Pro Evolution Soccer 5 (2005)

Alternatieve titel: PES 5

PC / PlayStation 2 / Xbox
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Vijfde deel van de populaire Pro Evolution Soccer reeks. Ten opzichte van het vorige deel is er nog meer aandacht voor het realisme. Licenties van onder meer de Nederlandse, Italiaanse en Spaanse competitie.

avatar van Paap
Poeh, ik kan me herinneren dat ik deze iets aan de slome kant vond. Verder weinig op aan te merken, maar met de komst van 6 niet gespeeld meer.

avatar van thomzi50
Vond het eerst wat sloom, maar daarna gewoon weer een voortreffelijke PES-Game. Wederom vijf sterren.

Eerste kennismaking met ProEvo. Helemaal verslaafd. Vooral meer dan fantastische gameplay.

avatar van Osiris Apis
Idd wat slomer dan het vorige deel. Ik moet altijd wennen aan nieuw deel van PES. En ik ben altijd dan wat teleurgesteld over het spel. Maar als ik het een aantal weken heb gespeeld vind ik het weer helemaal top.

Dit is ook het eerste deel met online functie voor de PS2. Erg vermakkelijk.
Ik ken PES vanaf deel 3. Ik weet eigenlijk niet welke ik het beste deel vind, want ik kan me vorige delen qua gameplay niet goed herinneren.
Als er een nieuw deel is, speel ik de vorige niet meer.

avatar van thomzi50
Ik herken me in alles wat Osiris zegt, behalve dan dat ik de online-functie nog nooit geprobeerd heb. Een nieuwe PES is altijd even wennen, maar na een tijdje weer minstens even verslavend als de vorige.

thomzi50 schreef:
Ja, ik herken dat ook. Ik verheug me ook nu alweer op het nieuwste deeltje Maar we moeten nog zo lang

avatar van thomzi50
Dat komt niet op de ps2 toch?

thomzi50 schreef:
Dat komt niet op de ps2 toch?
Volgens Gemaster wel. Ik heb zelf geen idee. Ik ga eens wat onderzoek doen

gemaster schreef:
Komt zeker op de PS2.

avatar van jordybeukeboom
thomzi50 schreef:
Maar we moeten nog zo lang

Ik vind dat wel prettig eigenlijk, maar dat komt vooral omdat ik het (vooral dankzij de extra trigger van mede-GM-gebruikers) ik het spel nu eindelijk eens intensief aan het spelen ben (het heeft zeker een half jaar stof liggen vangen na een korte eerste flirt )

jordybeukeboom schreef:

Ja, goed, dat is waar

avatar van Edwin Pindahaai
Deze was beter dan PES 6 naar mijn mening, maar toch speel ik 5 niet meer en 6 wel. Dat is enkel te danken aan de vooruitgang van graphics (van Xbox naar 360).

avatar van jordybeukeboom
Wat kijken die 2 elkaar trouwens vernietigend aan...

avatar van Edwin Pindahaai
Ja, dat zijn professionele voetballers. Die verdienen daar hun broodje paturain mee.

Voetbal is oorlog.

avatar van Edwin Pindahaai
Voetbal is als een laurierblad in een original caesar dressing op de koop toe zou ik haast zeggen.

beastie boy
Ook weer een goede game van Konami. Alleen ging het spel met laden soms wat langzaam.

avatar van Thomas83
Ook deze was top en een goede uitbouwing van de reeks. Alleen was deze wel wat minder snel in vergelijking met deel 4 vooral, als ik me niet vergis.
Maar het blijft gewoon echt een topspel en ik vind het nog wel een kleine 4.5* waard.

avatar van Obscure Thing
De beste voetbalgame tot nu toe.

alles klopte hier gewoon.

Trager dan deel 5, wat dus veel beter is. Er zat een soort bug in met vrije trappen op grote afstand. Als je een vrije trap kreeg van zon 40 meter, dan liet je de bal opzij tikken door een medespeler en dan schoot je gewoon keihard op het doel. Door het eerdere tikje kwam de keeper al een stuk uit zijn doel, waardoor je vaak van 40 meter de bal over hem heen kon schieten.

Hoe dan ook 5 *

avatar van rudiger
Waarom staan in het nederlands elftal niet de orginele namen en wel in de clubteams .
is dit niet te veranderen ? zo nee dan is dit wel een heel erg min-punt.

Kooshiba
Obscure Thing schreef:
De beste voetbalgame tot nu toe.

alles klopte hier gewoon.

Sluit ik mij bij aan. Ik hoop stiekem dat Pro evolution soccer 2008 ook zo uitgebreid wordt alleen dat het grafisch wel next-gen is. Dan zou het perfect zijn.

rudiger schreef:
is dit niet te veranderen ? zo nee dan is dit wel een heel erg min-punt.

Ik quote mezelf , heeft iemand hier een antwoord op .

avatar van Thomas83
Konami had de rechten van het Nederland Elftal toen nog niet maar van de de clubteams wel. Meerdere van de spelers uit het Nederlands Elftal stonden wel onder hun echte naam bij de club, maar dat hebben ze bij het nationale team niet gedaan.
Je kunt dat wel patchen of zelf editen. In PES 5 had je volgens mij ook al een optie waarbij je een speler kon kopiëren.

Thanks , Thomas.

avatar van MrEd
IS winning eleven 9 (PC) nu hetzelfde als PES 5? Ik ben zelf zwaar verslaafd aan WE9 maar kan deze niet op gamesmeter terug vinden.

avatar van Glorious
Waarom staat dit spel boven die van PES4, dat kan ik dus echt niet begrijpen...