Borderlands (2009)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Borderlands speelt zich af op Pandora, een gigantische planeet waar kolonisten geland zijn met hun schepen. Het is er zeer gevaarlijk en er struinen overal smerige wezens rond die maar aan één ding denken: eten. Het wordt al snel lente en dat betekent dat er enkele monsters opstaan uit hun winterslaap. De kolonisten worden daardoor ineens geconfronteerd met nieuwe levensvormen die ze nooit eerder hebben gezien.

Besteld
Handig om zo'n soort spel te kopen terwijl het net mooi weer buiten begint te worden...

davidbmaster
ja dom maar ja dat kon je zelf ook weten haha.

avatar van WeZet
gamelord schreef:
En krab jij je korsten maar van je reet.

Alleen hierom ben ik het al met Gameslord eens.

Ik ben nu weer aan het spelen. Lekker grinden, ergens is het vergelijkbaar met World of Warcraft. Loot verkopen en weer wat quests doen.

avatar van Starmaster501
Uitgespeeld in iets minder dan 15 uur. De laatste eindbaas was een lachertje... Het hele einde is best wel teleurstellend na alles wat je gedaan hebt. Voor de rest ben ik hier wel enthousiast over. Veel verkennen, veel variatie in omgevingen, vijanden en wapens. En het blijft leuk. Op naar de 5 DLC's.

te snel dus alleen story mode gedaan zwak

k w
Als je hem uitgespeeld hebt, kan je hem nog op playthrough 2 en 3 doen, sterkere ''monsters '' en nog betere loot. Maar dat is alleen leuk als je van items farmen houd ''

davidbmaster schreef:
te snel dus alleen story mode gedaan zwak

Mwah heb ook de tijd genomen en veel side-quests gedaan. Maar ik begon het toch een beetje saai worden en wou door naar Zombie Island. Dus ik ging maar verder met alleen de hoofdlijn. Ik ga nu eerst nog wat side-quests voltooien met een maat en dan installeer ik Zombie Island.

davidbmaster
een echte gamer gaat voor elke kans voor elke missie maar ja in heb 3 playthough op 100 % yeah

avatar van Starmaster501
Ik moet wel zeggen dat Borderlands niet echt uitdaagt om te exploren. Er valt gewoonweg niets te vinden als je overal gaat zoeken. Alleen maar ammo en wapens maar daar doe ik het niet voor.

avatar van patenpac
Ik ben deze game weer eens aan het spelen en ik moet toch wel zeggen dat het voor mij een super game is.
De mix van FPS en RPG zit goed in elkaar, graphisch zit het ook top (ookal is het cartoon achtig) en qua gameplay stoort het mij niet.
Misschien inderdaad net niet genoeg plaatsen om te verkennen, maar de DLC's maken dit dan ook weer goed.
Een verdiende 4,5*

Net de game of the year editie gekocht met vier uitbreidingen en een poster erbij en iets van levels voor de nieuwe Duke Nukem. Heb een ps 3. Ben benieuwd! Verhalen klinken positief hier!

avatar van bvonk
@bummerted

Niet extra levels maar je krijgt wel eerder toegang tot de Dule Nukem Forever Demo. 3 Juni komt die uit voor First Acces Members.

Hoera

avatar van solidKevin
Ik ben nu al even bezig en ik vind het tot nu toe leuk .

avatar van solidKevin
Ik ben u ongeveer 20 uur onderweg en ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind en dat het blijft boeien.

avatar van solidKevin
De eindbaas verslagen en alle side-quests gedaan. Leuk spel en ben nu begonnen aan de DLC's.

Oke en welke DLC raad je eventueel aan, heb em na een verloren savegame ook een 2e playtrough gedaan en deze keer wel het einde gered. Eindbaas viel me tegen (te makkelijk), maar doorspelen in een nieuwe game met gelevelde vijanden is dan weer wel erg leuk.

avatar van Starmaster501
EInbaas was slechte shit ja.
Alle DLC's zijn erg leuk, behalve Mad Moxxi DLC. Die bied echt heel weinig aan. Tenzij je de GOTY heb kan je die wel proberen.

