de hele wereld. Er is een singleplayer en multiplayer mode. In de singleplayer kun je alle auto's en circuits vrijspelen en in multiplayer kun je online tegen andere spelers spelen.

avatar van harm1985
Je moet wel vol gas door de bochten kunnen (ABS zou ik dan ook uitzetten), vandaar dat je je voorvleugel op zijn hoogste stand zet. Achtervleugel dan laag voor drag reductie en dus meer snelheid. Zachte banden doen de rest. Kan me ff niet voor de geest halen wat mijn tijden waren, maar de race duurde zo'n 2,5 uur en ik had 5 ronden voorsprong ofzo.

harm1985 schreef:

Ik reed op Normaal banden voor en achter, na 30 rondjes waren die helemaal op (en toen stond ik ineens achterstevoren) en in 2.30.43 met 5 rondjes voorsprong gewonnen.

Die pitstops zijn redelijk belachelijk, vlak voor het eind ging ik nog eens voor alleen banden, staat iedereen nog 12 seconden schaapachtig te kijken voordat de auto vertrekt :S

avatar van harm1985
Vreemd, heb je wel brandstof op 0 gezet? Is bij mij nooit voorgekomen.

harm1985 schreef:
Vreemd, heb je wel brandstof op 0 gezet? Is bij mij nooit voorgekomen.

zekers, iedereen kon z'n ogen waarschijnlijk niet van de minolta afhouden, er lag me toch een plas kwijl toen ik wegreed.

ik weet echt niet welke auto ik moet kopen, ben nu op niveau 11 en heb 330k credits

Vogelbekdier schreef:

welke events moet je nu doen?
wat staan er in de occasions?
wat heb je zelf in huis?

avatar van mk1992
Iemand al last gehad van de saved game bug? als je saved game file groter wordt dan 4165kb laad ie niet meer, wordt vrijdag gefixt in update.

avatar van harm1985
Nee, nog niet gehad, maar heb dan ook niet heel veel auto's (ruim 100 ofzo). ben benieuwd wat de volgende update ons gaat brengen. De nieuwe opzet van Seasonal events vind ik niet zo, veel minder credits en ervaring ineens.

avatar van seargent backer
kun je bij deze ame zelf schaklen, afremmen enz., want ik heb de demo van F1 gedownload van PSN en wat bleek is dat het enige wat ik hoefde te doen is X ingedrukt houden en sturen.
Bij bochten gaat hij zelf automatisch afremmen en schakelen.

avatar van Ajax&Filmfreak
Ja natuurlijk kan dat allemaal!

SvV_Ying
seargent backer schreef:
Bij bochten gaat hij zelf automatisch afremmen en schakelen.

Dat komt dan omdat je rijhulp aan hebt staan

Zet die eens uit en probeer F1 dan opnieuw, meteen een stuk pittiger.

rebeljel1984
sinds kort serieus bezig met dit spel net Like the Wind 1ste gehaald , echt verslavend!

avatar van gamesz
Bij mij loopt ie steeds vast als ik een race wil kiezen of een auto, heb de game bijna uitgespeelt. Maar nu, ik heb een nieuwe account aangemaakt op mijn ps3 en daar werkt de game gewoon prima, iemand een suggestie? Zal toch niet zo zijn dat ik helemaal opnieuw moet met het risico dat t wellicht weer gebeurt..

avatar van Marcellussss
Corrupte save file. Gebeurt soms als je heel erg pech hebt, of wanneer je de PS3 uitzet tijdens het saven. Zit niets anders op dan je oude save file verwijderen en opnieuw beginnen helaas.

avatar van Marcellussss
Iemand al een Ford Ka gezien bij de dealerships? Zou graag in mijn eigen bak over de Nürbürgring willen.

Marcellussss schreef:

niet nieuw te krijgen? heb 'm wel es voorbij zien komen bij de occasions

avatar van gamesz
Pfffffff had al zo'n idee, DAMNED! Heb alle le mans auto's van 4 miljoen, de oude ferrari van 20mlj, de F1 2007, en sommige races.... geen zin in! Hopen dat ik wat auto's kan weggeven voordat ie vast loopt, al is het spel dan wel weer zo triest dat je maar 1 auto per dag kan weg geven.. WAAAAAAAROM??!?!?

avatar van nakur
Ondanks mijn zeer kritische waardering van het spel, heb ik vele uren doorgebracht me A spec en B Spec. In beide modes was ik lvl 25 en had bijna 200 auto's. En ja hoor: YLOD en geen mogelijkheid gehad om een backup te maken. Kutzooi. Alles kwijt, en dat terwijl het spel constant online is, is er geen mogelijkheid om daar je voortgang te waarborgen. Dus heb ik vele trophies maar een level van 0.

EN nee ik heb geen zin meer in het grinden, de vervelende races en dito licensies.

avatar van Juan2910
Gecondoleerd Nakur

rebeljel1984
B-spec mode is echt saai , automatische piloot.

avatar van gamesz
Yesss, helemaal overnieuw begonnen, 10 races onderweg en weer constant vastlopen. Compleet opnieuw geinstalleerd op mn ps3 en toch weer dezelfde ellende, alle andere games werken prima alleen deze loopt altijd vast en mijn GT5 cd werkt bij iemand anders wel gewoon prima.. vrij apart toch?!

gamesz schreef:

Past in hetzelfde rijtje als GT4 op mijn PS2, de ps2 las elke cd, maar die van gt4 kon ie maar moeilijk vinden

avatar van Marcellussss
Wat is dit spel machtig zeg met de Driving Force GT!

nakur schreef:

Ik kan nog altijd niet snappen hoe iemand 4 op tien geeft voor een spel waar hij gemakkelijk 20 uren (en waarschijnlijk veel meer) mee heeft gespeeld.

Marcellussss schreef:
Wat is dit spel machtig zeg met de Driving Force GT!

Het is bijna een must voor de totale beleving inderdaad..

Je rijd er makkelijker door omat je nauwkeurig kan bijsturen waardoor je minder slipt en allerlei hulpmiddelen niet hoeft aan te zetten.

Maar ja 150 euro voor een stuur... ik vind het nog al wat.

Rujar schreef:
Het is bijna een must voor de totale beleving inderdaad..

Maar ja 150 euro voor een stuur... ik vind het nog al wat.

Tweedehandsje gevonden voor 55 euro. Een goed tafeltje is wel echt een must, dus had wat planken opgehaald voor niets en een DIY opvouwbaar tafeltje gemaakt m.b.v. deze tut (mijne is ook nog verstelbaar). Kan dus best goedkoop als je wilt.

Je hebt meer controle inderdaad, vooral dankzij de pedalen. Haal met de controller betere tijden, maar dat zal wel gewenning zijn. Leuker is het natuurlijk sowieso.

Alleen nog een kuipstoeltje.

avatar van Nick.
Is dit met splitscreen multiplayer of niet ?

Nick. schreef:
Is dit met splitscreen multiplayer of niet ?

met.

avatar van Furkan74
Heeft iemand tips voor een beginner?