Pro Evolution Soccer 5 (2005)

Alternatieve titel: PES 5

PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Vijfde deel van de populaire Pro Evolution Soccer reeks. Ten opzichte van het vorige deel is er nog meer aandacht voor het realisme. Licenties van onder meer de Nederlandse, Italiaanse en Spaanse competitie.

Joël
Ik vind dit de aller beste Pro Evolution Soccer tot op heden, 5*.

avatar van dimasX
De beste spel van Pro Evolution Soccer tot nu toe

Ant
Glorious schreef:
Waarom staat dit spel boven die van PES4, dat kan ik dus echt niet begrijpen...

Omdat alleen wij (de kenners) 4 speelde en de rest later instapte. Jammer maar helaas.

avatar van Thomas83
PES 4 en 5 vind ik elkaar niet zoveel ontlopen. PES 4 is wel wat sneller.
Maar PES 3 is voor mij nog altijd de beste. Al is dat misschien ook voor een groot deel nostalgie, omdat dat de eerste PES voor mij was en er een wereld voor me open ging na jaren FIFA-treurnis.

avatar van Marcellussss
Beste PES na ISS2, als je die mag meerekenen. Beste voetbalgame voor de PS2 ooit iig.

avatar van Thomas83
PES 2008 viel me ietwat tegen, net als 2009, en nu wil ik deze weer oppikken. Heb 2008 en 2009 (demo dan) al van mijn PC gegooid en PES 5 geïnstalleerd, wilde het eigenlijk puur doen voor het online spelen. Maar dat lijkt nu niet te gaan door mijn router. Ik krijg een foutmelding en heb wat gegoogled. Schijn een poort open te moeten zetten of zo (forwarden), maar dat is weer een hoop gepuzzel. Zucht...

avatar van Sateck
Beste PES die er is in mijn ogen.. lekkere snelle combinaties en voor die tijd toch goeie graphics..!! Speel het spel nog steeds, met heel veel plezier..!!

Mister Onserious
dit is het beste voetbalspel alles is top in dit spel en wat het beste is van dit spel je kan heerlijk je tegenstanders weg tikken

Evil Resident
beste van het reeks heerlijk tikken mooie graphics het is gwn geweldig

Dit is voor mij altijd nog de beste PES. Ontzettend fijne besturing.Alles klopte en werkte gewoon bij PES5. Graphics vond ik voor die tijd ook erg goed. Dit was pas een goede tijd. Toen PES fifa nog dik ownde qua gameplay, graphics. Jammer dat de rollen nu omgedraaid zijn.

Uiteindelijk gebleken dat dit de beste footie ooit is geweest. Ik verwacht niet dat er ooit nog een PES zo goed zal worden als deze.

Dit is de beste voetbal spel ooit.
En er zal niet snel een voetbal spel beter worden.

avatar van Griekse God.
Voor mij ook de beste PES en eigenlijk ook de beste footie die ik ooit heb gespeeld. Wil niet weten hoeveel uur ik hierin heb gestoken, ben bang dat het er honderden en honderden en honderden zijn. Helaas vanaf hier iets minder geworden en daarna bergafwaarts.

dit is zeker de beste pes en de beste voetbal spel.
heb hem echt kapot gespeeld en dit bedoel ik letterlijk.

Mr.Bungle
Dit is en blijft tot op heden een onovertroffen footie,subliem briljante gameplay en een zware verslavings factor.Hier kan geen enkele Fifa overheen,en helaas is Pes ook niet meer in staat geweest deze kwaliteit te continueren.

avatar van Thomas83
Zes was nog wel redelijk van hetzelfde niveau, maar al wat teleurstellend omdat er weinig toevoegingen en veranderingen waren. Ik zou er een moord voor doen om PES 5 nog online te kunnen spelen.