Warhammer: Dark Omen (1995)

PC / PlayStation
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Mindscape

De koning van de Undead is weer tot leven gekomen ten zuiden van het Kejzerrijk. De speler begint het spel als Morgan Bernhardt die op dezelfde tijd een kleine handelspost aan het verdedigen is tegen Goblins. Je word snel naar de hoofdstad Altdorf geroepen omdat de Orcs het zuiden van het Kijzerrijk binnen vallen. Al vechtende tegen de Orcs word duidelijk dat ze op de vlucht zijn geslagen voor iets akeligers dan andere Orcs.

avatar van pkunk
Hier heb ik heel veel lol aan beleefd. Qua gevechten zou je het misschien als voorloper van Rome: Total War kunnen beschouwen. Het verhaal was erg spannend, en omdat verschillende keuzes allemaal andere gevolgen hadden was de herspeeldbaarheid erg groot. Ik heb het denk ik wel zo'n 10 keer uitgespeeld. Nu nog aan de praat krijgen op Windows XP

Inderdaad de vergelijking met Rome zie ik ook wel, alleen een stuk moeilijker en daardoor ook spannender, imo. Erg lang op gezeten en die verschillende keuzes waren idd erg vet, ook de verschillende groepjes die je kreeg (soms voor maar even) waren erg cool. Erg mee vermaakt en vette dialoog en voice acting in de verhaal stukjes.
Vet en veel verhaal ook.

Is ook nog een voorganger van Shadow of the Horned Rat, ook met Morgan in de hoofdrol, helaas nooit gespeeld...

Het maken van keuzes voegd inderdaad een hogere herspeelbaarheid toe, maar op de een of andere manier wist het spel me niet te boeien. De characters kwamen niet goed op me over, zodat ik het bij een keer uitspelen heb gelaten... kan er niet meer dan 3*** voor geven

avatar van Game-analist
Goede game!