Star Control II (1992)

3DO / PC / Macintosh
Strategy / Action

Ontwikkeld door Toys for Bob
Uitgegeven door Accolade en Crystal Dynamics

Je speelt de rol van kapitein die terugkeert naar de aarde na een flinke tijd afwezig te zijn geweest. Bij terugkomst blijkt het merendeel van het universum te zijn veroverd door de kwaadaardige Ur-Quan. Waaronder ook de aarde. Aan jou de taak orde op zaken te stellen.

avatar van pkunk
Misschien wel het leukste spel wat ik gespeeld heb. Nooit meer dezelfde combinatie van spelelement terug gezien in een spel. Ontzettend groot universum om te verkennen, Hoop verschillende rassen. Allemaal met hun eigen specifieke kenmerken; zo waren de Pkunk helemaal van de Zen en 'enlightenment' en had je bijvoorbeeld de Utwig die depressief waren omdat ze hun Ultron kwijt waren. De ruimtegevechten waren lekker simpel, maar toch heel goed uitgewerkt met een breed scala aan verschillende schepen. Dan was er nog de muziek die ook op een geweldige manier bij droeg aan de sfeer. En dit dan weer overgoten met een mooi sausje humor zoals je die nog maar zelden tegenkomt. Ik denk niet dat er ooit nog een spel zal komen die al deze element zo perfect kan combineren als Star Control 2

Overigens is het freeware geworden en kan je een volledig windows compatibile versie hier downloaden:

avatar van pkunk
zucht.. en dan gaan mensen op die link klikken om te kijken wat voor spel het is en komen ze erachter dat het een of ander spel uit de oertijd is met lame graphics en houden ze er na 10 minuten spelen maar mee op en geevn ze het een 1 hurray for internet..

YouKnow?
het is een 5 waard ik was verslaafd aan dit spel, mijn favoriet was die zwarte met rode ogen die ronde scherpe dingen kon afvuren en die vuurexplosies .