Borderlands (2009)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Borderlands speelt zich af op Pandora, een gigantische planeet waar kolonisten geland zijn met hun schepen. Het is er zeer gevaarlijk en er struinen overal smerige wezens rond die maar aan één ding denken: eten. Het wordt al snel lente en dat betekent dat er enkele monsters opstaan uit hun winterslaap. De kolonisten worden daardoor ineens geconfronteerd met nieuwe levensvormen die ze nooit eerder hebben gezien.

Wanneer is de release?

Rujar schreef:
Wanneer is de release?

februari 2009

avatar van Foetsj_NL
Die comic/cartoony-stijl die ze hebben toegevoegd kan me niet echt boeien. Ik had de game veel liever in een realistisch daglicht gezien, dit is 3x niks.

SvV_Ying
Ben erg benieuwd naar deze game, heeft wel wat weg van Fallout. Video's en previews tot nu toe zien er erg goed uit.

Gearbox Software is de laatste jaren stevig aan de weg aan het timmeren. De ontwikkelaar die zo'n tien jaar terug verantwoordelijk was voor de uitbreidingen van de Half-Life saga mocht daarbuiten vooral veel console-to-PC portwerk verrichten. In 2005 kwamen zij met hun eerste eigen IP: 'Brothers in Amrs: Road to Hill 30'. De game bracht een nieuwe blik op het verzadigde WOII-shooter genre en kon een jaar later rekenen op een opvolger genaamd 'Earned in Blood'. De franchise bleek populair genoeg om nog een derde deel te maken, 'Hells Highway', dat zich ditmaal in Nederland af zal spelen. In de tussentijd hebben ze niet stilgezeten en zijn enkele andere projecten van start gegaan waaronder een game van de film 'Heat' (momenteel in de ijskast), een nieuwe game van de 'Alien' films, een vervolg op 'Samba de Amigo' voor de Wii. Met hun belangrijkste paradepaardje zijn ze nu na ongeveer twee jaar halverwege: hun gloednieuwe IP 'Borderlands', een combinatie van FPS, 'Diablo' en 'Mad Max'.

Developer: Gearbox Software
Publisher: 2K Games
Platforms: PC, XBOX 360, PS3
Release: 20 oktober (US), 23 oktober (Europa)

Ben erg benieuwd naar deze game. Vooral de mix van Halo en Diablo lijkt me erg vet!

avatar van mnrk
Ik weet dat de trailer van deze game al heel lang op mijn ps3 staat....de vrouw met een half gezicht als Alien !!!

En nu pas komt de game uit ??

Maar zo als SvV_Ying al zegt...de previews van deze game zien er veel belovend uit. Ook het stuk in het OPM is erg sterk.

Ze hebben de graphics ineens omgegooid, vandaar dat het ff heeft geduurd. Maar het hele RPG-element vind ik wel erg dope. Hoop ook dat er wat van de humor van de 'behind the scenes' in de game zelf zit.

avatar van davidov
Ben benieuwd, een spel dat ik in de gaten ga houden.

wil, ik zeker hebben

alleen jammer dat het cartoon achtig is

avatar van Brains
Niet per definitie jammer. Cartoon is, als het goed gedaan is, in sommige gevallen leuker dan fotorealistisch. In mijn opinie dan heh

Morgen komt hij uit op de consoles... ben er nog steeds niet over uit of ik hem ga halen met Dragon Age op de loer...

Imperial Figure
De review van ign gezien en ik moet zeggen, het ziet er goed uit.

Van wat ik heb gezien erg mooie game. Mijn broertje speelt hem al 2 dagen nu.

avatar van toetje1977
Ik startte het spel op... en voor ik het wist was ik 2 uur verder. VERSLAVEND!
Doet me tot nu toe erg denken aan Fallout 3.
Vette stijl, goede humor, vet hoe nieuwe characters geintroduceerd worden.
Maakt de verwachtingen echt waar tot nu toe....

