Wario Land 3 (2000)

Game Boy Color / Nintendo 3DS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Op een zonnige dag besluit Wario te gaan vliegen met zijn vliegtuigje over de grote bossen van Wario Land. Maar opeens kapt zijn motor ermee en valt hij naarbeneden. In de diepe bossen van Warioland ziet Wario een Muziekdoos voor zich staan. Dan gaat hij spelen en word Wario in de muziekdoos opgesloten! Een geheimzinnig persoon zegt dat als muziekdozen moet vinden voor hem, als hij hierin slaagt wordt hij pas bevrijdt uit de muziekdoos!

Dit was toch echt wel het spelletje die ik kapot heb gespeeld op de Color, het beste spel na DK Country als je het mij vraagt!

avatar van Princess Piranha
Deze was idd erg leuk! Hoewel ik er soms echt gek van werd dat ik 1 ding zo vaak overnieuw moest doen. Heb het nooit uit kunnen spelen. Echt een zeer lastig spelletje. Maar ondanks de hoge moeilijkheidsgraad vond ik het heel erg leuk.

Was inderdaad best lastig, maar wel erg leuk, heb hem nog steeds, het boekje was overigens best dik. De muziek was ook erg leuk.

avatar van Tsjo-Wi
Wow dit heb ik veel gespeeld. Altijd als ik bij mijn oma ging logeren met mijn neefje hadden we eigenlijk niks anders te doen dan gameboyen, en dan vooral de Pokemon games en deze. Heb hem helemaal kapot gespeeld en alle extra's gehaald. Ik ging met mijn neef zelfs een wedstrijd houden wie het snelste met Time Attack dat allereerste level kon uitspelen, en dan moet je dus ook alle 4 de sleutels halen. Mijn record is 1 minuut en 14 seconden, zie dat maar eens te verbeteren! Het hele level door rennen met B ingedrukt, één verkeerde sprong en ik kon weer opnieuw beginnen omdat ik anders toch nooit meer mijn record zou verbreken. Dat heb ik echt duizenden keren geprobeerd, en ik was dan echt superblij als ik weer een seconde sneller was .
Gewoon een heel vet spel, en het is toch geweldig dat je bij zo'n platformer als dit niet dood kan gaan, maar toch met een behoorlijk lastig (en soms helaas frustrerend) spel te maken hebt?

Inderdaad erg lastig soms, ik speelde het ook kapot. Leuk dat meer mensen dit spel kennen!

avatar van Bart Tönjann
Leuk en erg vermakelijk spelletje. Best van genoten.

avatar van Nintendofreak
Heb hier vroeger super veel op gespeeld. en ik moet zeggen was wel lastige game het zat hem echt in de kleine dingen maar wel een leuke game.

De lastigste van de 3 als je het mij vraagt...

avatar van Nintendofreak
Ik heb alleen maar deze 3de game. Dus ik weet niet hoe de andere games zijn.

Nintendofreak schreef:
Ik heb alleen maar deze 3de game. Dus ik weet niet hoe de andere games zijn.

Die andere zijn ook wel de moeite waard.

avatar van The Blue Boy
Een van de beste spellen voor de Game Boy Color die ik ken...
Heel leuk, leuke muziek en mooie omgevingen.

Dit is samen met Donkey Kong Country het enige spel wat ik nog wel eens speel op de Color.

Zonder twijfel een van de beste platform/puzzel games op een draagbare console ooit. Het is bijgevolg nauwelijks te geloven dat dit spel zo weinig aandacht heeft gekregen.

Ronduit prachtige graphics voor zijn tijd, complexe levels, talloze schatten en verbazend goede muziek.

Echt een (vergeten) juweeltje.

avatar van The Blue Boy
entrope schreef:

Echt een (vergeten) juweeltje.

Ja, inderdaad. De muziek vind ik ook geweldig.
Maarre... wat is je stem?

The Blue Boy schreef:

Ja, inderdaad. De muziek vind ik ook geweldig.
Maarre... wat is je stem?

Perfectie bestaat natuurlijk niet, maar Wario Land 3 komt aardig in de buurt.

Lees: 4.5.

Waar Mario bij alle gamers zeer populair is , word Wario vaak ondergesneeuwd. Vooral het personage is zeer grappig, een zeer goede game met precies genoeg diepgang.

avatar van Evil Eye
Te doen.

Een positief bericht bij een Nintendo game? Wauw dat we dat hier op Gamesmeter nog mogen meemaken!

avatar van Evil Eye
Mot maar.

SouthParkFan
Is dit sarcasme want ik zie juist alleen maar 5,0 staan als ik op zijn profiel kijk bij Mario spellen...