Zeliard (1987)

Platform / RPG

Ontwikkeld door Game Arts
Uitgegeven door Game Arts en Sierra

Een eeuwen oude demoon genaamd Jashiin word na 2000 jaar slaap wakker en neemt wraak op de oude koningen van Zeliard. Hij doet dit door het 117 dagen zand te laten regenen en daardoor het land om te toveren naar een grote woestijn. En tot overmaat van ramp word ook nog eens de dochter van Koning Felishka, prinses Felicia veranerd in steen Het is aan Duke Garland om Zeliard van Jashiin te redden. Hiervoor moet hij op zoek naar de Negen Tranen van Esmasanti, en zal hij uiteindelijk Jashiin zelf moeten verslaan.

avatar van pkunk
Ik heb hier heel wat uurtjes aan versleten. Redelijk uitgebrijd. Alleen was het in de grotten af en toe erg lastig om de goede weg te vinden. 4*

avatar van Thomas83
Ah plotseling die herkenning. Dit was een erg goed spel. Volgens mij een beetje een mix van een JRPG en een sidescroller en platformer. Herkende het spel opeens door die geluidseffecten en manier van door de dorpjes bewegen en het kleurenschema.