Need for Speed: Undercover (2008)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / Apple iOS

Ontwikkeld door Electronic Arts en Iron Monkey

In Need for Speed: Undercover zal je als speler undercover gaan om te infiltreren in de underground-racescene omdat deze connecties zou hebben met een internationaal georganiseerde misdaadorganisatie. Jou enige hulp die je krijgt van buitenaf is van een politieagente genaamd Chase Linh. Deze gebeurtenissen zullen zich plaats vinden in het stadje Tri-City dat gebasseerd is op San Francisco. In Need for Speed: Undercover is de politie weer terug, dus probeer uit hun handen te blijven door ze af te schudden.

Je weet zelf toch wel dat de Wii qua graphics niks voorstelt in vergelijking met een PS3 of een 360.

avatar van gamefreakske
heel wijnig punten vind het notans een top pel :d

Nijmegen
joeri592 schreef:
o nooit opgevallen dan

fail

Ging bij deze need for speed wel goede kant op qua gameplay maar ik mis toch offline multiplayer. NFS speel ik graag op de bank met wat vrienden. Lekker racen en lol maken.

avatar van JustinW
Veel minder als underground 2 maar heb me er wel meee vermaakt.

net als hier boven wordt vernoemd niet zo goed als underground maar ook niet slecht het kan ermee door

avatar van Nick.
Dus dit is met?
- Vrij racen in de stad
- Auto's Tunen
- Auto's Pimpen
- Politie achtervolgingen

Wat is er dan zo slecht aan het spel...

avatar van Florsi Florsa
Als ik het me goed herinner het feit dat je met 120 kmpu tegen een betonnen muur aan kan rijden zonder een schrammetje op te lopen.

avatar van kaholiic
Heb zelf Carbon, heb deze bij een vriend gezien en wat is deze lelijk! Dacht dat die 4 jaar oud was, vind Carbon er veel mooier uit zien.

avatar van LekkerBipsje
1,0
Mijn stem zojuist aangepast naar 1 ster!

Ongelooflijk wat een vastlopers in deze game. Ik las op het EA forum dat de oorzaak hiervan ligt in update 1.02. Helaas kan je deze niet deïnstalleren. Geen pretje om een game te spelen met constant de angst dat die vastloopt en je je voortgang kwijt bent...

avatar van jassertje
0,5
Helemaal niks aan. het menu vind ik heel irritant.
op de pc is de game nog wel goed maar op de ps3 helemaal niks aan.

most wanted 4 ever

Heb deze vanmiddag aangeschaft voor een tientje

Ik ging het spel aan met een "laag verwachtingspatroon" wat wil zeggen dat het alleen maar mee kon vallen. Ik had immers NFS Prostreet hiervoor beoefend. Ik moet zeggen dat deze game zo gek nog niet is. Grafisch kan het beter, maar ziet er aardig uit. De snelheid van het spel is lekker speelbaar, en je hebt de auto's snel onder de knie. Makkelijk te sturen. Ook de voortgang in het spel (is na even wennen) aangenaam. Geen topgame, maar wel een leuk tussendoortje.

avatar van wolly
t is niet de beste

Het is geen slechte game, alleen vind ik deze een beetje onoverzichtelijk qua menu's. Maar het racen is wel aardig gedaan, helaas zal er nooit meer een NFS uitkomen die zich kan meten met Underground of Hot pursuit. Maar in deze game, is het weer supertof om voor de politie weg te scheuren en dan om zoveel mogelijk Havok te zaaien, alleen haal ik steeds de achievement niet om voor 100,000 money schade aan te richten. Misschien komt dat nog als ik in level stijg.
Slecht is die niet, maar ook niet denderend om over een 4,0* te komen.

LekkerBipsje schreef:
Mijn stem zojuist aangepast naar 1 ster!

ik heb hem gedownloadt alleen als ik wil tunen loopt hij soms vast

heel soms

avatar van creepy_one
auto's worden erg onderschat in dit spel
met mijn escort, camaro ss, chevelle ss,
en een heleboel van die tier 4/3 auto's
heb ik gewonnen tegen tier 2/1 auto's

tn2543 schreef:
Grafisch is het mooi spel. De auto's waarin je kan racen zijn ook erg leuk!

