Streets of Rage (1991)

Alternatieve titel: Bare Knuckle

Nintendo Wii / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / PlayStation 3 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Ooit was het een vrolijke, vredige plaats, maar sinds het misdaad syndicaat van Mr X de stad heeft overgenomen, is het veranderd in een poel van verderf. Als zelfs de wet omgekocht blijkt te kunnen worden, besluiten de drie agenten, Adam Hunter, Axel Stone en Blaze Fielding om de politie te verlaten en zelf voor gerechtigheid te gaan zorgen, maar de weg naar Mr X zal niet makkelijk zijn, want de straten zitten vol met zijn tuig.

avatar van Fluidvirgo
Een game die ik zo nu en dan weer eens uit de kast trek, wanneer ik even geen zin heb in het superieure 2e deel

***1/2

Hele toffe game, deze speelde ik vroeger altijd bij iemand op de good old Sega Megadrive!

Lekker met zijn 2en gangs in elkaar beuken! Leuk waren ook de extra attributen zoals stokken en knuppels!

avatar van Donkerwoud
Lekker compromisloos beuken. De tweede en derde zijn wel leuker, want meer mogelijkheden.

Toendertijd in mijn jonge jaren... was dit echt een geweldig spel!! Vooral om het met zijn tweeen te spelen was superrrr!

vond die speciale aanvallen van de politie wel vet...jammer dat het niet in het eindlevel kan

avatar van Game-analist
Goede game!

Ik heb met je te doen man ...is wel erg dat je maar drie woordjes kan!!
Goede/slechte game....nu ben ik weer veel wijzer van deze game.

en het komt van "de" Game-analist!

avatar van FunkStarr
Helaas niet zo goed als zijn opvolger, en daarnaast ook iets te moeilijk. Als ik hem speelde, nam ik altijd Adam die vond ik gewoon het fijnst om mee te vechten.

Een van de toppers op de Megadrive. Deel 2 is beter, maar de nostalgie van de vette levels, gave achtergronden (city skylines), heerlijke gameplay en zwoele jaren 80 popmuziek maken deel 1 onwisbaar.
Met zn tweeën was altijd geweldig, en ondanks dat hij in 1 dag uitgespeeld was heb ik m maar gewoon gehouden.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Wij hadden deze ook, omdat we van vechtspellen hielden en je dan min of meer aangewezen was op Streets of Rage; de enige in zijn soort op dat moment. Het is de eerste paar minuten leuk, maar al gauw gaat het vervelen om telkens dezelfde mannetjes tegen te komen. Er waren van sommige mannetjes vijf verschillende pallete swaps en na level 4 kwam je zelfs geen nieuwe baas meer tegen. Die bazen kwamen ook nog eens terug in opvolgende levels en bosh rushes,erg cheap. Ik vond deze inferieur aan Final Fight. Hij moest daarme concureren en toch vond ik de flink ingekorte Snes-versie van final fight lekkerder spelen.

Ze waren vorig jaar trouwens nog bezig met een remake. Het zag er best goed uit.
Afbeelding I, Afbeelding II.

avatar van Maarten0402
Wat een bizar spel eigenlijk. Voor zijn tijd dan. Dit zal wel beter uitgewerkt zijn in der loop der tijd (sorry, maar na dit spel heb ik me totaal niet verdiept in dit genre). In Tekken kwam dit als extra wel is langs, maar niet te vergelijken. De combos en al die bizarre co-op shit (politie wagen die met bazooka schoot!). Zelfs de delen hierna waren gewoon puur fun ten top. Lekker old school op de bank met 2 of meer controllers!

Dit is Final Fight Advanced!

avatar van Maarten0402
Die remake ziet er jammer genoeg triest uit... Leuk dat het 3D is, maar het concept is het niet.
Reboot de serie dan echt vanaf scretch of doe iets anders, want anders kan ik net zo goed oude vechtspellen aanhengelen...

avatar van FunkStarr
Maarten0402 schreef: