Gran Turismo 5 (2010)

PlayStation 3
Racing

Ontwikkeld door Polyphony Digital
Uitgegeven door Sony

Deze nieuwe Gran Turismo lijkt op zijn voorgangers maar is weer uitgebreid met nieuwe auto's en tracks. Dit deel bevat circa negenhonderd auto's en meer dan tachtig circuits op verschillende lokaties over de hele wereld. Er is een singleplayer en multiplayer mode. In de singleplayer kun je alle auto's en circuits vrijspelen en in multiplayer kun je online tegen andere spelers spelen.

avatar van jaspertje3
Dit moet toch wel de grootste klapper worden in 2008 voor de Playstation 3! De filmpjes zijn echt van gruwelijk hoge kwaliteit, de demo is ook heerlijk om te spelen, ook al is het maar 1 land. Dit lijkt me toch wel een "Must-have". Iemand van plan de GT5: Prologue te kopen?

jaspertje3 schreef:

Ik niet, ik wacht wel tot de game volledig te bespelen is.

avatar van Foetsj_NL
Geweldig, in één woord. Heb de Prologue demo gespeeld en het ziet er ongelofelijk mooi uit. Alles klopt !

Wat een GE-WE-LD-IG-E game ongelofelijk. Na de screenshots was ik eigenlijk al verkocht maar na die demo... Prachtig weer een spel op mijn 2008 verlanglijstje. Waneer komt deze game uit?

Mischien komt de game pas uit in de zomer van !2009!

Bron?

Polyphony Digital kent veel succes met de Gran Turismo serie. Er zijn tientallen miljoenen exemplaren van de game verkocht. Het is dan niet voor niets dat Sony blij is dat er reeds een nieuwe Gran Turismo in de maak is voor de PlayStation 3.

Het duurt echter nog even voor Gran Turismo 5 verschijnt. Kazunori Yamauchi vertelde in een interview dat Gran Turismo 5 voorlopig gepland staat voor eind 2008. Een uitstel is echter mogelijk omdat de game niet verschijnt tot hij perfect is. Polyphony zal daarnaast de titel tot een jaar na de release online ondersteunen. Yamauchi maakte echter niet duidelijk wat hij hiermee bedoelde. Hij werkt ook nog altijd aan Gran Turismo Portable, maar deze komt pas na Gran Turismo 5 uit.

Ik hoop zelf dat de nieuwe Gran Turismo 5 dit jaar uitkomt.
Met een beetje pech komt het in 2009 pas uit.
De PSP versie die komt zeker in 2009.

ik weet nie ik denk dat het zonde is om eerst de proluque versie te kope

wanneer komt deze uit dan 2009 :S

avatar van Kos
Kos
/me is awaiting. .

avatar van kouros
jaspertje3 schreef:

De grootste klapper zal het niet worden, dat zal natuurlijk GTA 4 zijn dat weet iedereen.. maar toch kijk ik wel uit naar deze game.

ps. GTA 4 zal de beste spel aller tijden worden, wie het daar niet mee eens is die moet zich laten nakijken..

avatar van paulisdik
Verwacht er maar niet teveel van (GTA4) want dan kan het alleen maar tegenvallen.

avatar van kouros
paulisdik schreef:

Ik heb al een psychiator voor je gebelt..

Bedankt kouros

Dit zal toch 1 van de beste games worden van 2008 na Gta4 dan.
Grafische ziet het er helemaal tegek uit het kan gewoon niet realistische meer,want zo echt lijkt het in Gran Turismo 5.
Hoop dat het netjes wordt afgemaakt en dat het me geen irritaties zal gaan opleveren

avatar van paulisdik
Het kan nog eens heel lang gaan duren dat wij gamers kunnen genieten van GT5 op onze mooie PS3.

Ik denk dat ik GT5 niet ga halen als goed is komt het pas in 2010 uit.
Misschien zijn er al betere racegames uit en Grid zag er ook heel goed uit.
De makers van GT5 verpesten het alleen maar voorzich zelf en natuurlijk komen er meerdere jongeren die deze game gaan kopen,maar ik misschien niet het uitstellen begint me op me zenuwen te werken.

Real_Games1 schreef:
Ik denk dat ik GT5 niet ga halen als goed is komt het pas in 2010 uit.
Misschien zijn er al betere racegames uit en Grid zag er ook heel goed uit.

als ie er eenmaal is komt alles goed en wil je m toch hebbben omdat het dan gewoon verreweg de betse race sim op ps3 is

avatar van Ruud007
900 auto's?! Klopt dat wel. Anders zou ik van spontaniteit een PlayStation 3 + dit spel gaan halen (als ik het geld ervoor had)

SvV_Ying
Op de Gran Turismo PSP komen al 600 auto's dus 900 zou goed kunnen. En de PS3 is sinds vandaag 100 euro goedkoper. Dus sla je slag.

avatar van Ajax&Filmfreak
De verwachting is nu toch wel dat ie met kerst dit jaar beschikbaar is.

avatar van Musique
Dit moet de Gran master der Grand Master worden onder de race spellen.

Word gezegd eind november inderdaad te koop. Maar goed nog niemand kan het bevestigen. Zou trouwens ook een keer tijd worden. Forza komt inmiddels alweer met het tweede deel op de 360. Vraag mij af wat het kwaliteit verschil word.

SvV_Ying
Volgens mij is nu wel aardig bekend dat de game pas in 2010 uitkomt toch? In ieder geval, dat had ik begrepen van de PU, gamespot en de Tokyo Game Show

avatar van Musique
Het wordt 10 maart!

Ik ben benieuwd dit word me eerste race game voor de PS3.

avatar van Ajax&Filmfreak
Dan zou ik tot minstens eind maart toch oefenen op Proloque als ik jou was!

avatar van rudiger
Rujar schreef:

Gisteren heb ik Forza bekeken op de 360
Ik vind Grid zelfs stukken mooier dan Forza , dus het kwaliteitsverschil met GT zal erg groot worden .
En maart is het zo.

284
Het leukste van GT is toch de license halen, die miste ik toch wel in de proloque.

MikeMannuh
rudiger schreef:
Gisteren heb ik Forza bekeken op de 360
En maart is het zo.

Ik hoop toch dat je Forza 2 bedoelt, anders zou ik toch even een afspraak maken bij de opticien want Forza 3 ziet er toch echt wel retestrak uit.