The Settlers II: Veni, Vidi, Vici (1996)

Strategy

Ontwikkeld door Blue Byte
Uitgegeven door Blue Byte

Als settler is het doel je te vestigen in een nieuw land. Je begint (doorgaans) met een enkel gebouw en probeert door het opzetten van een economie en infrastructuur je gebied uit te breiden. Je zult ook andere beschavingen tegenkomen en dan zal er gevochten worden. Maar om een leger draaiende te houden heb je goud, eten en bier nodig...

avatar van pkunk
Leukste uit de settlers serie. 4*

avatar van jaspertje3
Duitse poster?

Dit was de eerste van de reeks dat ik ooit heb gespeeld en was echt verbaad van het beeld.
Vond het echt zeer goed gedaan en ook kwa details.
Het waren wel altijd lange levels maar echt leuke.
4,5 stemmen

pkunk schreef:
Leukste uit de settlers serie. 4*

Helemaal mee eens.

Helemaal stuk gespeeld, nu heden ten dage nog steeds. De 10th anniversary kan er niet tegenop, veel te veel poespas.

+ Grafisch
+ Muziek
+ Gameplay
+ Grappige kleine blauwe poppetjes
+ Economisch aspect

- Euhm
- Hoe planten die rakkers zich voort??

De beste van de Settlers. Leuke manier van spelen met die spullen die je steeds van hot naar her moet slepen om je rijk uit te bouwen.

Gister weer even gespeeld (dosbox) maar ik kan mijn niet heugen dat je echt uren en uren bezig bent met een level. Het had mooi geweest wanneer je de game kan versnellen. Af en toe zit je echt te wachten op niets. (zeker wanneer je tegen het einde aanloopt) Dat maakt de game wel saai. Voor de rest is het echt geniaal.

Rujar schreef:

Je kunt de game versnellen, met de toets V. Of met cheaten, winter of thunder en dan alt plus 1 tot 6.

rolfkunst schreef:

Thanks voor de tip .. 2 jaar na dato

Rujar
Graag gedaan, ruim 2 jaar na dato..

avatar van rolfkunst
Gezocht: PC GamePlay 13 zomer editite van 1996. Met een special van Settlers 2.

Wie o wie heeft hem nog ergens liggen??

leuke vraag, rolfkunst, maar het wordt zoeken naar de naald in de hooiberg, vrees ik.

rolfkunst schreef:
Gezocht: PC GamePlay 13 zomer editite van 1996. Met een special van Settlers 2.

Wie o wie heeft hem nog ergens liggen??

Wellicht moet je ze zelf even contacten. Vaak kan je oude edities nog nabestellen. (al dan niet op papier) Er is een digitaal archief natuurijk, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ver zoiets teruggaat.

avatar van rolfkunst
Bijna 6 jaar verder. Ik heb hem gevonden. En ligt al een tijdje bij de rest van de verzameling.
Het blijft een schitterend spel! En omdat er geen 3d animatie in zit, kan het nog altijd mee.