Borderlands (2009)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Borderlands speelt zich af op Pandora, een gigantische planeet waar kolonisten geland zijn met hun schepen. Het is er zeer gevaarlijk en er struinen overal smerige wezens rond die maar aan één ding denken: eten. Het wordt al snel lente en dat betekent dat er enkele monsters opstaan uit hun winterslaap. De kolonisten worden daardoor ineens geconfronteerd met nieuwe levensvormen die ze nooit eerder hebben gezien.

Dragon Age II, even mee gestopt..moest even wat te knallen hebben, dus ben ik nu voor de 2de keer met Borderlands begonnen. Hij bevalt weer supergoed , kijken of ik het nu wel volgehouden krijg om alle DLC erbij uit te gamen.
Borderlands is wel lekker sfeervol, droge humor genoeg en al die andere kleine leuke dingen maken dit een geweldige game. Dus ik vermaak me er weer prima mee.
Straks of morgen weer verder gaan ermee.

avatar van Wii00
2e hands gekocht vandaag en aangenaam verrast wat een to spel dit is!
Gelijk deel 2 maar ff in de pre-order gedaan

avatar van Aazhyd
GOTY edition gekocht voor een tientje. Tof spel, geld meer dan waard. Deed me nog het meest aan FarCry 1 denken, maar ook wel aan HalfLife 1.

mister-fool
Het einde was een anticlimax, maar de sfeer, humor en gameplay zijn sterk. De overvloed aan wapens zorgt er voor dat het afknallen van vijanden interessant blijft. Er zijn veel punten die aan dit spel verbeterd kan worden, maar tijdenzs het spelen heb ik me enorm vermaakt.

avatar van Aazhyd
Speel de DLC's (vooral Knoxx) en vergeet PT 2 en 2.5 niet.

Ik heb Lilith nu op level 69 en Mordecai net PT 1 uitgespeeld, level 36.

Pastichio Rocker
Af en toe is het wel saai hoor, vooral als je in je ééntje speelt. Leuk die 10.000 verschillende wapens, maar vaak met zo'n miniem verschil dat het de moeite niet waard is.

avatar van Niinoke
Vandaag Borderlands gekocht.
Deel 2 ziet er super vet uit, maar ik kan misschien beter het eerste deel spelen ;D
Heb nu een uurtje gespeeld en het ziet er allemaal zeer leuk uit. Gameplay is tot hiertoe al zeer goed en de graphics zijn normaal gezien niet mijn stijl, maar ik vind het eigenlijk toch nog wel leuk

Vanavond verder spelen, en zien wat deze game allemaal te bieden heeft, ben zeer benieuwd.

Ik heb voor ´t eerst van de Borderlands series gehoord door het tweede deel, maar ook ik wil liever eerst dit deel spelen. Is best een cult game geworden van wat ik allemaal lees op reviews. Hoe dan ook, halen zodra ik Bioshock 2 heb uitgespeeld. Ben benieuwd.

Vanmiddag geleend en er meteen mee begonnen, heeft wel een lekker uniek sfeertje maar ik ben de eerste missies zowat dood, d.w.z. géén gevoel, doorheen gegaan. Hopelijk krijgen we bij de aankomende missies meer gevoel, want tot nu toe heb ik meer een ''ga naar x, doe heel snel y en ga weer terug naar x voor je beloning''-gevoel. Maar dat kan natuurlijk ook een korte inleiding zijn om je te laten wennen aan de game play.

avatar van Aazhyd
Vanaf Sledge's Safehouse begint het pas echt. Maar BL1 is wel wat meer herhaling en simpele quests dan BL2. Ziet er ook minder kleurrijk uit.

Heb je de Game of the Year edition? Zombie Island en General Knoxx zijn erg leuk.

Nee, ik heb gewoon de standaard editie. Maar hoe 't er nu naar uitziet, ben ik blij dat ik toch niet voor de GOTY ben gegaan. Ik moet Sledge nu killen maar ik heb mijn interesse totaal verloren. Naast 't feit dat ik best wel vaak doodga, vind ik dat unieke dode sfeertje helemaal niks meer hebben. Misschien in de nabije toekomst weer 's proberen, maar vind het weinig hebben.

Pastichio Rocker
Ik ben tot ongeveer de helft gekomen en daarna ben ik ermee gestopt. Wat een ontiegelijk saai spel. Wellicht leuk in de multiplayer, maar single player is niet aan te raden. Het is dat het er zo goed uitziet dankzij het cellshading effect, anders was ik er al veel eerder mee gekapt. Boredomlands more like.

Vind het ook niet zo'n bijzonder spel. In multiplayer een uurtje of vijftien gedaan, maar ben er eigenlijk niet eens echt ingekomen. Als een malle door de quests klikken zonder dat het verhaal me kon boeien. Kwam ook door de enorm saaie look van de wereld, het post apocalyptische is sowieso niet iets voor mij.

Daarbij voelt het schieten ook niet echt goed, geeft totaal geen voldoening als je iemand omlegt. En je moet ook hopen op een goed wapen, want als je de halve game geen goed wapen vind en je partner wel is het ook kut.

Pastichio Rocker
Borderlands is natuurlijk niet echt post-apocalyptisch he, aangezien het zich op de planeet Pandora afspeelt. Het grote probleem wat ik had met Borderlands is dat er totaal geen variatie in de game zit. Het is alleen maar op en neer rennen/rijden, buit verzamelen en steeds weer dezelfde vijanden overhoop knallen in dezelfde grauwe, kale omgevingen. De planeet is enorm groot, maar jij bent de enige die er actief in rondloopt. Er zijn wel andere niet-vijandelijke personages, maar die zijn er alleen maar om meer saaie opdrachten te geven, waar je vaak de halve wereld voor moet doorkruisen.

