Pokémon XD: Gale of Darkness (2005)

Nintendo GameCube

Ontwikkeld door Genius Sonority

Jij bent de zoon van Lili, de belangrijkste assistente van professor Krane. Professor Krane is het hoofd van het Pokémon HQ Lab dat onderzoek doet naar Pokémon en vooral naar de zuivering van Shadow Pokémon. Professor Krane heeft namelijk het vermoeden dat de vijand Cipher weer zal opduiken en werkt daarom aan een Purification Room, een zuiveringskamer voor Shadow Pokémon. Jij zal Cipher moeten verslaan, en helpen uitzoeken hoe je Shadow Pokémon kunt zuiveren.

avatar van Tha)Sven
Net zoals Pokemon Channel nog nooit van gehoord ?
Hoe kan dat?

avatar van leroy*
niet echt een succes geworden

avatar van leroy*
en volgens mij helemaal geen succes

avatar van Bennerd
Heb hier ooit al reclame van gezien (op tv), maar toch nooit gespeeld, en zelfs nergens in de rekken zien liggen. Iemand die wat meer over het spel kan zeggen?

avatar van Ga_me_bre_aker
Leuk en goed spel
Je kan slappe pokemon wildvangen en er zijn 82 of 83 shadow pokemon.
Je hebt ook een machine om normaal te maken.
Er zijn 9 ruimtes bij die machine.
Als je lugia vang moet je minstens 9 shadow pokemon over hebben om Lugia normaal te maken.
Je begint mer eevee lv 10 en in 3e stad kan je iets kiezen om hem in een vorm te evlolueren (Espeon,Umbreon,Flareon,Vaporeon,Jolteon.)

Correctie je hoeft niet 9 shadow pokémon over te hebben je moet gewoon het tempo van alle kamers in de zuiveringskamer vol krijgen en hem dan gewoon in één zetten dan is hij meteen gezuiverd.

avatar van Bahamut Zero
Bennerd schreef:

Hier bij ons in de buurt struikel je in elke winkel over een exemplaar van dit spel. Maar wel tegen de belachelijke prijs van €57,99. Zo duur was hij al sinds de release... Heb het spel daarom ook nooit gekocht. Na Pokemon Colloseum (waarin je een soortgelijke taak had van het purifieren van shadow pokemon) had ik het ook wel gehad met dit soort spellen...

Ik vind dit de beste pokémon game die er is!

Beeld: 4,5*
Geluid: 4,5*
Gameplay: 4,5*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,63* (afgerond 4,5*)

Dit spel is eigenlijk een overduidelijk vervolg van coloseum. Het speelt zich af in precies dezelfde regio en weer is je doel: Vang alle shadow pokémon. Niet dat ik dat erg vind maar dan denk ik: Doe er dan wat meer legends en vette pokémon bij. Eigenlijk zijn de leukste die je kunt krijgen van de 83: Dragonight,Zapdos,Articuno,Moltres en Lugia. Terwijl je in coluseum deze vette pokemon kan krijgen: Raikou,Entei,Suicune,Tyrantitar,Metagross, de drie begin pokémon van Johto (in tweede vorm) en het puntje van de ijsberg: Ho-Oh! Maar toch is dit spel hartstikke leuk . De move's zien er iets beter uit dan in coloseum, maar de gastjes zijn van precies dezelfde kwaliteit. Dit geld trouwens ook voor de pokémon. Maar toch een super spel! 4,5*

pokemon XD lol

avatar van Oortrommel
Meer van hetzelfde na Colosseum, maar toch net iets aantrekkelijker. Dit komt mede door de Pokémons die hier beschikbaar waren. Verder een vrij karige game, rekening houdend met het feit dat er twee jaar tussen Colosseum en Gale of Darkness zaten. In dit geval is stilstand achteruitgang.