King Kong (2005)

Alternatieve titel: Peter Jackson's King Kong

Game Boy Advance / Nintendo DS / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox / Xbox 360
Adventure / Action

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In Peter Jackson's King Kong speel je als Jack en als King Kong zelf. Als Jack moet je zien te overleven in een wereld vol dinosauriërs en andere roofdieren. Samen met Ann Darrow en andere bemanningsleden vecht je je een weg terug naar het schip. Als Kong zelf probeer je Ann Darrow te beschermen tegen dino's, baan je je een weg door de jungle en beklim je uiteindelijk zelfs het Empire State-Building.

avatar van Serpico
Ik vind het een erg sfeervol en spannend spel, vooral om als Jack wat rond te lopen, je om te draaien, en oog in oog met zo'n gigantische dino te staan is érg cool. Om als King Kong zelf diezelfde dino's dood te slaan is wat makkelijk, maar wel stoer om te doen. Maar het leukste blijft het om als Jack te spelen om jezelf en anderen te beschermen tegen die superenge dino's. Soms is het een beetje vergezocht, zoals wanneer je vleermuizen uit de lucht moet schieten in de hoop dat de T-Rex zich daarop concentreert in plaats van op jou, maar dat mag de pret niet drukken.

Leuk detail: Steeds als er een beest in de buurt is dat jou dood wil hebben komt er een soort van spannend muziekje op. En omdat dat in de First Person is, is dat écht spannend.

Zeer geslaagd spelletje dus, 4*

Prima game. Grafisch ruim in orde, de gameplay was lekker, het was spannend en sfeervol. Misschien een beetje herhaalderlijk soms, maar dat heeft bijna elke game helaas wel.

Dit is 1 van de weinige goede film naar game overzetting.

avatar van jellecomicgek72
Vorige week nog eens opgestart. Had deze game een aantal jaar geleden uitgespeeld en toen vond ik hem best dope, althans de King Kong levels waren leuk, de levels als mens waren een drama. Als Mens was je soms namelijk kansloos tegen zo'n dino, ik speelde hem toen op de moelijkste moelijkheidsgraad maar als mens was er echt geen doorkomen aan. Het schieten werkte opzich wel goed maar je kogels gingen snel op waardoor je speren moest verzamelen om je vijanden te doden. Ook kon je boten oprapen en naar vijanden smijten maar tegen enorme Dino's werkte dit niet. Af en toe vloog de trial en error gameplay me daadwerkelijk rond de oren, ook de Kong levels waren af en toen frustrerend moeilijk omdat het daar vaak aankwam op buthonsmashen. Verder was de game opzich wel geinig, lekker Dino's in elkaar meppen maar enige diepgang zit er niet in King Kong. De game was trouwens ook vreslijk kort. Uurtje of 10 en toen was het weer voorbij. Al met al best wel een aardige game.

avatar van Cassevis
1,5
Zoo,
Deze game begon heel er goed. Het was gewoon de bedoeling om een film te maken op een eiland, Maar dan kom je er achter dat er vreemde wezens leven die je aanvallen. Een goede start dus. Maar na een half uur word het al minder. Beesten vallen je aan en die vermoord je. Verder loop je alleen door grotten waar niks gebeurd en tussen de dinosaurussen. Precies hetzelfde telkens. Er komt maar niks nieuws De stukjes dat je king kong zelf mag bespelen zijn nog eentoniger. Iedereen die in je weg komt sla je een keer en dat is het dan wel..

Zwakke game dus..

1.5*