Na een game zoals S.T.A.L.K.E.R., met geniale A.I. en een wereld waar je echt het gevoel hebt dat deze leeft - met of zonder jou - merk je al heel snel hoe ver dat spel zijn tijd vooruit was en andere games altijd nog ver achter zich laat liggen.

Hadouken schreef:

Tot op de letter precies mijn 'probleem', heb er al +- 10 uur opzitten en het lijkt gewoon echt geen verhaal te hebben. Inderdaad door de quests klikken terwijl je amper een gevoel hebt waar 't over gaat, zal volgens mij daarom dus ook niet beter worden. Ook dat 'unieke' dooie sfeertje vind ik niks meer aan.

mister-fool
Ben iets positiever over de game, maar het verhaal viel mij ook enorm tegen!

avatar van Dutch-J3ff
De "Game of the Year Edition" gekocht, toffe maar erg aparte game...

avatar van dopey
Toffe game met een cartoony Mad Max achtig uiterlijk, leuke missies en erg veel schieten. Er zijn veel werelden met daarin weer andere werelden. Best pittig zo nu en dan maar is ook vaak een kwestie van uplevellen.

Ik ben deze game weer eens een keer aan het spelen. Leuk, en nu kan ik deel 2 nog meer waarderen. Alle veranderingen zijn ook echt verbeteringen. Als de Pre-Sequel net zo'n stap vooruit is dan wordt dat echt een fantastische game.

BoordAppel schreef:

Same here, weer eens begonnen met deel 1 na De Pre-Sequel uit te hebben..blijft een erg erg vette game:)

Hier dus ook. Opnieuw begonnen onlangs en EINDELIJK ook uitgespeeld. Voorheen strandde ik altijd ergens in de helft of zo omdat ik meestal coöp. speelde met een vriend die dan plots de interesse verloor en om de een of andere reden vond ik het dan zelf ook stukken minder.

Deze keer echter lekker op mijn gemak aangepakt en het blijft wel een heerlijke shooter. Nu eens een keertje de DLC er doordraaien... ben ik ook wel weer even zoet mee.

avatar van Delloo
1,5
Wat een super frustrerende game. Begint leuk, maar wordt na een poosje echt veel te moeilijk. Heb level 14 bereikt maar stop er nu echt mee. Mijn wapens zijn niet goed genoeg en ik ben niet snel genoeg om de vijanden te verslaan wat steeds moeilijker wordt. Door het save systeem raak je als je dood bent steeds minutie kwijt, wat na verloop van tijd echt gaat opbreken. Ook het autorijden is echt vreselijk. Wat een beroerde besturing.
Ik had veel verwacht van deze game maar ben zwaar ontgocheld.

avatar van Aazhyd
Als het te moeilijk is, moet je side missions uitvoeren om XP te krijgen. Dat geeft je ook de kans om wapens te farmen. De story missions hebben namelijk een vast level. Als je alleen maar story missions doet, heb je een te laag level om erdoor te komen.

Munitie is heel makkelijk aan te komen en goedkoop, en ik kan me niet herinneren munitie kwijt te raken bij doodgaan. Ik denk dat je te hoge tegenstanders tegenkomt, waardoor je veel munitie moet gebruiken. Dat is dus op te lossen door side missions.

Autorijden moeilijk? Begrijp ik niet. Ik vind het juist erg makkelijk.

Het probleem met het autorijden snap ik wel, de besturing daarvoor (op de PC) is best vervelend.

avatar van STG18
De Enhanched Edition eens geprobeerd en het greep me meteen. Het speelt veel soepeler met de minimap. Qua gunplay vind ik dit de sterkste Borderlands. Op andere gebieden is deze wat meer "bare bones" maar hij knalt heerlijk weg.

avatar van Onderhond
Toch maar met de eerste begonnen.

Het spel toont z'n leeftijd wel. Het mag dan wel open maps hebben, er zijn toch duidelijk enclaves van vijanden, trigger één van die vijanden schiet de rest meteen wakker. Zo is het toch steeds gewoon van het ene trosje naar het andere lopen.

Van de 7 types aan wapens heb ik er denk ik 3 gebruikt. Shotguns voor dichtbij, combat rifles voor midrange en snipers voor long range. Ook het loot-gegeven vond ik niet zo boeiend, 95% van de wapens die je vindt is toch rommel. Zo kon ik best een uur of 5 op hetzelfde setje wapens teren. De beperkte storage, het wat vervelende systeem van wapens vergelijken en het oeverloos verkopen werd na een tijdje ook wat saai.

Maar het stijltje is erg gaaf en ik had ook gewoon weer eens zin in een shooter. Vond het verder wel een erg makkelijke game, inclusief de baas (die er van de eerste keer aanging, zonder al te veel stress. Het is zeker vermakelijk, maar erg naturel voelt het niet meer aan, daarvoor is het iets teveel verouderd vrees ik.

Heb ook nog een paar extensions geloof ik, maar moet nog eens kijken hoe ik die gespeeld krijg. Ook de menus vind ik bij de Switch een beetje onhandig.

avatar van Aazhyd
Ik gebruik 90% SMG's en de rest Sniper en een heel klein beetje Combat Rifle. Maar ik ben dan ook een Lilith-adept. Van de Expansions zijn Zombie Island en Secret Armory de interessantste.

Je kan een tweede run doen op een hoger level, met zwaardere tegenstanders. In Secret Armory zit naast de gewone eindbaas ook nog een speciale boss (Crawmerax).

In BL2 zit duidelijk meer variatie. Zal je dan iets beter bevallen.