avatar van Brains
Zelfde eerste indruk als hierboven. Alleen begint het nu vervelend te worden omdat ik word geowned door kerels in missies die in het spel zelf als 'normal' staan bestempeld En die guardian angel past totaal niet in de sfeer van de rest van het spel, dat is eigenlijk het enige echte minpuntje wat ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Review gelezen en ik las dat er voor een RPG bar weinig verhaal inzit en de meeste personages hebben geen voice over.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

avatar van davidov
Hmm, ik verwacht een game waarbij je eindeloos mannetjes en monsters moet doden voor XP, dus daarbij komt toch weinig verhaal of dialoog kijken denk ik.... dus ik vind het niet erg, normaal zou ik het best ernstig vinden maar dit lijkt me nou juist een spel waarbij het niet nodig is.

avatar van Hadouken
Het doet me langzamerhand ook een beetje denken aan Serious Sam II. Geen verhaal, maar een geniale coöp waarbij het gewoon knallen voor het leven is.

Shinobi schreef:

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Het is net zo min een RPG als Diablo een RPG is. Borderlands is gewoon een action game met lichte RPG invloeden en een leuke setting. Dus stoort het ook mij alvast niet dat er geen diepgaand verhaal in zit.

avatar van Brains
Voor een diepgaande RPG moet je inderdaad niet bij dit spel zijn. De kracht van dit spel zit wat mij betreft in de zeer coole grafische stijl, humor en het is verder gewoon een zeer leuke shooter in een open world. Qua shooter lijkt het inderdaad doet het mij inderdaad ook denken aan Serious Sam, en qua RPG elementen aan Mass Effect.
De skills die je kan levelen varieren per class die je kiest. En verder zit de diepgang meer in de juiste wapens en shields equipen. Verhaallijn is inderdaad niet heel boeiend, maar daar heb ik me nog niet aan gestoord.

FeZ
Kan je dit spel offline co-op spelen achter een console?

avatar van Brains
Ja, met 4 spelers tegelijk.

avatar van davidov
M'n huisgenoot en ik hopen het offline over de LAN te kunnen co-oppen. Lijkt me best wel gaaf eigenlijk als het kan, vast wel

Ik heb dit spel zelf nu een drietal dagen in bezit, en ik moet zeggen dat dit echt een heel, heel verslavend spelletje is. En de coop mode is ook echt vet, zelfs mijn schoonzusje speelt fanatiek mee! Voor mij een onverwachte super game, terwijl ik wachtte op Uncharted 2 en Modern Warfare 2.

davidov schreef:

Op de Xbox 360 is system link in ieder geval wel mogelijk, dus ik denk dat het op de PS3 en PC zeker ook mogelijk is. Weet niet waar jij het van plan ben op te gaan spelen.

avatar van davidov
PC, daarom wacht ik ook zo ongeduldig

avatar van wilmar60
lijkt me leuk maar voor welke mode koop je hem het liefst singleplayer,multy of online

Veritas
Nee lijkt me helemaal niets aan

Brains schreef:
Ja, met 4 spelers tegelijk.

Mijn verontschuldigingen voor deze uitspraak, splitscreen co-op kan maar met 2 spelers in plaats van 4. Over de LAN en online kan wel gewoon met vier spelers.

De co-op in dit spel is trouwens heel erg vet. Voornamelijk omdat je zowel samen missies kan gaan uitvoeren als gewoon onafhankelijk van elkaar het gebied kan gaan verkennen. Zo was ik gisteren even een boss gaan verslaan, terwijl mijn broertje die nog een te laag level was, met mijn auto een bandietenkamp aan de andere kant van de map ging plunderen om te levelen en looten.

Ik hou totaal niet van RPG`s, maar dit is echt een gaaf spel. Gewoon knallen en het enige RPG achtige is volgens mij dingetjes kopen en jezelf upgraden. Echt leuk dit spel.

avatar van davidov
Een RPS (role playing shooter) eindelijk!
Fijn spel zeg, op de pc gespeeld met mn huisgenoot over de LAN gister.
Waanzinnig fijn.... gewoon wat rondrennen, schieten, upgraden, rommel zoeken, verkopen en kopen....meer killen en schieten etc...
Pas nu valt het op hoe beperkt de meeste shooters zijn als in, je krijgt 1 shotgun en 1 rifle etc, de gamer moet het er maar mee doen. De variatie in dit spel geeft genoeg om elke gamer iets te laten gebruiken waar hij zich fijn bij voelt.

Ben benieuwd naar de rest maar momenteel stormt het spel wel op een 4* af.