King Kong (2005)

Alternatieve titel: Peter Jackson's King Kong

Game Boy Advance / Nintendo DS / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox / Xbox 360
Adventure / Action

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In Peter Jackson's King Kong speel je als Jack en als King Kong zelf. Als Jack moet je zien te overleven in een wereld vol dinosauriërs en andere roofdieren. Samen met Ann Darrow en andere bemanningsleden vecht je je een weg terug naar het schip. Als Kong zelf probeer je Ann Darrow te beschermen tegen dino's, baan je je een weg door de jungle en beklim je uiteindelijk zelfs het Empire State-Building.

joeri592
weet iemand waar dit spel goedkoop is voor de 360???

joeri592
paar dagen geleden voor een tientje gekocht en ik ben echt verast door deze game zeer leuk

avatar van ps3me
ik vind alleen de levels met de aap leuk tegen de dinosauriërs enzo.
de rest is wel vermakelijk maar Kong blijft geweldig!

cel
weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je de PS2 versie hiervan hebt uitgespeeld?

avatar van jossieboy12
Het Zijn best wel lastige levels. Onder Andere waar je als jack tegen die diosaurussen moet vechten. Met Kong zijn de levels leuk!

4 sterren.

avatar van ps3me
idd, jack tegen dino's is wat te lastig af en toe !
maar de kong levels zijn super.

Game_Kaza
ps3me schreef:
idd, jack tegen dino's is wat te lastig af en toe !

Ik vind het juist vet spannend Je hoord gebonk, draaid je om en een reuze dino zit achter je vrienden aan. Dan gooi je een tak om hem, langzaam draaid hij z'n hoofd richting jou... en je moet rennen voor je leven xD.

Super knap & mooie game. Spannend, zeer sfeervol, en heel intens. Wil je in één tijd uitspelen, verveeld geen moment.

Aanrader zeker & vast.

Lexcoaster
Erg goede en leuke avonturen shooter. Veel sfeer, lekker spannende momenten, en ook is het leuk om zowel jack als King Kong te spelen. Erg leuk spel, 4*. Zeker een aanrader.

Hoi heb even twee vragen wat betref dit spel
_ aan het begin van het spel als je die grot uit komt kom je voor houten hek testaan met uitsteksels

J0hnz0n schreef:

Tweede vraag is hoe kan ik als Kong spelen

op de 1e weet ik niet zo goed antwoord, ik zou zeggen gooi speren etc.
Op de 2e weet ik wel het antwoord. Je speelt alleen bepaalde levels als kong, je start dus een nieuw level en dan speel je opeens als aap. Maar het meeste speel je met jack.

J0hnz0n schreef:

Tweede vraag is hoe kan ik als Kong spelen

volgens mij moet je iets in de fik steken, de bosjes ofzo

Slaan werkt niet
Speren werken niet
Kogels Werken niet
Onderdoor kruipen gaat niet

volgens mij moet je iets in de fik steken, de bosjes ofzo [/quote]

Hoe

avatar van Serpico
Je steekt je stok in een vuurtje, zodat hij gaat branden. Vervolgens wandel je naar dat verrekte hek toe en zet je het in lichterlaaie, hihaho!

avatar van Starmaster501
dit was wel een beetje aparte game. de levels met een t-rex waren cool. dat grote beest op je afrennen, en als hij je had... voor de rest beetje puzzelen en veel avontuur, het laatste level is ook vet gaaf een 3

avatar van Mega Man
Deze game is meer naam als daad: cashen op 't succes van de film met tunnelgameplay. Kort maar krachtig...en wel erg lineair. Zelfs Turok: Evolution had meer te bieden dan deze ren-van-A-naar-B-shooter. Ik snap niet waarom veel mensen hier zo knotsgek op zijn. Wauw! Je kunt met King Kong spelen...en hij ziet er zo gedatailleerd uit. Maar over de tunnelgameplay hoor je niemand klagen. Elk ander spel zou hier aan ten onder gaan en deze reputatie heeft de 'licentiegame' nou eenmaal. Een uitzondering was GoldenEye op de N64. Als ik een jungle-shooter wil spelen pak ik Turok of Far Cry. Als ik een survival game wil spelen pak ik Resident Evil. In beide gevallen heb ik meer waar voor me geld en bovendien ook meer vrijheid. King Kong was zeer tof geweest als arcade game en dan had ik er zeker wat muntjes voor over gehad. Maar als volwaardige game is het allemaal wel erg beperkt en simplistisch. Kijk dan de film zou ik zeggen.

avatar van Awake78
Iedereen was weg van deze game omdat het eens een keer geen slechte film-game was. Daardoor is iedereen anders tegen deze game aan gaan kijken. In de PU kreeg hij destijds zelfs een 90, maar dat is ook weer wat overdreven als je het mij vraagt.