Ik moet zeggen dat het spel na 10 uur spelen al vrij snel verveeld. Het racen door de stad is af en toe leuk, maar alle plekken waar je raced zien er hetzelfde uit. Er is weinig verschil in landschap waardoor je het racen toch weer snel gezien heb. Als je 3 keer wordt aangehouden door de politie, raak je je auto kwijt.. Dat is ook erg jammer... want de politie heeft je al vrij snel in de smiezen, En ontkomen aan de politie is ook niet altijd even makkelijk, maar wel te doen. Jammer dat je dan die auto kwijt raakt waarvoor je zo lang hebt moeten sparen....

Sommige klussen vind ik trouwens ook erg moeilijk. Ik weet niet of iedereen mijn mening deelt. Maar op een gegeven moment krijg je de opdracht om een gestolen wagen netjes zonder al te veel schade, af te leveren op een plek . Maar dat is bijna onmogelijk... merk ik. Want de politie komt je achterna en die beukt je hele auto naar de klote waardoor het erg moeilijk wordt om de missie uit te spelen. Andere mensen ervaring hiermee...??? Tot nu toe is het mij nog niet gelukt.

Ik ga het spel toch met cheats spelen denk ik.. Want ik wil gewoon racen met de uitgebreidde collectie van de auto's. het achterliggende verhaal van het spel vind ik trouwens ook erg zwak... dat kon beter.

Ik geef het spel een 3.

mijn gratis lamborghini gallardo was ik kwijt door de popo
omdat ik te weinig geld had en het was maar een klus
maar gelukkig had ik voor die opdracht opgeslagen

Ruud007 schreef:
Wat een vuile verlakkerij!

Toen ik heb kocht voor de Wii was ik harstikke blij en opgewonden en kon niet wachten om het te spelen. Zeker na al het nieuws, de trailers en het grote scala aan auto's en drie steden. Hoe erg kun je worden teleurgesteld! De lelijkste graphics ooit gezien, lang niet alle auto's beschikbaar, carriere zo uitgespeeld en ga maar door. Continu teleurstellingen.

Ik moest hem wel op de Wii kopen, want mijn PC kan die spellen niet meer aan. Dus nu maar wachten op de volgende, maar het schijnt dat ze voor de Wii alleen nog een soort Mario Kart achtige game gaan maken, zonder echte auto's. Wat een domme dozen werken daar toch, al het moois bewaren voor de PlayStation 3 en de Xbox 360, terwijl de meeste mensen toch een Wii hebben. Waar zou je dan het meeste werk in moeten stoppen? Juist ja, voor de Wii.

vind je het gek de wii heeft nou 1maal geen goeie graphics

joeri592 schreef:
ik vind dit ook een zeer goede race game, snap totaal niet wat iedereen er zo slecht van vind

ik ook nie

Tha Luz schreef:
Ja ik zou het waarschijnlijk ook niet slecht vinden maar ik (en jij dus mischien ook niet)ben geen echte race fan en expert.Dus met een beetje racen en mooie auto's ben ik dus al tevreden.

ik ben wel een racekenner maar daarom vind ik het spel echt heel vermakelijk
vooral de auto's zo'n grote keus aan auto's heb ik nog nooit in een spel gehad

Shinobi schreef:
Er had eigenlijk zoveel meer in dit spel kunnen zitten als het gewoon zonder bugs en glitches was uitgebracht.
Want ik zat me soms echt te ergeren aan die frame rate drops en soms kreeg ik opeens tijdens het racen één seconde een blauw beeld te zien waarna de race zich voortzette alsof de game de snelheid niet kon bijhouden.

Het verhaal is niet echt bijzonder, al zit er wel een leuke twist op het eind. Ik vond het overigens wel goed dat er veel cut scènes in zaten, want bij de vorige games zaten die er maar sporadisch in.
Alleen hadden ze wel betere NFS vrouwen kunnen casten, want ik was niet echt gecharmeerd van mevrouw Q, mevrouw Millian kon er nog net mee door.

Grafisch ziet het er wel goed uit, alleen ziet het er voor mijn gevoel veel hetzelfde uit. De auto's zien er goed uit, alleen een beetje jammer van die normale personenauto's.

De muziek is verder wel oké.

Verder vind ik dat de politie veel agressiever moest zijn, net zoals in Most Wanted. Het is hier gewoon veel te makkelijk om aan de politie te ontkomen, zelfs al is één van je banden lek door een spike strip.

