Tom Clancy's Ghost Recon (2002)

PC / Macintosh / Xbox / PlayStation 2 / Nintendo GameCube / PlayStation 3
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Red Storm
Uitgegeven door Ubisoft

Het is 2008 en je maakt deel uit van een Special Forces elite-eenheid van zes man dat opereert onder de naam 'the Ghosts'. Het is aan jou om de wereld te beschermen tegen gewelddadige regimes en uit de hand gelopen burgerconflicten. Je moet je eenheid door drieëntwintig dodelijke missies loodsen, van de bergen in Oost-Europa tot de woestijnen van Afrika. Je doelen variëren van het redden van gijzelaars tot het opblazen van objecten, maar ze hebben allemaal één ding gemeen: je tegenstanders hebben meer troepen, meer wapens en meer geluk.

avatar van Manny Calavera
Erg goede game, een zijtak van de Rainbox Six serie.
Waar die games meer afspeelden in gebouwen, daar speelde je hier vooral buiten in wijde landschappen.
De game was grafisch erg mooi en ook de AI van zowel je team als de vijand was redelijk in orde. Dat haperde nog wel eens in de RB6 games. Als je de series mag vergelijken, dan vind ik deze reeks toch net wat leuker.

avatar van WeZet
Realisme, Grafisch goed, Goede gameplay!~

Dat komt bij me op bij de naam "Tom Clancy's Ghost Recon ".

Vandaar:

3.5*

avatar van Tha Luz
Beste deel uit te de serie,was soms behoorlijk pittig en erg intens.Soms zat ik echt 2 minuten lang te denken van wat zou ik nou doen om langs mijn vijanden te komen.Vond de eerste missie toch het best.Wapens waren echter niet erg uitgebreid en je zag ze zelfs niet wat toch er jammer is.
3.0

avatar van ReMyTje86
Deze spel had ik noch met een maatje uit gespeeld was heel erg leuk als je met ze 2 de spel kon uitspelen. Leuke game met ze twee ik moets wel een stuk lopen naar hem toe ik had toch geen xbox maar jah.

gamelord
Goed spel, zeer goed spel. Goed sim opm wat je in oorlogstijd kan
verwachten. na mijn diensttijd is dit spel dus top, doet je denken aan je training.

avatar van LimeLou
Er is nog een Wii versie aangekondigd.. Moet die ook niet op de site staan?

een van mijn favoriete oorlog spellen het is een realistische spel met prachtige wapens.
En het is ook heel leuk dat je de soldiers kan up graden en dat ze prijzen krijgen voor als ze een belangrijk iets hebben gedaan in een missie.

avatar van SonnyHolmes
Hele vette game is dit zeker één van de betere oorlog spellen.

avatar van dr channard
Eerste keer dat ik dit spel daadwerkelijk speel. Had vroeger altijd gekeken hoe mijn neef dit speelde. Hij was veertien jaar maar hij had een ongelooflijk goed inzicht in dit soort spellen (speelde ook graag Socom, Splinter Cell) en walste zich doorheen elke level alsof het niets was. Zie mij dit nu hier spelen , 23 jaar en veel gebruik makend van de save en quick load button

Tot nu toe vermaak ik me enorm. Zit nu aan missie 5 en het is allemaal wel heel spannend