The Sims (2000)

Macintosh / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox
Simulation
single player / online

Ontwikkeld door Maxis

In plaats van het bereiken van een doel, wordt de speler aangemoedigd zijn eigen beslissingen te nemen en zich te begeven in de interactieve omgeving. Het enige echte doel in het spel is het op de juiste manier besteden van de tijd van de Sims, waardoor zij hun eigenschappen kunnen verbeteren. De speler moet besluiten hoeveel tijd van de Sims besteed wordt aan persoonlijke ontwikkeling, zoals trainen, lezen, creativiteit en logica. De enige manier om deze ontwikkeling te bereiken is door deze activiteiten aan de dagelijkse routine van de Sims toe te voegen. Ook aan de basisbehoeften moet voldaan worden, zoals persoonlijke hygiëne, eten en slaap. Als de Sims deze behoeften onvoldoende kunnen vullen, zullen ze ziek worden en sterven. Bovendien hebben de Sims plezier in hun leven nodig; als dit niet gebeurt zullen ze depressief raken.

Dat was inderdaad erg grappig bij de Playstation 2 versie. Eerst die droom van een super luxe en groot huis... Daarna word je wakker in je ma's crappy apartement. En moet je proberen op jezelf te gaan wonen.

Vond sowieso de PS2 versie erg leuk gedaan, de soort story-mode met goals werkte extra motiverend en had erg leuke details, meer van genoten nog als de PC versie...

avatar van lisa=10jaar
deze game vind ik wel heel leuk maar hij ook affentoe heel lastig moet ik zeggen

RE123
dit spel heb ik heel vaak op de pc gespeeld

avatar van Clank
ik had dit spel gekocht omdat de sims me wel leuk leken,maar ik werd zenuwachtig van deze game,zeer langdradig,de sims van nu zijn beter uitgewerkt

avatar van JustinW
Het begin van een prachtige reeks. Ik had the sims1 met alle uitbreidingen, en helemaal kapotgespeeld. Was uren bezig met een goede baan, of een mooi huis te bouwen. Mijn zus en zusje speelden het ook veel.
Sims 2 is ook super vooral gaan het maken is tof. Speel ik nu nog steeds af en toe. Gewoon een leuke afwisseling naast shooters en FILMS

vroeger redelijk wat plezier mee gehad maar nu is het gwn een dom spelletje maar omdat ik vroeger er lol mee had 2,5

Lexcoaster
Ik ben bang dat The Sims nooit echt mijn ding is geweest. Best leuk voor een keertje om het lot van A.I. poppetjes te bepalen, maar het boeide eerlijk gezegt te weinig. Ik prefereer games met een storyline denk ik meer dan simulatie games. Toch was dit spel best leuk om een keer gespeeld te hebben.

Cool was dat je de 'blokjes' die verscheinen als je sims uit de kleren gingen kon uitschakelen...

Ik vond dit voor om precies te zijn 30 minuten leuk en daarna ging de verveling er bij mij inslaan. Dit kwam met name omdat er totaal geen vaart in de Sims zit. (ga aan tafel zitten, haal de krant en ga slapen) na 30 minuten was ik er eigenlijk al weer klaar mee. Kan begrijpen dat mensen dit leuk vinden maar aan mij is dit niet besteed.

avatar van Ilikegames
Met de sims 2 ging ik altijd met zo'n standaard huis verder.
Het was het huis dat de mensen groen zijn, ze hebben veel minder behoeften dus veel makkelijker. Nou ben ik erachter gekomen dat er egt iemand bestaat die half mens en half boom is !!!

avatar van youngtick
Ik heb dit spel niet gespeeld dus ik ga er geen ster voor geven.

Ik ben er ook niet van overtuigd om er een te spelen maar wie weet voor in de toekomst dat ik van gedachte ga veranderen.

Maar 1 vraag en eerlijk zijn mensen.

Worden de Sims spellen niet drastisch uitgemolken?????.

avatar van Princess Piranha
Een beetje misschien, maar ze voegen wel steeds meer toe en het wordt er ook beter op.

avatar van rickazio
youngtick schreef:

Worden de Sims spellen niet drastisch uitgemolken?????.

Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Ze gebruiken wel aldoor dezelfde tactiek en formule voor hun simspellen, nog niet zo lang geleden hebben ze een record van meer dan ''100 miljoen spellen verkocht'' gehaald, waarom zouden ze een andere formule bedenken? Mensen die de sims 1 hebben gespeelt beginnen het wel erg uitgemolken te vinden denk ik (ben er zelf één van). Voor de nieuwe generaties is het natuurlijk ontzettend leuk.

avatar van youngtick
rickazio schreef:

Ligt eraan hoe je het bekijkt.

aight daar zit een goeie punt in.

avatar van jellie119
Hannibal schreef:
Eens met Paap, op den duur kreeg ik gewoon een hekel aan die zeikerds en liet ik ze expres creperen. Wat denken ze wel niet, zet je een prachtig bankstel neer en zijn ze nog niet tevreden!

haha, ik had precies hetzelfde

avatar van Mynami
Een spel wat je lang kan doen maar je kan niet veel dingen. Het gaat snel vervelen maar 1 keer per maand een dagje spelen is wel leuk hoor

het word later wel een beetje uitgemolken, maar, ze voegen zoals gezegd, ook veel dingen toe

mister-fool
youngtick schreef:

aight daar zit een goeie punt in.

En ze voegen natuurlijk wel dingen toe aan het concept. Bijvoorbeeld persoonlijke doelen in de sims 2.

avatar van jerom1234
Ik was in het begin echt heel erg bang voor dat zwarte waarop je niet kon bouwen en Magere Hein vond ik zo eng!!!
Hier was toch ook een clown ofzo? Wat deed die ook alweer?

avatar van polopolo150
jerom1234 schreef:
Hier was toch ook een clown ofzo? Wat deed die ook alweer?

De clown was volgens mij in The Sims: Livin' Large. (Geen idee hoe het in het engels heet)

Een tikkeltje te mainstream voor mij, ik waagde me er toch aan, en ik vind hem ook niet echt slecht. De PS2 versie vond ik zeer degelijk. Het is gewoon een game die je moet spelen, in je luie stoel.

avatar van N811
Wijvenspel

SouthParkFan
N811 schreef:
Wijvenspel

Goede recensie zeg

Ik vond het wel een erg goed spel eigenlijk