avatar van Spock
Zo, ik heb er nu een kleine vier uur ingestoken maar ik ben helemaal niet overtuigt van Borderlands. Sterker nog, ik ben zeer teleurgesteld. Het ziet er allemaal schitterend uit, met die animatie-graphics. Het is allemaal veel te lastig, moet je met een vreselijk slecht geweer een hele horde honden of bandieten aan, niet te doen. Ik krijg er met een beetje geluk een af, laat staan vijf. Nee, Borderlands moet een stuk meer laten zien voordat deze een voldoende scoort.

avatar van Starmaster501
Had ik in het begin ook last van, maar als je eenmaal wat hoger bent en je komt terug op die plek zijn ze met 2 kogels dood.

avatar van Spock
Ja precies, maar dan heb ik dat probleem opnieuw in de nieuwe gebiedjes . Maar ik heb wat tactieken ontwikkeld. Ik speel met Lilith, dus ik doe iets meer hit-and-run en heb me wat meer wapens aangeschaft die met een vizier werken, vind ik makkelijker. Kan het zijn dat een wapen ineens weg gaat? Ik stierf en ineens was mijn wapen weg :S.

Nee kan niet. Heel raar.
Misschien dat je hem per ongeluk ingewisseld hebt met een ander wapen.

avatar van Spock
Nee, want ik was ermee aan het schieten toen ik ineens stierf. Dat is inderdaad best vreemd. Wat nog vreemder is, is dat ik iets soortgelijks had met Fallout 3. Misschien dat ik me het beste niet kan wagen aan desolate niemandslanden . Maar goed, door de RPG-elementen kom je al snel een ander wapen tegen dat beter is .

avatar van solidKevin
Ik vond Borderlands wel leuk, maar ik weet niet of ik een tweede deel ga kopen.

avatar van Starmaster501
Ze moeten wel met hele grote veranderingen en vernieuwingen komen om mij het 2e deel te laten kopen.
Natuurlijk nog wel in Borderlands stijl blijven

Dat dan weer wel ja .

avatar van Spock
Ik heb nog eens enkele uurtjes in dit spel gestoken, aangezien deze toch wel stukken meer te bieden heeft dan ik had gezien. Ik heb me overigens enorm vermaakt die paar uur dat ik gespeeld heb. Ik ben nog steeds bezig met Lilith, en dat beviel enorm goed. Ik kon lekker door vijanden heen scheuren en ben hooguit drie keer gestorven. De bosses zijn mijns inziens nog steeds te overpowered. Bonehead, Nine-Toes, Sledge, die gast in The Save House, ze zijn allemaal te sterk voor het betreffende level.

Het meest frappante vind ik wellicht de AI. Mensen klagen bij Far Cry 2 altijd over de afschuwelijke AI die dat spel zou hebben. Maar ik begin toch echt te geloven dat Borderlands' AI een heel stuk slechter is. Wanneer ik een NPC kogels door de kop jaag, duik ik af en toe even weg en ga ik via een omweggetje naar zijn zijkant toe. Vervolgens kan ik blijven schieten, zonder dat hij überhaupt reageert. En dat heeft niks te maken met het feit dat ik zo super tactisch sluip hoor, aangezien ze me vaker van lange afstand door hebben wanneer ik ze in mijn vizier heb.

Overigens vind ik dit echt geen spel dat een vervolg moet krijgen. Niet omdat het slecht is, maar dit spel voelt gewoon zo goed als stand-alone. Nu werd dat weliswaar ook over BioShock 2 gezegd, maar die was uiteindelijk ook beter als het origineel. Maar toch blijf ik dat gevoel houden.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Facr Cry 2 probeert dan ook een realistische game te zijn, dit absoluut niet. De AI is wat mij betreft prima voor wat hij moet doen: eindeloos veel vijanden op je af vuren. Bovendien reageert de AI hier wel gepast als je ongezien het hoofd van hun maatje eraf schiet met een sniper rifle.

avatar van Spock
Nou, het spel is dan wel minder serieus, maar dat wil niet zeggen dat een slechte AI kan worden goedgesproken. Je zit inderdaad in heftige vuurgevechten, maar wanneer je niet blindelings op een plek blijft valt die door de mand. Ik heb ook vaker meegemaakt dat vijanden ineens langs me door renden, alsof ik op een andere plaats stond als het ware. Totaal gefocust op een andere locatie, en niet op mij.