King Kong (2005)

Alternatieve titel: Peter Jackson's King Kong

Game Boy Advance / Nintendo DS / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox / Xbox 360
Adventure / Action

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In Peter Jackson's King Kong speel je als Jack en als King Kong zelf. Als Jack moet je zien te overleven in een wereld vol dinosauriërs en andere roofdieren. Samen met Ann Darrow en andere bemanningsleden vecht je je een weg terug naar het schip. Als Kong zelf probeer je Ann Darrow te beschermen tegen dino's, baan je je een weg door de jungle en beklim je uiteindelijk zelfs het Empire State-Building.

avatar van dwejkk
Was het niet zo met dit spel dat de console versies heel goed waren, en de handheld versies bagger waren.

Verder heb ik dit spel te weinig gespeeld om een oordeel te geven.

avatar van Serpico
Ik vind het een erg sfeervol en spannend spel, vooral om als Jack wat rond te lopen, je om te draaien, en oog in oog met zo'n gigantische dino te staan is érg cool. Om als King Kong zelf diezelfde dino's dood te slaan is wat makkelijk, maar wel stoer om te doen. Maar het leukste blijft het om als Jack te spelen om jezelf en anderen te beschermen tegen die superenge dino's. Soms is het een beetje vergezocht, zoals wanneer je vleermuizen uit de lucht moet schieten in de hoop dat de T-Rex zich daarop concentreert in plaats van op jou, maar dat mag de pret niet drukken.

Leuk detail: Steeds als er een beest in de buurt is dat jou dood wil hebben komt er een soort van spannend muziekje op. En omdat dat in de First Person is, is dat écht spannend.

Zeer geslaagd spelletje dus, 4*

avatar van Jordy
discussie over top-lijst verwijderd, dat mag in het forum

Vond dit echt een mooi spel, mooi gemaakt mooi verhaal, echt een toppertje een 4.5*!

looANIMEool
Ik vond het spel een beetje kort en ik vond het jammer dat je missies opniew moest doen en daarbij op moest letten hoeveel punten je kreeg om alles vrij te spelen, maar ik vind het een erg leuk spel met een soepele besturing en erg mooi gemaakt. Het is ook erg leuk dat je zo weinig kogels krijgt want dan word je gedwongen te improviseren en kan je niet zomaar in het rond schieten.
4.5*

avatar van arnevr
Het was ok, maar door een hele grote bug kon ik niet verder.

Game_Kaza
Heb tot nu toe het spel alleen bij iemand anders gespeeld maar ben wel vlakbij het einde gekomen. Het spel wist mij wel bang te maken of te laten schrikken eerst. De grote enge beesten die onverwachts overal opduiken. Ook moet je een goed richtgevoel hebben en zit er niet zo'n misserig dingetje in het scherm dat laat zien waar je op mikt. Vind dat juist beter dan zo'n typisch first-person-war-schooter.

Het spelen voor king kong is al een stuk minder. Alleen wanneer je met de dino's moet vechten heb je te maken met werk. Voor de rest is het spelen met kong niet moeilijker dan je handen wassen.
Jammer van dit spel is ook dat het niet lang duurt voor je het uit hebt gespeeld. Als je intresse hebt in de extra's dan moet je nog wel de levels overdoen en zo veel mogelijk punten halen dus daar weten ze je wel bezig te houden.

3,5.

avatar van FrK.
Veel lovende dingen over dit spel gehoord, maar heb hem eigenlijk nooit gespeeld. Dus nu heb ik hem maar eff op bol.com voor 5,99 gekocht

avatar van rudiger
vandaag bij Media Markt gekocht voor 6,99 .
geen geld voor `n orgineel PS2 spel.

avatar van Jorge-E
Angstaanjagend spel, en echt goed nagebootst van de film.

Dit is een spel dat de sfeer zeer goed behouden heeft van de film. Je moet vooral veel schieten op verschillende soorten beesten of tegen verschillende soorten dino's. Je kunt trouwens ook spelen met Kong. De graphics zijn goed en de sounds ook, maar het spel duurt niet bepaald lang. Als je het alternatief einde wilt unlocken, dan moet je heel veel punten scoren, maar het is zeker de moeite waard. Kortom: als je een spel wil kopen van een film, dan moet deze gewoonweg in je collectie belanden. Mijn cijfer: 3.5/5!

avatar van welleweirdo
@ Rudiger: Netjes. Ik had m bij de launch voor 20 euro op de kop weten te tikken (limited edition). Erg leuk spel! 4*

welleweirdo schreef:
Ik had de limited edition begin dit jaar op de kop kunnen tikken voor maar € 10!