Dit spel is eigenlijk 3, 5 sterren waard, maar door al die bugs en glitches komt het voor mij toch niet hoger dan 3, 0 sterren.

hoezo jammer van personenauto's
het is toch juist zo bijzonder als je die kunt tunen

oh ja volkswagen is de beste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nintendofreak schreef:
Er komt geen volgende Need For speed meer.
Electronic Arts heeft met deze game veel minder winst en gaat daarom stoppen met het ontwerpen van nieuwe need for speed games.

klets jij maar lekker door

avatar van Realistic Gamer
Met grote twijfel deze toch nog gekocht voor de PSP en hij is nog zo slecht nog niet! Ik vond het een zeer vermakelijke game! Je kon simpel veel geld verdienen en het racen was soms moeilijk maar wel heel gaaf en heel leuk. Als je het even beu was, dan kon je een auto aanschaffen en lekker pimpen of jouw auto die je al in je bezit had en dan gewoon lekker er mee gaan pimpen. De tussen filmpjes waren mooi gemaakt en ook met een goede kwaliteit wat de game toch nog professioneel maakte naast de kleine glitches, dat er bijvoorbeeld ineens een gebouw voor je neus staat uit het niets

Geen 5,0 dus en ook geen 4,5 en ook net niet een 4,0 maar toch wel een welverdiende 3,5 hoor!!!

avatar van creepy_one
Oke, let aub niet op mijn eerdere berichten hier...

Ik heb het spel een aantal jaren terug op mijn toenmalige PC gespeeld, en ik heb het ook voor de Wii. Ik heb met beide versies veel plezier gehad. Omdat ik de PC versie niet meer kan spelen vanwege ik niet echt een gamecomputer meer heb, heb ik het voor de PS3 gekocht. Ik ben nu net voorbij het duel tegen Zack, en het is tot nu toe redelijk makkelijk. Maar ik merk wel dat het langzaam moeilijker worden. Ik vind het grafisch voldoende, niet het beste maar dat geeft niet. Het tunen is zo'n ontzettend leuk onderdeel in dit spel! Je kan echt zo'n beetje al je ideeën en creaties in je gedachten kwijt op je auto. En onderdelen zoals wielen of spoilers kun je aanpassen in grootte bijvoorbeeld. Ik heb op de PC vele uren besteed aan het tunen. Ik ga voorlopig nog even lekker genieten van deze, soort van, replay!

avatar van FlorisV
Door de kennelijk ondermaatse graphics en framerate problemen die me niet bijstaan is dit een onderschatte racegame die tot mijn favoriet uit de reeks behoort. Dit komt omdat je echt in een verhaal zit, hoe basaal ook, waarbij de motivatie en de variatie tussen de missies groter is. Het gaat niet enkel om winnen van races maar ook om het uitschakelen van vijanden door de motorkap te rammen bijvoorbeeld. Die real life scenes tussendoor voelen genoeg als beloning, ze zijn redelijk smaakvol gedaan en Maggie Q is geen straf voor het oog, hoewel ze te emotieloos acteert. De soundtrack is erg prettig, zoals bij de meeste NFS titels. De banen en omgevingen bieden ook genoeg verschillende mogelijkheden om voordelen te behalen, het is lekker arcadey en gaat niet puur om het ontwijken van verkeer, schakelen en bochten nemen. Ik vond deze een stuk verslavender dan NFS Hot Pursuit, je wordt in dit spel meer gemotiveerd elke keer een stukje verder te komen en jammergenoeg is EA weer afgestapt van die formule. Dat het een koopje was scheelde ook wel natuurlijk. Misschien stof ik deze nog een keer af.

avatar van FlorisV
Ik heb hem afgestoft. Waar ik het meest tegen aan loop is hoe verrekte moeilijk dit spel nu voor me is, 10 jaar later. Blijkbaar wordt ik toch echt een dagje ouder. Nog geen enkele missie heb ik kunnen voltooien, genoeg schade aanrichten lukt me wel als brokkenpiloot maar op tijd ontsnappen van de politie nog niet.

Ja, er zijn duidelijk problemen met haperende graphics af en toe. Maar de adrenaline zit er nog steeds in.

Het lijkt erop dat ik vanuit mij oude savegame zit te spelen waarbij het verhaal al klaar is en iets opnieuw moet starten. Want ik kan me deze stijle leercurve niet herinneren .

avatar van FlorisV
En inderdaad, moest eerst een New Game doen. De eerste missies zijn makkelijk te halen.

avatar van FlorisV
Nog steeds hooked, nu op de helft. heerlijk om af en toe een half uurtje te scheuren. En de moeilijkheidscurve gaat in een prettig langzaam tempo omhoog. Vind dit nog steeds een onderschatte game en het veel meer gewaardeerde Hot Pursuit trekt me veel minder. Waarschijnlijk door de variatie en het lineaire karakter dat me wel bevalt.

avatar van FlorisV
Zo, voor de tweede keer uitgespeeld en weer goed voor meer dan 30 uur lol met over de top race actie. Niet slecht voor een zogenaamd slecht spel. Ik vond hem nog steeds erg leuk. De voornaamste makke die ik er in zie is het ontbreken van een moeilijkheidsgraad. Want hij is niet heel erg moeilijk.