Wel een legendarisch level, met al die dino's (Brontosaurussen) die begonnen te rennen en waar je tussendoor moest zien te sprinten. Dat was echt tof gedaan. Verder gewoon een leuk, aardig gevarieerd spel.

Ik vond dit voor 'film' games een goede game, vooral het eerste deel (als Jack en kong). Het tweede deel als kong in de stad, vond ik persoonlijk veel minder geslaagd!

27predator27
man dit vind ik echt een hele goeie game.
het ziet er ook fantastisch uit voor een PS2 game.
Ik zat echt op het puntje van m'n stoel bij sommige momenten bij de jack levels, En net als in de film is King Kong echt de MAN/aap.
ik heb me echt heel erg vermaakt met deze game.
ik snap daarom ook niet waarom sommige mensen 2 sterren stemmen. maarja smaken verschillen.

avatar van FelixTheCat
Het is heel mooi gemaakt. Goede actie. Net als de film. Ik heb hem al uitgespeeld maar hij blijft wel leuk

avatar van jellecomicgek72
Vorige week nog eens opgestart. Had deze game een aantal jaar geleden uitgespeeld en toen vond ik hem best dope, althans de King Kong levels waren leuk, de levels als mens waren een drama. Als Mens was je soms namelijk kansloos tegen zo'n dino, ik speelde hem toen op de moelijkste moelijkheidsgraad maar als mens was er echt geen doorkomen aan. Het schieten werkte opzich wel goed maar je kogels gingen snel op waardoor je speren moest verzamelen om je vijanden te doden. Ook kon je boten oprapen en naar vijanden smijten maar tegen enorme Dino's werkte dit niet. Af en toe vloog de trial en error gameplay me daadwerkelijk rond de oren, ook de Kong levels waren af en toen frustrerend moeilijk omdat het daar vaak aankwam op buthonsmashen. Verder was de game opzich wel geinig, lekker Dino's in elkaar meppen maar enige diepgang zit er niet in King Kong. De game was trouwens ook vreslijk kort. Uurtje of 10 en toen was het weer voorbij. Al met al best wel een aardige game.

Skychanger
Heel goeie game. Ik vind het juist spannend om Jack te zijn. Lekker door de jungle gaan op avontuur met allemaal beesten en enorme dino's.

@jellecomicgek72, Het was ook niet de bedoeling om die grote dino's te doden. Je moet er alleen maar van weglopen en proberen te ontsnappen als je jack bent. Tenzij je de middelmaat van dino's bedoelt.

Een van de beste filmgames ooit en een plek in mijn top10.

4.5*

avatar van Mega Man
Zwaar overhypte game die nog lineairder is dan het net zo overhypte Everything or Nothing.

avatar van Awake78
Lineair is toch niet per definitie slecht? Wil je een free roaming King Kong of zo? Lekker rondbanjeren in New York

Awake78 schreef:

Er zit ook nog wat tussen he Ik vind het gewoon vreemd dat deze game zo overdreven hoge scores krijgt. Uiteindelijk is het gewoon een licentie-game met een achtbaanrid aan hoogtepunten uit de film en vervolgens belandt het spel weer in kast. Het was op dat moment een toffe game omdat Kong hot was maar nu is hij echt zwaar overrated. Sowieso snap ik niet waarom de makers je zo weinig vrijheid gaven in deze game. Ze hadden net zo goed een rail-shooter kunnen maken a lá Time Crisis.

3,35 is echt niet overrated in mijn ogen hoor. Staat ook niet in de top250.

Daarbij verklaar ik mensen die 5* geven ook voor gek, maar zo'n hele beroerde game was het nou ook weer niet.

Skychanger
3,35 is echt niet overrated in mijn ogen hoor. Staat ook niet in de top250.

Het heeft ook te maken met welke ervaring je het gespeeld hebt. Als je het bijvoorbeeld gespeelt hebt op een leuke avond met vrienden enz ga je volgens mij een hogere score geven dan dat je het op een saaie regenachtige zondag gespeeld hebt.

Jij verklaart ze voor gek, maar zij verklaren jou weer voor gek omdat jij voor een andere game een 5* hebt gegeven. Ieder zijn eigen ervaring en smaak.

shadowmaster100
3,35 is echt niet overrated in mijn ogen hoor. Staat ook niet in de top250.

hmmmm een 5 kan die wel geven...als die nooit een fps heeft gespeeld. of hij heeft pas een moderne game gespeeld sinds tetris.

avatar van bankhanger
degelijke filmgame,
de ai was soms echt ondermaats, bv met die krab op het strand, kon je gewoon rondjes rond blijve lopen.
En ook als die vrouw in het begin je beschermt wanneer je door een gracht kruipt klopt van geen kanten. Daar hebben ze duidelijk niet over realisme nagedacht.
graphics waren zeker goed voor 2005.
Maar mocht de game nu uitkome met hedendaagse graphics, betere ai en meer voorraad voor je gun.
Zou dit spel wel eens heel hard kont kunnen schoppe