The X-Files: The Game (1999)

Alternatieve titel: X-Files: The Game

Macintosh / PC / PlayStation

Ontwikkeld door Hyperbole
Uitgegeven door Fox en Sony

Jij bent Field Agent Craig Wilmore, pas aangesteld bij de meest geheime afdeling van de FBI, een afdeling die zaken behandelt die door normaal onderzoek niet kunnen worden verklaard, zaken die intern bekend staan als X-Files'. Als assistent van Special Agents Mulder en Scully volg je een spoor van ondefinieerbare aanknopingspunten, onderzoek je vitaal bewijsmateriaal op plekken waar misdaden hebben plaatsgevonden, ondervraag je mensen en neem je kritische beslissingen om de geheimen van het spel te onthullen. Je moet een flinke hoeveelheid aanwijzingen en verhaallijnen onderzoeken maar vertrouw niemand.

Schande dat deze in de top-flop staat

Klassieker in het genre point & click adventure gecombineerd met fotografische beelden en bevatte daarnaast tenminste nóg wat echt speurwerk. (zolang de hints mode wordt uitgezet)

Tja echt bijzonder is het niet. Maar wel vermakelijk. Inderdaad de hints uizetten anders word het toch wel heel erg makkelijk. Hoewel sommige dingen echt heel onlogisch zij en niet goed werken of onduidelijk te zien zijn.