Mede omdat realisme zelden een prioriteit is. Je kunt bijna onbestraft stunts uithalen die je normaal met de dood zou bekopen of op zijn minst je auto compleet in de prak zouden rijden. Ook glijdt een goed gepimpte tier 2 bolide als een scherp mes door boter in de bochten en wordt afremmen steeds minder belangrijk.

Evengoed, racen is slechts 1 van de vaardigheden die je op zult moeten doen. Je moet ook kunnen verstoppen/ontsnappen voor de politie. Als ze niet hebben gezien welke bocht je nam is soms je auto compleet stoppen veel beter dan doorscheuren, als je tenminste al meerdere hoeken genomen hebt. Verder zijn er hinderlagen die je voor de politie kunt leggen, door langs een stapel buizen te rijden bijvoorbeeld. Het spel neemt ook hier 1 van de vele loopjes met realisme. Helemaal niet erg het is een arcade spel.

Het vervelende is dat je nogal lang moet wachten voordat je je kaart kunt bekijken, waarop deze hinderlagen staan aangegeven. Dat haalt de schwung wel uit het spel met die missies.

Een andere uitdaging is zoveel mogelijk slopen. En met name gesloopte politiewagens leveren veel schade op.

Nog veel leuker dan de politie treiteren is kapotrammen van je criminele vijanden, wat later in het spel steeds meer terugkomt en mijn favoriete kick gaf. Dit is iets wat een perfecte timing en een optimale hoek vergt (zoveel mogelijk van opzij rammen en met volle kracht...ik liet de eindbaas op die manier aan het einde heel snel honderd rondjes in de lucht vliegen in een tunnel...die knalde hard tegen de muur aan en toen ging de auto als een flipperbal op en neer...werkelijk zalig gewoon...er is een gamegod, hij keek en zag dat het goed was).

Naast dit sloopwerk zijn er ook veel leuke races te rijden, met simpele variaties: sprint (1 lang stuk rijden, geen laps), circuit race (3 laps), solo races onder tijdsdruk met posten die je op tijd moet halen, duels (dan moet je ongeveer 20 seconden lang voorop tijden, dus deze kunnen erg snel voorbij zijn.

Dan de filmpjes. Ze zijn vakkundig gemaakt, mooi belicht en de gekozen acteurs zijn beter dan gemiddeld. Nu ben ik weinig onder de indruk van de altijd houterige Maggie Q maar het is hier echt wel een mokkel, zeker geen straf voor het oog. Ik zie het als niet meer dan een beetje opluistering, het gaat om het racen en de uitdagingen en die zijn prima in orde.

OK, er zijn zeker glitches en bugs. Soms bevriest het spel even, soms is de achtergrond weg, framerate issues...maar alleen een kniesoor laat zijn plezier hierdoor bederven want ik had er meestal echt geen last van.

Dan de soundtrack...hier zitten hele lekkere synth tracks bij, Amon Tobin ("Mighty Micro People"...ziek sterke atmosfeer), Circlesquare (het uberchille "Fight Sounds"), Ladytron, Underworld, Justice (met hun net zo overgeproduceerd als retestrak en funky "Genesis" wat aan Daft Punk in hun beste doen doet denken). Plus nog wat scheurende rock van o.a. Supergrass ("Bad Blood")...ja, dit is wel een sterke selectie bij elkaar.

Het pimpen van de auto's...dit is wat saai en basic uitgevoerd, je ziet nooit de technische componenten of zo. Het is ook altijd een nobrainer, uiteindelijk maak je altijd een superauto die eigenlijk perfect rijdt. Het zou leuker zijn als elke bolide en elke aanpassing naast de voordelen toch zijn eigen markante en hardnekkige minpunten had. Dan kun je elke race voorbereiden met een specifieke bolide en die bijstellen naar wat je wilt. Nu is het gewoon een kwestie van een goeie kar in de hoge tier aanschaffen zodra het kan en die maximaal upgraden.

Dat ten spijt, nog steeds een heel tof spel en het blijft 1 van de beste koopjes die ik heb gemaakt voor de consoles.