River Raid (1982)

Alternatieve titels: Carol Shaw's River Raid | River Raid Classic

Atari Video Computer System / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Intellivision / Commodore 64/128 / MSX Series PC / ColecoVision / Sinclair ZX Spectrum / PC / Plug and Play / Mobile / Xbox 360 / Apple iOS / Android

Ontwikkeld door Activision, Fabio Cardoso en Lost Leaf
Uitgegeven door Activision, Pony Canyon, Firebird, JAMDAT en Microsoft

Een rivier vol met vijandelijke straaljagers, helikopters, schepen ontploffende luchtballonnen, tanks en allemaal hebben ze maar één doel: het vliegtuigje neerhalen dat jij bestuurt. Zo lang mogelijk probeer je je in leven te houden door de vijanden neer te schieten, terwijl je ook nog de verraderlijke rivierbeddingen in de gaten moet houden en op moet passen dat je niet zonder brandstof komt te zitten.

riczz
ik geef het 3 ster.

1 van de leukste aktie spel die er is, vreemd genoeg geen remake met de nieuwe technieken.

volle mep 5*

avatar van WeZet
Eindeloos met mijn vader zitten spelen in de jaren 90. Op een mooie MSX (groentint-scherm). Verslavend en erg gaaf.