Police Quest 2: The Vengeance (1988)

Alternatieve titel: Police Quest 2

Atari ST / Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door Sierra
Uitgegeven door Sierra

Jesse Bains is uit de gevangenis ontsnapt met een gijzelaar en hij heeft een lijstje met mensen die hij dood wil hebben! Omdat jij degene was die hem achter de tralies zette sta jij op dat lijstje. Het is aan jou om hem opnieuw te vangen en hem ter rechter te brengen.

avatar van Thomas83
Dit vervolg heeft een stuk betere graphics. Het is ook wat gebruikersvriendelijker door wat onnodige tussenstappen voor de commando's te verwijderen en de parser te verbeteren. Ondanks dat het autorijden helaas is verwijderd is de spelwereld ook wat levendiger. Je hebt nu ook een partner die helpt bepaalde processen wat te stroomlijnen en ook fungeert als een soort hintsysteem.

Dat Sonny Bonds nu promotie heeft gemaakt naar rechercheur geeft het spel de gelegenheid een wat beter verhaal te vertellen, al miste ik het straatwerk eigenlijk ook wel. Het spel is ook wel wat makkelijker nu. Of in elk geval zijn er een stuk minder manieren om dood te gaan. Toch vind ik dit wel een beter spel dan zijn voorganger, vooral ook omdat er hier meer humor is.