Disney's DuckTales (1989)

Alternatieve titel: Wanpaku Duck Yume Bouken

Nintendo Entertainment System / Game Boy / PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom en Disney

In een poging om de rijkste eend ter wereld te worden reist oom Scrooge (Dagobert) de hele wereld over om schatten te zoeken. Gesteund door o.a. Kwik, Kwek en Kwak en piloot Turbo McKwek gaat hij op avontuur in de Amazone, Transylvanië, Afrikaanse mijnen, de Himalaya en zelfs op de maan. Eeuwige rivaal Govert Goudglans zal er echter alles aan doen om Dagobert de schatten afhandig te maken.......

avatar van Status Seeker
Heerlijke vrolijke platformer voor de NES. De pogo stick move .

Toen ik de game laatst speelde merkte ik wel dat je heel snel door deze game heen kan rushen, zelfs wanneer je alle geheime schatten zoekt. Aangezien er toen nog niet zoiets als een save game bestond, was dit echter wel prettig. Ook ging de game stuiteren wanneer er teveel vijanden tegelijk in het scherm verschenen en je tegelijkertijd ook nog van platform naar platform wilde springen

avatar van Brain Stew
Ik had een versie voor de pc, die zie ik hier niet bijstaan. Vrij matig spel vond ik dat trouwens.

Maar voor oldtime's sake: Klik!

avatar van basik
Die versie voor de pc is DuckTales: The Quest for Gold. die heb ik wel kapot gespeeld

avatar van Mart
Heerlijke platformer idd Vooral de muziek is echt super! Zeker een van de betere games voor de NES.

avatar van Tommeh
basik schreef:

Snel toevoegen!

avatar van Spawn NL
Zit ik rustig door de lijst van alle spellen heen te scrollen kom ik daar zowaar DuckTales tegen !!. Whaha wat een geweldige herrineringen brengt deze game weer. Je had eigenlijk iets van 10 verschillende game types die je kon spelen, de een was wat simpelere dan de andere maar allemaal even vermakelijk. Ik weet eigenlijk niet zo goed meer of deze game daadwerkelijk goed was maar het nostalgise gedeelte maakt dit voor mij een Top game.

Wie kan zich het begin niet herinneren waar je met Mr Duck himself vanaf de duikplank in zijn kluis vol met munten mocht duiken, brilliant. Het enige gebrek was volgens mij een Save optie maar daar ben ik niet zeker van.

Ik had dit Trouwens op de PC is dat mogelijk?

avatar van Tommeh
Dat is dus een ander spel. Zie de link hierboven

avatar van Spawn NL
Ah ik zie het ja, geweldig spel was dat toch

neo (crew)
Weinig glanzende platform voor op de Gameboy en Snes. Alledaagse omgevingen en het normale spring en klauterwerk. 3 sterren

avatar van kArIzMa_TuRk
Oh, deze ja. Heb hier een hoop leuke herinneringen. Ik kan het nooit vergeten! een 4,5* omdat ik het vroeger geweldig vond!

avatar van Onderhond
Leuke platformer, vroeger erg veel gedaan. Vooral het pogo gedoe was leuk, ook fijne secrets. Dit soort platformertjes hadden toch net wat meer verzamel elementen om het wat meer te maken dan de spring op hoofdjes variant.

avatar van Wii00
strakke game!! echt heel veel gespeeld

Ik herinner me nu pas dat ik deze toch wel degelijk heb gespeeld op de NES. Ik heb vroeger 2 Ducktales games gespeeld. Dit was een vrolijke, simpele platformgame en die heeft me goed vermaakt. Typische Disney geluidjes en sfeer. Het was niet al te moeilijk maar wel geinig.

avatar van ReMyTje86
Een heel leuke platform game vond ik dit vroeger en nog steeds. De muziek voor een NES vond ik vrij goed dat hield de spel hoog gewaardeerd achter in me geheugen. Dus ik heb deze nacht weer effe tijd voor gemaakt om het weer te spelen op de emulator en ik moet zeggen het blijft een toppie game.

7.4 3.5* dus

Was een heerlijke game vroeger...was er helemaal weg van.
Alleen het leukste veld heb ik onthouden..waar je in een mijn van karretje naar karretje moet gaan. Superleuk

Staat dit in de Top 250???????

joeri592
waarom niet??

avatar van glimlicht
Een stuiterende Dagobert Duck op zoek naar schatten en avontuur. Leuk spelletje, maar wel een beetje overgewaardeerd. De 5 landjes zitten goed in elkaar maar zijn veeel te kort. In een uurtje was ik er doorheen en in dat uurtje ben ik zelfs nog een keer "game over" geweest.

De muziek is trouwens echt bizar goed, vooral het muziekje op de maan. Ik kreeg er echt kriebels van, 8-bit memories... Waarom je dan wel weer een rat als eindbaas op de maan krijgt is mij een raadsel.. Hadden ze geen coole alien-eend kunnen bedenken?

Maargoed, dat stuiteren op die vijanden met je pogo-stick is wel heel verslavend. Gelukkig heb ik deeltje 2 hier ook nog liggen, heb die al kort gespeeld en die vond ik gelijk wat interessanter.

*3,0

284

De game was ook wel heel erg makkelijk.

avatar van Alexjaxx
Ook gespeeld.. Het enige wat ik me echter herinner is dat je op het einde zo'n grote weegschaal had en wie het meeste goud had (jij of de computer) die wint ofzo? Kweenie meer.

Anyways.. Tof spel

avatar van fabblwaps
Brain Stew schreef:

Maar voor oldtime's sake: Klik!
Dat liedje heb ik in 't engels op m'n iPod, echt een geweldig nummer.

Leuk zeg! Als kind heb ik dit zeker gespeeld en Ducktales (ook de serie en de film) draag ik wel een warm hart toe. Vraag me wel af of dit de huidige generatie jonge gamers ook nog aan zal spreken.

avatar van Starmaster501
Is de remastered versie zijn 14 euro waard? Ik heb hem vroeger erg vaak gespeeld, en speel hem graag weer eens

Ik vind van wel. Ik heb het zelf nog niet aangeschaft maar heb het een half uurtje bij een vriend gespeeld en was (net zoals bij de Castle of Illusion remake) aangenaam verrast. De controls zijn wat makkelijker (en van wat ik gespeeld heb lijkt dat ook op te gaan voor het spel in het algemeen) en er zijn hier en daar wat cutscenes aan toegevoegd - maar niets wat me in negatieve zin opviel. Het origineel is niet overtroffen (overigens ook net zoals Castle.. - maar ik denk dat daar ook een mate van nostalgie in meespeelt) maar het is zeker leuk om te zien wat ze er van gemaakt hebben vind ik. Alleszins staat het wel op mijn to-buy lijstje ergens de komende weken.

Is dat moon theme muziekje nog steeds zo episch.

Dit is voor mij overigens ook absoluut jeugdsentiment, dus automatisch vijf sterren. En het speelde ook gewoon erg lekker met die stick bounce. Die remake heb ik dan ook wel oren naar.

avatar van Starmaster501
Toch de remaster aangeschaft. Alles is nog toppie, de muziek geremasterd, maar de deuntjes zitten er nog in en het klinkt lekker retro
Enige nadeel is al die cutscenes wat echt niet hoeft. Heb er geen een bekeken, gelukkig kan je ze skippen!