avatar van FrK.
Leuke game, 1 van de betere filmgames ooit naar mijn mening, en ook wel revolutinaire gameplay, aangezien je niks in beeld ziet staan over je ammo, HP, of radar of wat dan ook. Ook heb je geen crosshair en kan je precieser richten doormiddel van bijv. je hand uit te steken als je een speer vast hebt. En ik vond het ook zeer vet dat je de bekende zwarte balken aan de boven- en onderkant van je beeld hebt, waar de ondertiteling in staat, net als in een film

*3,5

FrK. schreef:

Wat ik ook vet vind is als je op knop drukt zegt hij hoeveel ammo je hebt, maar als hij buiten adem is lukt dat hem niet meer, vind ik erg mooi gemaakt.

looANIMEool
Ik heb mijn stem toch maar verhoogt naar een 5. Het is een hele korte ervaring, maar wel een hele vette ervaring, ik heb iedere keer weer adrenaline en ik schrik iedere keer weer.

avatar van Bart Tönjann
Heb dit op de psp gespeeld. Erg mooi spel voor de psp. Uiteraard is de ps2 versie beter, maar voor een psp spel toch goed. Op een gegeven moment gaan de controls soms wat irriteren, en gingen me vingers wat pijn doen, maar dat gebeurde alleen bij langere speelbeurten.

4 sterren. Erg goed (speciaal voor een filmgame)

avatar van pkunk
Waarschijnlijk erg gaaf als je het tot Kong schopte, maar tot daar heb ik het niet gered.. ik vond het te saai als jack.. 2,5 * daarom

avatar van 7higer7
tot nu toe een van de beste games die op films gebaseert zijn
maar toch wist hij me niet echt goed te boeien
grafisch ziet het er wel ok uit
maar de besturing vond ik niet helemaal goed werken
3 *

Game_Kaza
pkunk schreef:

Te saai als Jack? Ik vond het juist prachtig. (Zie vorig bericht) En het duurt niet lang voordat je bij Kong bent. Het is een vraai klein spel. Ik leen het ditmaal en ben van plan het volledig uit te spelen. Verhoogt met 0,5*

Zoals Game_Kaza al zegt is het een niet bepaald lang spel, maar erg kort.
Daarom zou ik even als ik jou was eventjes doorzetten en vervolgens kan je met King Kong spelen, dikke fun!

Leuk spel. Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem gespeeld heb maar ik vond het wel bijzonder. Let wel op: op de PS2 is hij leuk, de PSP versie die zuigt aan alle kanten!

PS2: 4 sterren.
PSP: 1 ster.

ik heb het spel gekocht en uit.gespeeld, als je het spel speelt dan hangt er een hele spannende sfeer. dit komt doordat het in een jungle is en dat je die 'beesten' niet ziet aankomen, dan schrik je je rot. hierdoor is het spel erg spannend en eng. als je van enge, spannende en avontuurlijke spellen houdt dan moet je 'em zeker kopen.
een erg sfeervol detailtje is dat als een 'beest' je gebeten heeft dat je gaat bloeden en dan voel je als het ware door de vibratie van de joystick het hart kloppen van jack en er komt dan zo'n als-iemand-dood-is liedje.
erg sfeervol spel dus!

ik geef het 4.5 sterren

Prima game. Grafisch ruim in orde, de gameplay was lekker, het was spannend en sfeervol. Misschien een beetje herhaalderlijk soms, maar dat heeft bijna elke game helaas wel.

Dit is 1 van de weinige goede film naar game overzetting.

avatar van Jim Carrey
Vermakelijke Game die ik ooit bij een vriend heb gespeeld, Geen hoogvlieger maar wel nogmaals erg Leuk om te spelen en dan bedoel ik met name als je King Kong zelf speelt ik zag ook al aan de Cover dat hij de moeite waard was.

3.5*

joeri592
rudiger schreef:
vandaag bij Media Markt gekocht voor 6,99 .
geen geld voor `n orgineel PS2 spel.

is die ook 6,99 voor de xbox 360

avatar van batexated
leuke game, mischien een beetje ééntoning. het blijft wel een leuk avontuur .. en ook leuk dat je afwisseld tussen king kong en jack. ik geef het een 3,5

De beste filmgame tot nu toe in mijn mening.

Ik vond het als Jack echt schitterend, ik had alleen soms moeite om met Kong te spelen, het vechten lukte wel, maar de rest niet, waar zijn speciale moves waren vereist.

Echt fantastisch spel!

avatar van JokerDonny
Een hele goede game. (zeker voor een film-game)

Jack Savage
best wel positieve berichten over dit spel, maar wat belangrijk is in een game is dat het een replay-value moet hebben en dat heeft de game totaal niet.
Uitspelen en het is gebeurd, maar ben er wel mee eens dat de game behoord tot 1 van de beste film-games genre.
De game verdient eigenlijk ook geen onvoldoende maar wat ik al zei replay-value is zeer belangrijk.